LovePersoonlijk

Fit diary #14

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 13 oktober 2014 10 Comments
lunge blog

Nog maar een weekje tot de halve marathon! Na mijn onverwachte 21km van vorige week zondag, verwachtte ik maandag wel wakker te worden met spierpijn, maar niks! Helemaal niks. Ik voelde me mega fit, maar helaas was dat niet van hele lange duur. Maandagmiddag had ik een fotoshoot voor Runner’s World bij Eye Museum, en heb ik me heel dom verstapt op een verhoging waardoor er iets verkeerd is geschoten in mijn bovenbeen. Ik moest heen en weer rennen maar het waaide nogal hard waardoor ik de aanwijzingen van de fotograaf niet hoorde. Ik keek om, om hem beter te verstaan en stapte zo van een richel af en kwam ongelukkig terecht. Ik heb wel gewoon gesport deze week, maar toch met een beetje zeurend been. Komende week doe ik in verband met de halve marathon heel rustig aan dus hopelijk trekt het weg!

Naast de fotoshoot deed ik maandag nog een half uur arm/abs training van Kayla Itsines en ging ik ’s avonds gewoon naar hardlooptraining. We deden een heuveltraining en door mijn misstapje heb ik deze training rustiger gedaan dan ik eigenlijk had gehoopt. Dinsdag besloot ik daarom een dagje extra rust te houden en gingen we ’s avonds eten bij vrienden. Hij kan te lekker koken en fabriceerde een overheerlijk maaltijdje voor ons, waarvan ik het recept gelukkig mag hebben voor Eat.Run.Love. Komt nog online dus!

Woensdagavond deed ik de intervaltraining die ik eigenlijk dinsdag wilde doen. Ik besloot direct uit werk te gaan aangezien het al zo vroeg donker wordt! 1km inlopen en daarna 5x 1km in 4.49 met daartussen 400m rust. Ging heel erg lekker! Donderdagochtend wilde ik naar Bikram Yoga gaan, maar sliep zo slecht dat ik toch een uurtje langer in bed bleef liggen.

Donderdagmiddag de wekelijkse kickboks bootcamp, oh wat word ik daar toch blij van! Mijn lichaam iets minder, want na 100 push-ups, minimaal 100 sit-ups, burpees, sprintjes en natuurlijk boksen kon ik geen boe of bah meer zeggen.

Vrijdag zat ik de hele dag op hete kolen, ik baalde dat ik donderdag niet naar yoga was geweest, helemaal omdat het weekend dit ook niet zou lukken en ik afgelopen week ook al niet was geweest. Ik besloot iets eerder te stoppen met werken om zo toch nog naar bikram yoga te gaan. En wat was dat fijn zeg, ik ging volledig ontspannend het weekend in en startte het weekend met een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje.

De volgende middag stond het Nike Zoom x Women’s Health eventje op het programma. We kregen een super zware NTC training van Lars met weer spierpijn tot gevolg! Daarna fietste ik in de harde regen door naar Koko, een koffie & design tentje waar ik met een vriendinnetje thee dronk en overheerlijke bananenbrood at!

PhotoGrid_1413103284104blog

Zondagochtend werd ik wakker met spierpijn, maar ik keek uit het raam en het was zulk prachtig weer dat ik toch besloot een klein rondje te lopen. Niet de 15km die ik nog hoopte te lopen, maar 7km op een heerlijk tempo. Daarna door naar een babyshower en daarna verjaardag van mijn vader. Al met al een druk weekend!

Nog maar een weekje lieve mensen, en dan is alweer de halve marathon van Amsterdam. Wie doet er nog meer mee en hoelaat starten jullie? Zou het leuk vinden jullie te ontmoeten!

image_print

10 Comments

K 14 oktober 2014 at 11:57

Wat heb je nog veel gedaan zo in de 2 weken voor de halve marathon. Deze week doe je neem ik aan wat rustiger?
In welk startvak start je zondag? Ik sta in geel geloof ik, baal ik een beetje van want de rest van mijn groep start in blauw.

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 14 oktober 2014 at 12:33

Ik doe dat eigenlijk altijd! Neem meestal pas een week voor de halve marathon rust, maar er zijn zelfs mensen die nog 2 dagen voor de race een loopje plannen. Ik doe dat zelf niet. Heb nu gisteren nog een intervaltraining gehad, maar dat was voor mij de laatste looptraining (denk ik, want kan het zomaar ineens op mijn heupen krijgen en toch nog een keer lopen). Ga wel nog naar yoga en doe denk ik ook nog een keer krachttraining.

Ik start in wit (business loop), maar ga proberen in blauw te starten ivm een pacer waar ik mee wil lopen! Succes met je laatste voorbereidingen :)

Reply
Eline 13 oktober 2014 at 21:12

Nog een weekje, dat is al bijna! Heb je een tijd in gedachten?

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 14 oktober 2014 at 10:40

Ja heb ik wel, maar weet niet zeker of deze realistisch is, dus houd hem nog even voor mezelf :)

Reply
Nathalie 13 oktober 2014 at 17:08

Succes!! Ik hoop in het voorjaar de halve marathon te gaan lopen! Spannend! Jij bent in ieder geval erg goed bezig!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 14 oktober 2014 at 10:39

Leuk! Dan heb je nog een half jaar de tijd om te trainen, moet helemaal goed komen!!

Reply
Ester 13 oktober 2014 at 15:41

Een actieve week!

Reply
Manon 13 oktober 2014 at 10:02

Wat vervelend van je been zeg! Hopelijk helpt deze week rust. Alvast veel succes met de halve marathon!

Reply
Marijke 13 oktober 2014 at 09:21

Altijd zo fijn om te lezen en ondertussen leef ik al helemaal mee naar de halve marathon ;-) Ik kan eindelijk terug trainen na lange blessures en zo’n fit diary motiveert heel erg!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 13 oktober 2014 at 15:12

Wat fijn dat je weer kunt gaan trainen na een blessure! Frustrerend is dat als je even niks kan doen, weet er alles van. Heel veel succes en plezier weer en de fit diaries blijven nog wel even komen :)

Reply

Leave a Comment