LovePersoonlijk

Fit diary #12

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 29 september 2014 4 Comments
20140927_173431

Vorige week had ik na de Dam tot Damloop stiekem best wel last van mijn enkel, dus ik bereidde me maandag voor op het ergste. Maandagochtend werd ik wakker en bewoog ik voorzichtig mijn voet. Niks. Ik stond op en ging voorzichtig op mijn voet staan. Weer niks. Huh? Het leek wel alsof de pijn als sneeuw voor de zon verdwenen was. M’n enkel voelde lichtjes stijf aan, maar dat was het. Ik moest heel erg m’n best doen om maandagavond niet alsnog naar de NTC training in Carré te gaan waarvoor ik was uitgenodigd, maar ik besloot verstandig te zijn en me tot woensdag (fysiodag) in te houden.

Dinsdagavond was ik heel onrustig dus toen heb ik thuis een kettlebell training gedaan, niet belastend voor mijn enkel maar lekker werken aan mijn core. Woensdagochtend mocht ik weer naar de fysio en daar kwamen we tot de conclusie dat mijn enkel helemaal los zat en ik dus inderdaad weer voluit mag gaan sporten (ok, eerst opbouwen). Ik vind het nog steeds vreemd, maar de fysio zei dat het wel vaker voor komt. 3x gekraakt, 2 weken vrijwel niet gesport en de Dam tot Damloop op een rustig tempo lopen hebben er voor gezorgd dat mijn enkel weer goed los zat en weer belasting aan kan (overigens moet ik wel dagelijks oefeningen doen). Dat liet ik me geen twee keer zeggen, dus woensdagavond stond ik te popelen om te gaan hardlopen. Maar regen en vroeg donker gooiden roet in het eten. Ik had er even geen zin in.

Donderdagochtend dan! Om kwart voor 7 zette ik m’n wekker en afhankelijk van hoe het zou gaan, zou ik voor 6,5 of 8 km gaan. Het leek wel of ik peper in mijn reet had, want ik ging als een speer. ’s Ochtends moet ik altijd even op gang komen, maar ik vloog over de tegels. Heel, heel erg fijn. Ik liep uiteindelijk 8km in 5.12/km, normaal gesproken kom ik ’s ochtends amper onder de 5.30 uit. Zouden die 2 weken rust dan echt zoveel goed gedaan hebben? De hele dag liep ik op wolkjes en ’s avonds deed dan ook weer gewoon de kickboksbootcamp op werk mee. Ik was inmiddels volgens mij 3 weken niet geweest, wat was het zwaar! We deden ontzettend veel boksoefeningen in combinatie met push ups. Ik kon niet meer op het einde.

Vrijdagochtend stond ik dus ook op met stijfheid in heel mijn bovenlichaam, heerlijk gevoel vind ik dat. Ik was van plan om uit werk direct door te gaan naar Bikram Yoga, maar drukte op werk zorgde ervoor dat ik niet op tijd weg kon. Helaas. In het weekend dan maar nog een poging doen.

Zaterdag was eigenlijk de dag dat ik de triatlon zou doen. Na veel wikken en wegen heb ik maandag besloten om hem niet te doen omdat ik niks wilde forceren. Achteraf gezien had ik misschien toch mee kunnen doen, maar dit was voor nu de juist beslissing. In plaats daarvan sliepen we lekker uit, deed ik boodschapjes en de was en trok ik daarna weer mijn hardloopschoenen aan. Zodra ik mijn Nike Lunarglides aan trok kreeg ik weer last van mijn achillespees. Zo raar. Dat heb ik al een paar weken, dus ik heb nu besloten om ze voorlopig even in de kast te laten staan. Korte afstanden ren ik op mijn Nike Free’s, voor zaterdag moest ik iets anders bedenken want wil niet langer dan 10km op deze schoenen lopen. Ik besloot mijn oude Asics weer uit de kast te trekken en liep snel naar buiten. Ik hoop dat het door mijn schoenen kwam, maar na een kilometer of 8 kreeg ik last van mijn knieën. Allebei, dus ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik weer even moet wennen aan de oude schoenen. Na 10km stopte ik er dus mee, niet forceren! Het tempo zat er overigens goed in, dus behalve wat kniepijntjes heb ik heerlijk gelopen!

Zondagochtend maakte ik een detoxjuice met o.a. bleekselderij, spinazie, komkommer en citroen voordat ik naar Bikram Yoga ging. 1,5 uur zweten in 40 graden, heerlijk! ’s Middags hadden we een verjaardag bij vrienden mét tuin, dus we stonden lekker de hele middag in de tuin. Perfecte besteding van de zondagmiddag als je het mij vraagt.

Komende week hopelijk weer een normale hardloop week. Vrijdag gaan we richting Brabant voor ons jaarlijkse familie uitje, hardloopschoenen gaan uiteraard mee.

Onderstaand nog even een fotootje van Nike Free Bionic trainingschoenen die ik verkoop. Het is maat 41, maar ze zijn net een half maatje te groot waardoor ze niet lekker zitten. Ik heb ze dus echt maar 3x binnen aangehad, zonde dat ze nu in mijn kast staan dus hopelijk kan ik er iemand anders blij mee maken. Ik verkoop ze voor €50. Mail even naar info@eatrunlove.nl als je interesse hebt!

nike free bionic

image_print

4 Comments

Mireille 29 september 2014 at 11:20

Ha jessica, fijn dat het beter gaat. Nu zo volhouden. Heb een vraag aan je: als je een kettlebell training thuis doet, met hoeveel gewicht train je dan? Of heb je meerdere kettlebells? Ik overweeg om er een aan te schaffen, maar twijfel over het gewicht. Ben benieuwd wat jij hebt?

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 29 september 2014 at 11:37

Ik heb zelf een 10kg kettlebell, deze is voor mij goed voor de basis Kettlebell oefeningen zoals de Swing, Deadlift, Swing + Twist. Voor schouder/arm oefeningen is deze wel te zwaar, dus overweeg nu ook om nog een 6 of 8kg aan te schaffen. Ik kocht mijne bij Sportbay.

Reply
Eline 29 september 2014 at 09:31

Schoenen zijn echt tof, jammer dat je ze weg moet doen!

Reply
Mireille 29 september 2014 at 21:29

Thx!

Reply

Leave a Comment