LovePersoonlijk

Favorieten van de maand | Mei

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 4 juni 2016 12 Comments
favorieten van de maand

Deze maand konden we al genieten van een paar hele mooie dagen: ik trok voor het eerst een korte broek aan op de racefiets, liep met 26 graden een trailrun in België, liep 2 weken later mijn langste afstand op de Utrechtse Heuvelrug en stond in short en sportbeha op een SUP board. Bijna de hele maand juni vertoef ik in Kroatië en Italië, dus ik verwacht vooral zonnige foto’s volgende maand! Maar nu eerst even een terugblik op mijn favorieten van afgelopen maand, en dat waren er ook wel weer wat!

Falke Sportswear

Ik kende het merk Falke wel, maar eigenlijk had ik er nog nooit iets van gedragen, tot ik deze maand een aantal items ontving om te testen. Allereerst viel ik voor de leuke snoepkleurtjes, maar bovenal zit het echt fantastisch lekker. De items sluiten als een tweede laag om je lichaam heen en hebben een perfecte pasvorm. De materialen zijn zacht en stretchy en vooral heel erg geschikt als onderlaag, de tops houden je zowel warm als koel in verschillende weersomstandigheden. Ik betrap mezelf erop dat zodra de items in de was zijn geweest, ik ze weer aantrek, dat zegt wel genoeg toch?

Kijk op de website van Falke voor alle actuele prijzen.

favorieten van de maand

Suppen

Afgelopen zaterdag heb ik samen met Manon een SUP & Yoga class gedaan bij Blijburg Amsterdam. Ik had wel eens op een SUP board gestaan, maar kon me niet herinneren dat ik het zo leuk vond! Nu zal het mooie weer er ongetwijfeld ook mee te maken hebben gehad, maar het is ook een goede workout voor de core, coördinatie en balans. Wij deden ook nog eens een lesje yoga op het SUP board, een uitdaging kan ik je vertellen, maar het ging me nog best goed af! Volgende week ben ik op een Kroatisch eiland te vinden en had al gezien dat ik daar een SUP board kan huren, ik weet wel wat ik ga doen!

Wij deden de SUP & Yoga class via M&M SUP. Je kunt je voor diverse lessen inschrijven, of een board huren.

favorieten van de maand

Be Sporty

Wie mij wat langer kent dan vandaag weet dat ik altijd in ben voor een nieuwe uitdaging. Ik houd van sporten en vind het dan ook altijd leuk om iets nieuws te proberen. Een platform als Be Sporty is dan ook perfect voor mij. Hier kun je namelijk heel makkelijk een sportieve activiteit boeken. Van een lesje yoga tot aan een zeilboot en van een EMS training tot aan een tennisbaan. Het gaat niet om het doen van een proefles, maar echt om een eenmalige activiteit welke je alleen of samen wilt uitproberen. Zo heb ik via Be Sporty een EMS training geboekt – lees in deze blog hoe ik het vond -, dit ging zeer makkelijk en eenvoudig. De EMS training zelf deed ik uiteindelijk bij Fit & Fast waar ik een personal training van Arien kreeg.

favorieten van de maand

Campina Milde Kwark

Toen ik zag dat er na de Zandvoort Circuit Run kwark van Campina werd uitgedeeld was ik er als de kippen bij. Ik begreep al niet dat Campina geen kwark had, maar stiekem wist ik al dat het er aan zou komen. Ik had het nog niet geproefd dus was zeer benieuwd en daarna ook super enthousiast. Destijds was hij moeilijk verkrijgbaar, alleen bij de Jumbo en laat ik die nu net niet in de buurt hebben. Maar inmiddels kun je de kwark ook bij Albert Heijn kopen. De Milde Kwark is zoals de naam het al doet vermoeden mild van smaak, en bevat extra proteïnen. De kwark is in samenwerking met Epke Zonderland en chefkok Erik te Velthuis ontwikkeld. Mede daardoor is de kwark laag in vet, hoog in proteïne en niet al te zoet. De kwark is verkrijgbaar in drie smaken: Natural, Vanille en Kokos en ik vind ze eigenlijk allemaal erg lekker.

Campina Milde Kwark is verkrijgbaar bij Albert Heijn en Jumbo.

favorieten van de maand

Arla Naturals

Nog zo’n fijn zuivel product! Vroeger dronk ik altijd drinkyoghurts, maar daar ben ik heel snel mee gestopt toen ik meer op mijn voeding ging letten. Nutteloze calorieën en suikers vond ik het, maar nu Arla een nieuwe drinkyoghurt heeft gelanceerd ben ik weer om. Deze zijn namelijk 100% natuurlijk, zonder verborgen ingrediënten en matig in suikers. Op de voorkant van het pak zie je dat de ingrediënten optellen van 0% tot 100%. De drinkyoghurt is gezoet met geconcentreerd druivensap en Stevia-extract om de drinkyoghurt laag in suikers te houden. Ook de natuurlijke toevoegingen die wettelijk niet vermeld hoeven te worden, zoals maïszetmeel, staan vermeld.

favorieten van de maand

Fun to Run

Vorige week viel het kleine, lichtroze boekje “Fun to Run” op mijn deurmat. Ik vind mezelf niet echt doelgroep omdat ik naar mijn idee deze tips niet nodig heb, maar moest wel hartelijk lachen om de inhoud. En ben ik die energieke en enthousiaste vriendin die op feestje loop te verkondigen hoe heerlijk het is om hard te lopen. Dit boekje staat vol met leuke tips en tricks, anekdotes om bij te schaterlachen en nuttige info over blessures en hoe ze te voorkomen. Zo lukt het jou zeker om 5 of 10 kilometer te lopen!

Fun to Run kost €14,99 en is o.a. verkrijgbaar bij Bol.com. Maar, ik geef ook drie exemplaren weg! Laat in de comments een reactie achter waarom jij elke keer stopt met hardlopen en wie weet ligt Fun to Run binnenkort op jouw deurmat! 

fun to run

image_print

12 Comments

Alwin 20 juni 2016 at 00:48

Dit pleidooi is niet voor mij, maar voor mijn vriendin. Zo lang ik haar ken doet ze aan hardlopen, maar door een hardnekkige blessure aan haar linkervoet, moest ze noodgedwongen vaak afhaken. Steeds als ze op doktersadvies weer begon, raakte de voet toch weer overbelast. Uiteindelijk, na een operatie en veel oefeningen van de fysio, mag ze er weer vol voor gaan. En dat doet ze dan ook! Ik hoop en denk dat dit boek haar enthousiasme nog meer zal vergroten! :-)

Reply
Hanne 8 juni 2016 at 10:49

Van zodra ik een keertje ben gaan hardlopen, loop ik al snel over van wilde plannen en ideeën. Ik stel weekschema’s op, maak een lijstje van doelen en geloof in al mijn enthousiasme dat dit jaar misschien eindelijk het jaar wordt waarop ik een marathon loop. Na een viertal keer hardlopen wordt mijn optimisme al snel doorprikt en is er van hardlopen niet eens meer sprake. Door mijn enthousiasme loop ik mezelf altijd voorbij waardoor ik niet meer kan volgen. En mijn hardloopdromen voor de zoveelste keer worden opgeborgen. Misschien kan dit boekje mijn hardloopdromen wel helpen waar maken. Daar droom ik in ieder geval van!

Reply
Esmee 6 juni 2016 at 21:38

Omdat ik elke keer een blessure krijg….. Hoezo its fun to run? En na er even tussenuit te zijn geweest is het toch lastig weer beginnen.. De bank is zo aantrekkelijk dan!

Reply
Jonna 6 juni 2016 at 15:35

Stoppen met trainen tussen de leuke loopevenementen door, telt dat ook?
Ik presteer het om zo uit het niets een snelle 5km of een aardige 10km te lopen. Enthousiast schrijf ik me telkens weer in voor leuke evenementen als Marikenloop en Texelse Marathon (10km dan hoor), met als doel om tussentijds regelmatig te blijven trainen. Mijn doel is dus regelmatig trainen in plaats van de wedstrijd op zich. Maar dat wil nog niet echt lukken… Terwijl ik het hardlopen hartstikke leuk vind. Zo’n geinig boekje helpt me misschien wel om met regelmaat te lopen, hoop ik. Haha!

Reply
Gwen 6 juni 2016 at 13:34

Ik zou het boekje niet voor mezelf willen winnen (ik stop zeker niet meer met hardlopen! ;-)), maar voor een vriendin van me. Ik zie steeds als ze weer begint dat ze op een gegeven moment worstelt als ze niet meer zo hard vooruit gaat als ze zou willen; ze is streng voor zichzelf, verliest de lol uit het oog en stopt dan weer, wat dan ook als een mislukking voelt. Hopelijk kan dit boekje haar er doorheen helpen!

Reply
Marianne 6 juni 2016 at 13:26

Ik was verslaafd aan hardlopen en kon hier enorm van genieten. Waarom ik nu vanaf februari telkens een stop of een pauze moet inlassen? SNIK! Omdat ik knieklachten heb en niemand mij er blijkbaar vanaf kan helpen. Nieuwe schoenen, zooltjes, fysio en verder weet iedereen het beter, krijg ik heel veel adviezen en dan is het weer terug.
Wordt er moedeloos en heel verdrietig van terwijl ik zo enorm enthousiast was.
Wellicht staat er in het boekje de Gouden Tip voor mij?

Reply
Jans 6 juni 2016 at 12:51

Ik heb al een jaar een slijmbeursontsteking in mijn heup. Onlangs eindelijk een prednison injectie gehad dus ik hoop dat het nu snel over is. Hopelijk kan ik met dit boekje weer “opstarten”.

Reply
Louise 6 juni 2016 at 12:50

Wat leuk zo’n boekje…heerlijk om straks weer in de vakantie te lezen.
Elke keer begin ik weer opnieuw met hardlopen…elke keer weer een hardnekkige blessure…vaak last van een slijmbeursontsteking in mn heup.
Momenteel gaat het goed..alweer de 10km gehaald en nu doe ik elke keer 5km interval. En ja…zonder klachten en hopelijk hoef ik ni nier weer op te geven

Reply
nicole 6 juni 2016 at 12:43

Ik wil graag beginnen met hardlopen, maar wacht om gezondheidsredenen nog op een operatie. Maar tot die tijd, terwijl ik wacht en herstel, zou ik me zeker wel kunnen vermaken met het boekje fun to run. Kan ik toch al een beetje aan het hardlopen wennen…;-)

Reply
Eline 6 juni 2016 at 12:27

Okee…alle redenen waarom ik stop met rennen. Heb je even…: te druk, te warm, te koud, bed ligt heel lekker, heb deze week al 3x gesport, vriendlief al zo weinig gezien deze week, alvast vooruit werken, teveel gegeten, zo weinig geslapen deze week… Pfff…en zo kan ik wel even doorgaan. Heb echt even een schop onder mijn kont nodig, want als ik eenmaal loop vraag ik mijzelf altijd af waarom ik het niet vaker doe. Dit boekje kan mij vast helpen!

Reply
Linda 6 juni 2016 at 12:06

Ik stop met hardlopen steeds omdat ik het bekende zwarte gat tegen kom. Misschien kom ik door dit leuke boekje niet het zwarte gat tegen :)

Reply
Tessa 5 juni 2016 at 13:56

Hoewel ik nu vastberaden ben niet te stoppen, en gewoon lekker door te gaan, ben ik eigenlijk altijd om dezelfde reden gestopt: ik liep te hard van stapel, eiste veel van mezelf als het ging om trainingen, en het gevolg van de trainingen die ik niet aankon (ik kan de trainingen dan niet meer afmaken) verloor ik mijn zelfdiscipline, maar ook het plezier in het lopen. Momenteel zit ik weer even in een kleinehardloopdip, maar ik ben vastberaden daar uit te komen zonder te stoppen. Ik heb daarom ook besloten niet meer voor een grote wedstrijd te trainen, maar trainingen te doen die ik leuk vind, precies om die reden: omdat ik ze leuk vind.

Reply

Leave a Comment