LovePersoonlijk

Favorieten van de maand | maart

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 1 april 2016 29 Comments
favorieten van de maand

Vorige maand deelde ik voor het eerst mijn favorieten, toen waren er super veel nieuwe producten waar ik heel enthousiast over was. Nu is het lijstje iets korter, maar ik ben er niet minder enthousiast over!

By LIMA

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn, maar deze maand ontbeet ik bij By LIMA met 9 andere bloggers om gerechtjes voor het nieuwe ontbijtmenu te testen. De keuze was ontzettend moeilijk, maar mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de Lemon Poppy Seed pancakes, de Frambozenscones met sojacream en aardbeienjam en de Rabarbercrumble met kokosyoghurt. Ik weet inmiddels dat de pannenkoekjes sowieso op het nieuwe menu komen te staan, en de rest zal zeer snel bekend gemaakt worden. De nieuwe menukaart gaat vanaf 4 april in, dus dan ga ik zeker weer een keer naar Haarlem om van de ontbijtjes te genieten.

favorieten van de maand

Grote foto via Coeur Blonde

CLIF bars

Begin deze maand kreeg ik een paar CLIF bars opgestuurd, na verder gelezen te hebben, blijkt dit de nummer 1 energybar uit Amerika. Lekker, voedzaam en vooral bomvol energie. CLIF bars zijn gemaakt voor sporters en avonturiers. Ze leveren energie voor langdurige prestaties en bestaan uit verschillende soorten koolhydraten in combinatie met vezels en proteïne. Elke reep bevat zo’n 250 calorieën, dus dit is wel echt een tussendoortje voor als je daarna gaat sporten. Als je op je gewicht aan het letten bent, kun je deze beter links laten liggen.

Ik kreeg vragen over de ingrediëntenlijst, de ingrediënten van White Chocolate Macademia Nut Bar zien er als volgt uit: bruine rijststroop, havervlokken, krokante sojarijst, soja cacaoboter, macademia noten, rietsuikerstroop, sojabonenpasta, aroma’s, dadelpasta en zeezout. Zoals je ziet veel suikers (koolhydraten) en soja. Wel is zijn het zoveel mogelijk gezonde en biologisch verkregen voedingsstoffen.

Gezien het moment waarop je dit tussendoortje eet, vind ik niks mis met de ingrediëntenlijst. De repen zelf zijn vullend, erg lekker en geven de energie die het beloofd. De repen zijn o.a. bij Albert Heijn verkrijgbaar voor €1,75 per stuk.

favorieten van de maand

Nike Metcon 2

Voorheen trainde ik vaak op mijn Nike Free’s of andere hardloopschoenen, maar sinds ik de Nike Metcon 2 schoen heb, wil ik niks anders meer. Vooral wanneer je tijdens CrossFit gewicht moet heffen, is het fijn om een stevige en stabiele schoen te hebben, maar zonder al te veel demping (dan ga je namelijk wiebelen). De Nike Metcon is een veelzijdige trainingsschoen die speciaal ontworpen is voor high intensity workouts en geschikt voor gewichtheffen, hardlopen, springen en touwklimmen. De schoen heeft een lage en stabiele hak en een flexibele voorvoet. De lage hak zorgt voor stabiliteit bij bijvoorbeeld squats en boxjumps. De uitneembare middenzool is steviger bij de hak om te helpen bij het gewichtheffen en zachter bij de voorvoet voor demping tijdens runs. Perfect voor CrossFit dus!

In mijn geval wil het oog ook wat, en ik vind ze er erg tof uitzien. Ik zag dat er nieuwe kleuren aan de collectie zijn toegevoegd; vooral de wit/turqoise vind ik erg mooi. Aangezien ik 3 à 4 keer per week train op deze schoenen, zou het helemaal geen ramp zijn om een tweede paar toe te voegen aan mijn collectie toch? Deze schoenen kosten €135, wat ik echt een prima prijs vind voor een goede trainingsschoen. favorieten van de maand

Good Morning! van Food Bandits + WIN!

Regelmatig ontvang ik boeken om te reviewen, maar er zijn maar weinig boeken waar ik echt heel enthousiast van word. Lang niet alle boeken halen de blog dan ook. Good Morning! is zo’n boek waar ik dus super blij van word. Ik vind het uiterlijk al fantastisch, en hij heeft dan ook een prominent plekje in mijn boekenrek gekregen. Maar ook van de inhoud word ik heel blij, alleen maar ontbijtjes voor diverse ochtenden. Van makkelijk tot wat moeilijker, van doordeweeks tot weekend, je vindt het allemaal.

Lees zeker even de review van Good Morning! terug om alvast een preview te hebben van het boek. Omdat ik zo enthousiast ben over het boek, mag ik maar liefst 3 exemplaren weg geven! Laat onder deze blog even een reactie achter hoe jouw ochtendritueel eruit ziet en wie weet ligt Good Morning! binnenkort bij jou op de deurmat.

[De winnaars zijn inmiddels op de hoogte gebracht, de winactie is gesloten]

favorieten van de maand

29 Comments

Eveline 11 april 2016 at 09:39

Ohh leuk! Mijn ochtend ritueel voor doordeweeks is: om 4.30 op, dan een snel pre-ontbijtje (=banaan) en een glas water met citroen en daarna een uurtje sporten. Meestal ben ik dan rond 8 uur op m’n werk waar ik met een lekkere kop thee m’n overnight oats opeet en m’n emails doorneem. Voor mij het perfecte begin van de dag, ik voel me altijd zoveel wakkerder als ik ’s ochtends sport! In het weekend doe ik het meestal een stuk rustiger aan en maak ik juist graag een leuk nieuw ontbijt recept. Jouw pannekoekjes met ei,banaan en amandelmeel zijn favoriet, samen met smoothiebowls (in alle kleuren van de regenboog :D) of een lekkere kom havermout (bv. met cacao, banaan en pindakaas). Ben erg benieuwd naar het boek, ik had je review inderdaad gelezen en vond het er erg lekker uitzien (vooral die superfood FlapJacks en de boekweit pannekoekjes).

Leuke favorieten weer :)

Reply
Shirley 9 april 2016 at 11:34

Eindelijk in april weer mijn oude slechte gewoontes overboord kunnen gooien en weer lekkerder in mijn vel zitten. Mijn ochtendritueel is nu wanneer de wekker gaat: opstaan, glas lauw warm water met citroen sap, honden uitlaten, daarna even een momentje voor mezelf met een mok met groene thee en yoghurt met lijnzaad, havervlokken, haverzemelen, cranberry’s en honing. Daarna begint de drukte weer om alles en iedereen klaar te maken voor de rest van de dag.

Reply
Anneke 8 april 2016 at 22:38

Mijn ochtendritueel verschilt heel sterk. Als ik vroeg moet werken, dan is het onder de douche springen en aankleden en wordt het ontbijt meestal aan het aanrecht weggewerkt. Vaak yoghurt met granola of wat fruit. In het weekend en de dagen dat ik avonddienst heb, begin ik meestal met het ontbijt, soms maak ik er een waar feestje van: appeltaart in een kom, uitgebreid havermoutpap, ga zo maar door. Vervolgens dan het ritueel van douchen en aankleden, maar dan een stuk relaxter.

Reply
Kristien 8 april 2016 at 19:12

Mijn ochtendritueel: opstaan, plasje maken en dan hup twee glazen water, terwijl ik een kop slappe groene thee maak, die ik opslurp terwijl ik me aankleed, mijn snoet was en mezelf opmaak. Gekke gewoonte misschien, maar zo is mijn nachtdorst weg, is mijn ochtendmond fris en ben ik klaarwakker om een lekker ontbijtje te maken!

Reply
Serena van Dam 7 april 2016 at 23:03

Mijn ochtenden zijn vaak kort en gehaast, maar na jaren zonder ontbijt de deur uit te zijn gegaan heb ik gelukkig geleerd om toch even een kwartiertje tijd te maken voor een bakje kwark met muesli (van mymuesli.nl)
In het weekend maak ik dus echt gebruik van de rustige ochtend en kan ik uitgebreid een lekkere havermout pap maken met heerlijk vers fruit.
Graag zou ik het boek gebruiken voor wat nieuwe ideeen om weer eens te kunnen experimenteren met mijn ontbijt.

Reply
Joanie 7 april 2016 at 21:25

Ik ontbijt altijd met een snoothie van fruit, kwark en sinasappelsap en daarbij een plak zelf gebakken bananenbrood, notenbrood of een healthy cake (recepten pluk ik vaak van jouw site). In het weekend leef ik me uit en maak ik healthy pannenkoeken, omeletten, havermoutcreaties en wij zijn verslaafd aan je appelcrumble op zondagochtend! Graag zou ik nog meer inspiratie krijgen uit het boek van de winactie, heel erg welkom!

Reply
J. Wijsman 7 april 2016 at 21:18

Mijn ochtendritueel; gewekt worden door het brabbelen van mijn dochtertje, om mijn man te knuffelen en mijn zoontje te bekijken terwijl hij nog wakker moet worden. Terwijl de kinderen rondrennen, lezen of ongeduldig om ontbijt vragen, maak ik mij klaar voor een mooie dag!
Deze dag draait op de liefde van de ochtend en een goed en lekker ontbijt.

Reply
Wendy 7 april 2016 at 21:04

Mijn favo ochtendritueel is na lekker lang te hebben uitgeslapen wakker worden met 1 of 2 koppen groene thee en dan een lekker smoothie of havermout ontbijtje maken. Helaas gaat mijn wekker dagelijks om 5 uur dus echt rustig wakker worden zit er niet bij, jammer genoeg want het ontbijt is mijn favo eetmoment. Zou dan ook graag het boek winnen om op mijn vrije dagen nieuwe recepten te kunnen uitproberen!

Reply
Steff 7 april 2016 at 19:57

Goh ja.. Dat boek zou ik alvast wel kunnen gebruiken. Het ontbijt is sowieso heel belangrijk voor me, iets wat ik nooit oversla. Meestal bestaat het uit zelfgemaakte granola met melk en rijstsiroop. Als eens een keertje wil ‘gezondigen’ durf ik al wel eens een stevige portie spek bakken met een spiegeleitje. Heerlijk :)
Sport staat redelijk centraal in mijn leven en dan is gezonde voeding uiteraard ook niet ver weg. Ik heb dikwijls wel ideeën over hoe ik mijn ontbijt meer kan doen variëren, maar het komt niet altijd tot uiting. Ik hoop met dit boek toch weer wat ideetjes op te doen zodat mijn buikje ’s morgens telkens weer smakelijk gevuld wordt.

Reply
Heleen 7 april 2016 at 17:34

Ow ik ben zooooo opzoek naar Ontbijt recepten. Zelf moet ik om 6 uur de deur uit en is het ontbijt voor mij niet echt mn favoriet. Als ik ontbijt op werkdagen is het snel of in de auto. Recepten die je de dag ervoor kunt klaarmaken zijn echt noodzaak bij mij. Hoop dat ie er ook in zitten.
Super bedankt voor je inspiratie!

Reply
Samantha 7 april 2016 at 16:52

Ik varieer graag. Het moet voedzaam zijn maar stiekem vooral lekker. Doordeweeks maak ik havermoutpap met verschillende toppunt, eigen gemaakte granola met Turkse yoghurt. Maar het lekkerste ontbijtje is die van in het weekend: bananen pancakes! Yummie. Maar ik wil graag wat nieuwe recepten uitproberen en dit boek zou daarbij zeker kunnen helpen :D

Reply
Nicoline 4 april 2016 at 21:13

Hai Jessica,
Wat leuk dat je drie van die boeken mag weg geven! Door de week ziet mijn ochtend bijna altijd het zelfde er uit. Ik begin vroeg op mijn werk dus s’ ochtends heb ik niet erg veel tijd dus na get opstaan is het snel ontbijten met havermout en kwark/yogurt met wat fruit en een kop thee. Het liefste zou ik in de ochtend lekker mijn tijd nemen om een lekker te genieten van een heerlijk ontbijtje dit doe ik dan ook in de weekeinde en zo dus heel leuk vinden om wat inspiratie en ideeen op te kunnen doen uit het leuke boek!

Reply
Janny 4 april 2016 at 15:41

Ik ontbijt de ene dag met een zelfgebakken speltboterham met b.v. rauwe ham en de andere dag met yoghurt en zelfgemaakte granola zonder suiker. In het weekend soms een gekookt eitje als extra of pannenkoekjes met fruit. Het boek lijkt me heel leuk.

Reply
Eline 4 april 2016 at 10:14

Hele leuke winactie!
Mijn ochtendritueel bestaat uit 5-10 minuten wat simpele yoga-stretchoefeningen doen op een matje of hardlopen wanneer ik vrij ben, daarna lekker douchen met mijn favoriete Rituals doucheschuim en dan een lekker ontbijtje maken. Liefst een mugcake met magere kwark, kokosrasp en aardbeien, bananenbrood met mixed nut butter of een havermoutje wanneer ik wat krapper in de tijd zit. Nieuwe inspiratie is altijd welkom!

Reply
Anneloes 3 april 2016 at 23:14

Het ontbijt is altijd mijn favoriete moment van de dag en sinda ongeveer een half jaartje eet ik nu iedere ochtend havermout en ik wil niks anders meer! Ik heb zoveel energie de hele dag. Ik vind het heel leuk om met verschillende receptjes te experimenteren (gewone havermout, pancakes, uit de oven, etc.) Dus dit receptenboek zou mij heel goed van pas komen :) Ik ben nog bezig een beetje een fijn ochtendritueel te ontdekkem voor mezelf. Ik vind het sowieso heel fijn om yoga te doen en lekker rustig op te starten met ontbijt en koffie.

Reply
Francien 3 april 2016 at 22:39

ik ben nog een beetje zoekende naar wat ik het liefst eet als ontbijt en tevens gezond voor me is. Ik crossfit 4 keer per week om 7 uur in de ochtend en kan wel wat tips qua variatie in het ontbijt gebruiken. Omdat ik zo vroeg train ben je snel geneigd snel even iets naar binnen te werken en dan geniet je niet echt van het ontbijt

Reply
Marlon 3 april 2016 at 21:40

Ik houd niet van haasten ’s ochtends. Dus eet altijd doordeweeks rustig aan de keukentafel havermout of kwark met muesli voordat ik naar mijn werk ga. Goed begin van de dag! In het weekend probeer ik vaak nieuwe dingen uit een boek of van internet:).

Reply
Barbara 3 april 2016 at 20:38

Met twee kleine kinderen hangt mijn ontbijt vaak af van de tijd die overblijft na het maken van het ontbijt voor de kids. Doordeweeks dus niet heel veel helaas. Meestal ontbijt ik dan pas op werk met een smoothie (helaas ook vaak dezelfde bij gebrek aan inspiratie). In het weekend is er wat meer tijd en maak ik graag halfbaked oats, zalig. Om een lang verhaal kort te maken, ik zou erg blij zijn met het boek zodat ik wat inspiratie op kan doen.

Reply
Veerle 3 april 2016 at 13:04

Wat ik ’s ochtends ontbijt hangt af van hoe de dag eruit ziet. Wanneer ik ga stagelopen, zit ik al vroeg in de trein. Op deze dagen neem ik een smoothie en een gekookt ei mee voor onderweg. Op ochtenden dat ik iets meer tijd heb, neem ik vaak een schaaltje magere kwark met fruit en zaden. En dan nog de ochtenden waarop ik ga sporten. Deze zijn mijn favoriet! Op deze ochtenden neem ik een overheerlijk schaaltje warme havermout met fruit.
Bij deze een kijkje in mijn ochtendrituelen. Ik ben heel erg benieuwd naar het boek, en vind dit dan ook een super leuke Winactie! :)

Reply
Esther 2 april 2016 at 22:03

Over het algemeen staat er elke ochtend hetzelfde op tafel, havermout met banaan, lekker makkelijk en snel. Om wat meer variatie in mn ontbijt aan te brengen en uit te pakken op de vrije ochtenden lijkt mij dit ontbijtboek echt super leuk!

Reply
INE 2 april 2016 at 13:13

Dag Jessica,

ontbijten is mijn favoriete maaltijd van de dag. Ik zou 3x per dag ontbijtreceptjes willen eten. Dit boek zou me dus zeker niet alleen ’s ochtends inspireren. Als topsport triatlete moet ik mezelf aan het begin van de dag goed bevoorraden en opladen zodat ik mijn trainingen elke dag goed kan afwerken. Door mijn sport ben ik dan ook heel bewust bezig met voeding en met wat er in mijn lichaam komt, want mijn lichaam is grotendeels mijn werkinstrument. Aangezien ik in de week vaak al om 7u in het zwembad lig, wordt het ontbijtje vaak de dag voordien klaargemaakt. Meestal havermout, maar ik probeer te variëren met de toppings. In het weekend verwen ik mezelf met vers brood, pancakes of gebak. Nieuwe inspiratie is altijd welkom en na het lezen van de bookreview van Good Morning! Food bandits ben ik ervan overtuigd dat dit boek mij hierbij kan helpen.

Vele groetjes uit België en nog veel succes met uw blog!
INE

Reply
Annelotte 2 april 2016 at 06:39

Hooi hoi! Ik kan ’s avonds al uitkijken naar mijn heerlijke havermout ontbijtje! De topping verschilt iedere dag (zo is het vandaag rode vruchtjes met gedroogde mango, kokos en rozijnen). Tijdens ontbijt lees ik een tijdschrift, drink ik mijn kopje koffie en geniet ik van het idee dat de rest nog slaapt en dat ik de heeele dag nog voor me heb liggen.

Stevige ontbijtjes maken dat ik straks met volle energie aan mijn laatste duurloop voor de marathon van Rotterdam kan beginnen :D. Zin in!

Reply
Marjan 2 april 2016 at 00:34

mmm, ik hou van ontbijt en van recepten uitproberen, dus dit boek lijkt me super tof! Ik varieer in ontbijt met Griekse yoghurt/ granola of ik eet een boterham met aardbeienjam. Altijd grcombineerd met ontbijtkoek en een glaasje melk hihi :).

Reply
Kristel 1 april 2016 at 16:10

Elke ochtend creatief omgaan met gezonde ingrediënten, een uitdaging! Soms met veel inspiratie en soms wat minder…op die momenten kan het boek goed van pas komen! ☕️🍓🍍🍌🍞🍪🍩🍫

Reply
Anneroos Dijkstra 1 april 2016 at 12:06

Haha ik heb altijd ‘last’ van een omgekeerd ochtendhumeur, ik word vaak super vrolijk wakker. Ik vind het ontzettend leuk om veel aandacht aan mijn ontbijt te besteden en de krant mag ook niet ontbreken!
Om mijn zusje een beetje te sparen in de ochtend (die vind het vaak niet zo’n leuk dagdeel) zou ik haar graag weer eens een ander ontbijtje op bed aanbieden, wie weet dat ze dan net zo van de ochtend kan genieten als ik;)

Reply
Izzy 1 april 2016 at 11:29

Dit boek lijkt me echt een nuttige aanwinst, want mijn ontbijt bestaat doorgaans uit (kant-en-klaar) ijskoffie en twee rijstwafels met pindakaas en sambal *schaam schaam*. Dus het kan absoluut beter ;-)

Reply
Amanda 1 april 2016 at 11:05

Het ontbijt is echt m’n favo eetmoment van de dag! Mijn ochtendritueel start met een glas lauwwarm water. Daarna maak ik havermout met peer en chai, of kwark met zelfgemaakte granola en fruit. Als ik genoeg tijd heb, bak ik zelfs banaan-havermoutpannenkoekjes ;-) Onder het genot van mijn ontbijt kijk ik een aantal vlogs en daarna ben ik ready to go!

Reply
Janine 1 april 2016 at 09:57

Ik heb op dit moment 2 weken vakantie, dus mijn ochtend ritueel ziet er iets anders uit dan normaal.
Eerst maak ik een lekker bakje warme havermout met rozijnen en mega veel kaneel voor mezelf.
En dit eet ik gezellig op de bank voor de tv op, kijkend naar een aflevering van ‘say yes to the dress’.
Mijn ultieme geluksmomentje in de ochtend haha :)

Reply
Evi 1 april 2016 at 09:14

Leuke winactie! Mijn ochtendritueel bestaat nu altijd uit een zadencracker met pindakaas en een glas water, dus ik ga graag met het boek aan de slag om hier wat variatie in te krijgen.

Reply

Leave a Comment