Persoonlijk

Eetdagboek – week 26

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 3 juli 2019 2 Comments
eetdagboek blogger

Het blijft leuk om te lezen wat anderen eten toch? Toen ik in ieder geval op Instagram vroeg wat voor artikelen jullie graag lezen, werden de eetdagboekjes meerdere keren genoemd. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook altijd leuk vind om van anderen te lezen, maar ik vergeet ook gewoon heel vaak om foto’s te maken. Dit keer heb ik ook niet heel erg veel foto’s gemaakt, maar ik deel het dagboekje toch anders kan ik elke keer wel excuses verzinnen om het niet te delen :) Dit eetdagboekje komt uit de eerste week van mijn verlof, ik merk dat ik wat makkelijker ben met producten die ik eet. Daarom is dit dagboekje misschien ook niet helemaal representatief voor hoe ik normaal gesproken eet, maar dat is ook leuk om te lezen denk ik!

Donderdag – 36 weken controle verloskundige

Mijn donderdag start met een bakje kwark met granola en nectarine. Om half 10 moeten we bij de verloskundige zijn voor de 36 weken controle. Met de baby gaat alles nog steeds heel goed en ik voel me ook goed. We bespreken vandaag ook de bevalling. Over iets minder dan 2 weken ga ik weer langs voor controle. Mijn vriend fietst daarna naar zijn werk, en ik ga even naar de stad. Bij Douglas koop ik wat nieuwe make-upjes en bij Rituals lekkere geurstokjes (Karma is mijn favoriete lijn!). Op de terugweg naar huis besluit ik even op terras bij Coffee & Such te gaan zitten; ik bestel een flat white en bananenbrood. Ik zit eigenlijk nooit alleen op terras, maar voor alles een eerste keer. En zo tijdens mijn verlof vind ik het eigenlijk wel heel erg fijn. Beetje ontspannen, beetje mensen kijken.

’s Middags rommel ik thuis een beetje aan. Ik eet drie boterhammen; een met kaas en komkommer en twee met hummus, avocado en tomaat. Ook maak ik een pastasalade voor ’s avonds. We gaan bbq’en met vrienden die net een nieuw huis hebben. Het vandaag volgens mij de minst warme dag van de week, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben een super gezellige avond! Ik eet een hamburger, kipsaté stokje, halve worst en daarbij snack ik wat groenten, stokbrood met dipjes en salade. We sluiten af met een mini Magnum.

eetdagboek blogger

Vrijdag – brainstormen voor Eat.Run.Love.

Ik was van plan om ’s ochtends even te gaan sporten, maar de bbq eindigde gisteren later dan verwacht en ik had geen zin om mijn wekker te zetten (de luxe van verlof). Ik sta om half 9 op en ontbijt met hetzelfde als gisteren. Daarna stap ik in de auto naar Den Haag; ik ga brainstormen met twee meiden van het bureau waar ik ben aangesloten over Eat.Run.Love. Het is de laatste tijd erg stil geweest, maar ik merk dat ik zin heb om het bloggen weer op te pakken. We brainstormen dus over de blog; en vol energie ga ik weer naar huis. In de auto op de terug weg eet ik twee eierkoeken en als ik thuis kom nog twee boterhammen met hummus, avocado en tomaat.

’s Middags ga ik direct aan de slag met Eat.Run.Love.. Ik snack nog wat watermeloen, een handje nootjes en houdtondertussen de Schiphol website in de gaten. Mijn ouders komen vandaag terug van vakantie en ik ga ze ophalen op Schiphol. Stom als ik ben, mis ik de afslag op de snelweg en moet ik enorm omrijden. Ach, kan gebeuren. Omdat mijn ouders rond etenstijd terugkomen, heb ik boodschappen gehaald. Ik kook bij mijn ouders (een makkelijke, verse pasta met courgette, tomaat en mozzarella) en we kletsen ondertussen gezellig bij over de afgelopen weken.

eetdagboek blogger

Zaterdag – Dagje strand! 

Poeh, wat heb ik slecht geslapen vannacht. Ik moest meerdere keren uit bed om te plassen en om 4.00 schiet ik tegen het plafond van kramp in mijn kuit. Hoort er blijkbaar bij, maar erg prettig is het niet. Wanneer ik ’s ochtends wakker word, voel ik me dus alles behalve fit. Mijn kuit doet zelfs nog een beetje pijn. Omdat ik deze week nog weinig heb gesport besluit ik toch te gaan, maar dit is echt voor het eerst sinds tijden dat ik echt, écht geen zin heb.  De training doe ik daarom heel rustig aan, wat ook wel prima is met de hitte. Voor de training eet ik 3 volkoren crackers met pindakaas en banaan. En na de training een plak vers gebakken bananenbrood, gebakken door een mede CrossFitter.

Als ik thuis kom, snack ik nog wat watermeloen en maak ik twee boterhammen met geitenkaas en komkommer klaar. ’s Middags gaan we met een hele groep vrienden naar het strand. Vanaf 14.00 ben ik dus op het strand te vinden. Onder een parasolletje – dat dan weer wel – want ik vind nu vol in de zon zitten niet zo fijn. We snacken op het strand lekker met chips, stokbroodjes en dipjes en vers fruit. Het blijft echt heel de dag super warm, voor we het weten is het 20.00. We besluiten dan te verplaatsen naar terras en daar bestel ik een ceasar salade met kip. Ik heb stiekem al best veel gesnoept, dus eet maar de helft op. Gelukkig kan ik mijn vriend blij maken met de andere helft. Tijdens het eten drink ik een een ginger ale. Om 23.00 pakken we de trein weer naar huis en dan is het nog steeds heel erg warm. Wat een fijne middag en avond was dit! Voor zondag besluit ik me uit te schrijven van het sportlesje en gewoon rustig aan te doen, want ik merk dat ik deze week stiekem toch best veel heb gedaan.

eetdagboek blogger

Hopelijk vonden jullie het leuk om weer eens een eetdagboekje te lezen! Wil je iets weten? Let me know!

Misschien vind je deze artikelen ook leuk

2 Comments

Avatar
M. Kroon 3 juli 2019 at 13:47

Superleuk om weer wat van je te lezen! Ik hoop dat je lekker door blijft gaan met je blog. Want ik vind het altijd erg leuk om daar eens op te kijken. De laatste loodjes aangebroken! Gaat snel he! Geniet er nog maar eventjes van!

Groetjes, Marjolijn

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 3 juli 2019 at 17:50

Leuk om te horen, dank je wel! Ik ben wel van plan het bloggen weer op te pakken, heb ook weer de nodige inspiratie, maar even kijken hoe het straks gaat met de kleine :)

Reply

Leave a Comment