Lifestyle

Eet en sportdagboek Roos

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 8 augustus 2016 0 comments
fitgirlroos

Vinden jullie het ook altijd zo inspirerend om eet- en sportdagboekjes van andere meiden te lezen? Ik doe er altijd weer leuke ideeën door op en ze worden heel erg goed gelezen. Dit keer heb ik Roos gevraagd om haar eet- en sportpatroon met ons te delen. Roos kennen jullie wellicht als @fitgirlroos op Instagram.

Roos: Hi! Wat leuk dat ik jou een kijkje mag geven in mijn sport- en eetgewoontes op Eat.Run.Love! Drie jaar geleden heb ik het roer omgegooid en ben ik 12 kilo afgevallen door een gezonder eetpatroon en krachttraining. Ik deel mijn ervaringen via Instagram: @fitgirlroos. Inmiddels train ik vooral voor mijn plezier. Er is bijna niks lekkerder dan een uurtje keihard sporten, vind ik. Mijn eetpatroon is een combinatie van gezond én ongezond. Het leven moet wel leuk blijven! Omdat ik veel sport, hoef ik niet streng te diëten. Met mijn drukke baan (ik ben dokter op de Intensive Care) is het een uitdaging om gezond te leven, maar ik doe m’n best!

Zaterdag

Ik werk onregelmatige diensten, dus een vrij weekend is boffen! Ik ontbijt met een shake van havermout, eiwitpoeder (vanille), amandelmelk, banaan, ijsblokjes en koffie. Dit is echt een superlekkere healthy frappuchino. Als lunch neem ik een bak soya yoghurt met muesli en blauwe besjes.

’s Middags ga ik trainen bij Barbell Strength, dit is een gloednieuwe gym, speciaal voor krachttrainen en powerliften. Ik doe back squats, overhead squats én deadlifts. Het is een loodzware training, maar ik krijg er veel energie van! Ik drink een flesje Vitaminwell tijdens de training. Als diner eet ik een mega salade met rucola, ei, avocado, kikkererwten, pesto, zalm en tomaat. Zo’n lekkere combinatie! ’s Avonds heb ik nog honger en neem ik 2 speltcrackers met smeerkaas en een banaan. Over de dag drink ik veel water.

fitgirlroos

Zondag

Havermoutshakes zijn mijn favoriet, want ze zijn supersnel, gezond, en je kunt er eeuwig mee afwisselen. Vandaag maak ik hem met havermout, bevroren mango, bevroren spinazie, amandelmelk en vanille eiwitpoeder. Daarna ga ik weer lekker trainen bij Barbell Strength: ik doe de Crossfit training “Murph” (zonder het hardloopgedeelte): 100 pull-ups, 200 push-ups en 300 squats. He-le-maal kapot: love it!

Na de training eet ik niks: heel slecht, maar ik had geen trek. Dat maak ik ’s avonds goed, want we gaan BBQ’en. Ik heb gezonde salades gemaakt (zoals eentje met spinazie, zoete aardappel, rode paprika, avocado, limoen, knoflook). Op de BBQ gooien we kipspiesjes, en hamburgers mét kaas. Ik neem salade en een broodje burger. Later een stukje chocolade. Twee wijntjes erbij, en mijn avond is compleet!

fitgirlroos

Maandag

’s Ochtends ben ik vrij: ik eet een bak soya yoghurt met suikervrije muesli, banaan en aardbeien.  Daarna ga ik een half uurtje hardlopen. Sinds een paar weken probeer ik deze goede gewoonte in te slijten. Als lunch neem ik twee spelt crackers met truffelmayo, rucola, kaas, kipfilet en afalfa. Tussendoor een eiwit wafel van Body&Fit.

’s Avonds moet ik werken en neem ik een groene havermoutshake mee (à la zondag), en een kant-en-klare maaltijdsalade met haring, bietjes en quinoa. Ik drink een flesje ver sinaasappelsap en veel thee. ’s Avonds laat doe ik een stretch routine van 20 minuten (via RomWod: een superfijn stretch programma speciaal voor sporters). En ik snack drie rijstwafels met hummus.

fitgirlroos

Hopelijk heb ik je wat nieuwe inspiratie gegeven door een kijkje in mijn dagboek. Ik vind dat een gezonde leefstijl niet moeilijk vol te houden is, maar je moet vooral niet te spastisch doen. Heb je vragen, stel ze gerust in de comments!

Misschien vind je deze artikelen ook leuk

Leave a Comment