InspiratieLove

Eet en sportdagboek Priscilla

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 16 januari 2017 1 Comment
eet en sportdagboek

Omdat de eet- en sportdagboekjes altijd zo in de smaak vallen is de bedoeling dat deze in 2017 weer vaker gepubliceerd worden. Ik ga proberen twee keer per maand een eetdagboekje van mijzelf te delen en één keer per maand een eetdagboekje van iemand anders. Vandaag het eetdagboek van Priscilla die net als ik fanatiek CrossFit maar ook houdt van lekker eten.

Hoi allemaal! Mijn naam is Priscilla. Op Instagram ben ik te vinden onder de naam LifewithPris waar ik veel over voeding en sport deel. Jessica had mij gevraagd of ik het leuk zou vinden om drie dagen mijn eten bij te houden in een eetdagboek en dat vond ik natuurlijk een super leuk idee! Ik heb drie losse dagen voor jullie bijgehouden zodat je het verschil kunt zien tussen de dagen dat ik sport, de dagen dat ik rust heb en een weekend dag.

Maandag

Om 6:00 uur sta ik op om me klaar te maken voor een dagje werken. Mijn ontbijt bestaat uit een lekker bakje havermout met fruit, deze maak ik met 3 eetlepels havermout en amandelmelk. Dit blend ik altijd voordat ik het opwarm in een pannetje omdat ik de structuur anders niet zo lekker vind, haha. Dit is meestal rond 07.00. Eenmaal op het werk neem ik rond 10:00 uur mijn eerste snack . Dit is een plakje zelfgemaakte bananenbrood met een likje pindakaas.

eet en sportdagboek

Om 12:30 uur is het tijd voor de lunch die bestaat uit 4 rijstwafels: twee met humus en ei (1 ei verdeeld over 2 rijstwafels) en twee met hüttenkäse en kipfilet. Rond 15:30 uur is het tijd voor mijn tweede snack. Dit is een heerlijke chocolade proteïnebar! Ik neem dit heel bewust om deze tijd omdat dit altijd mijn zwakke moment van de dag is.  Ik krijg rond 16:00 uur vaak trek in zoetigheid en op deze manier stil ik mijn cravings en grijp ik niet ineens naar iets slechts.

eet en sportdagboek

Rond 18:00 uur gaan we avondeten (ja ja, een echte Hollander) en op maandag hebben wij altijd pasta met rode saus, gehakt en kaas (duh) op het menu. Dit omdat we daarna door gaan naar de box voor een lesje crossfit! Na het sporten neem ik  nog een half bakje kwark met een theelepel honing en kaneel.

eet en sportdagboek

Woensdag

Woensdag is qua sporten mijn rustdag. Echter moet er wel gewoon gewerkt worden dus gaat de wekker weer om 06:00 uur en zit ik om 07:00 uur weer aan het ontbijt. Vandaag begin ik met een smoothie bestaande uit 1 banaan, 2 handjes bevroren mango, 2 eetlepels havermout en amandelmelk. Op het werk eet ik rond 10:00 uur 2 rijstwafels met pindakaas en banaan.

eet en sportdagboek

Als lunch een biologisch pompoen soepje en als tweede snack weer een proteïnebar. ‘s Avonds ga ik lekker bank hangen en eten we groenten, aardappelen en een stukje vlees. Na het eten heb ik nog trek in wat lekkers dus neem ik bij de thee 6 blokjes pure chocolade :)

eet en sportdagboek

Zondag

Het is weekend dus ik kan langer blijven liggen! Heerlijk! En in het weekend ga ik altijd Olympic Liften! Dit vind ik heeul erg leuk dus maak ik mij graag klaar voor dit lesje! Deze les duurt meestal 1,5 uur dus eet ik vaak een groter ontbijt dan door de weeks. Ik maakte weer een havermoutje, maar dit keer met appel en speculaaskruiden. In plaats van 3 eetlepels havermout  voeg ik 4 eetlepels toe voor een goede bodem. Meestal heb ik direct na de les alweer enorme trek dus  zorg ik er voor dat ik mijn proteïnebar op zak heb zodat ik deze na de les gelijk naar binnen kan proppen.

eet en sportdagboek

De les is rond 12:30 uur afgelopen en dan is eigenlijk al lunchtijd. Omdat ik na de les al een proteïnebar heb gegeten, lunch ik op zondag pas heel laat. Meestal rond 14.30 en dan sla ik mijn tweede snack van de dag over.  Mijn lunch bestaat uit 50 gram zilvervliesrijst, 1 blikje tonijn op waterbasis, een halve appel en wat sla. Het diner voor vanavond is courgetti met kipgehakt en rode saus. Dit is bewust een lichtere maaltijd omdat we in het weekend hier en daar wat snacken en voor deze avond hebben wij een zak Maltezers als toetje gepland, hihi.

eet en sportdagboek

image_print

1 Comment

Eveline 17 januari 2017 at 00:58

Leuk dagboekje en leuk dat je er weer wat meer gaat plaatsen, vind ze inderdaad altijd leuk om te lezen en om inspiratie op te doen! Enne, Priscilla, zo grappig! Ik ken jou nog van de basisschool :D Zo grappig om je op deze manier weer tegen te komen! :)

Reply

Leave a Comment