InspiratieLove

Eet en sportdagboek Noor & Jill

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 12 september 2016 0 comments
sport en eetdagboek

Noor en Jill runnen samen Workout Amsterdam, waar je terecht kunt voor onder andere power workouts, kettlebell workouts, small group trainingen en personal trainingen. Hoe ziet hun dag er qua eten uit? Zowel Noor als Jill hielden een paar dagen een dagboekje bij voor Eat.Run.Love!

Eet en sportdagboek Noor

Doordeweeks drink ik geen alcohol en in het weekend matig. Ik ontzeg mezelf niets maar kies bewust wat ik wel en niet eet en probeer zoveel mogelijk te variëren. Ik kook met verse en pure ingrediënten en ben helemaal blij als een nieuwe recept lukt. En oh ja, in het weekend bak ik graag iets!

Al twee jaar volg ik Jessica en ben altijd fan van de eetdagboekjes die ze post. En yes, nu ben ik zelf aan de beurt om een paar dagen uit mijn leven te delen met jullie. Structuur in mijn eetpatroon zorgt ervoor dat ik de hele dag energie heb om alle dingen te doen die ik graag doe én het voorkomt energiedips en cravings naar ongezonde dingen. Deze mate van controle zorgt voor mij dat ik meer focus heb dan een paar jaar terug. Ik geloof er in dat gezond eten in combinatie met buiten (in het park) sporten je prestaties verbeteren en je er een blijer mens van wordt. Ik in ieder geval wel!

Donderdag:
Yes, ik heb een ochtend vrij, ik sta 2x per week om 07.00 in het park om een workout te verzorgen of zelf in de ochtend vroeg te sporten maar nu kan ik iets langer slapen. Om 7.30 start ik met een glas lauwwarm water met citroensap. Daarna doe ik een 25 minuten upperbody workout en een 10 minute core workout. Heerlijk om de dag zo te starten. Daarna eet ik om 8.30 mijn ontbijt: 200ml skyr yoghurt met 1el lijnzaad, pompoenpitten , 2el muesli, handje bosbessen en veeeeel kaneel. Om 11.15 een banaan.

Mijn lunch bestaat om 13.30 uit een spinazie salade met zongedroogte tomaten, handje noten en balsamicodressing.  Om 16.00 een wilde perzik en appel met kaneel. Na een dag werken op het strand heb ik zin in een snackje in de trein. Nieuwe favoriet zijn mijn zelf gemaakte tijmcrackers naar het recept van top hockeyster Ellen Hoog (ooit in mijn jeugd, lang geleden nog mee samen gespeeld).

Om 20.00 zit en eet ik in het park met vriendinnen: worteltjes met hummus, 2 stukjes quiche en wat sla van SLA die we delen. Ik eet geen chips en wit stokbrood daar krijg ik last van van mijn buik. Thuis om 21.00 een bakje kwark met kaneel en beetje honing. Hele dag drink ik water, 2 zwarte koffie, spa rood en een klein flesje kokoswater.

sport en eetdagboek

Vrijdag:
Vanmorgen start ik de dag met een glas lauw citroenwater en om 07.00u geef ik een workout in het Sarphatiapark. Om 07.30u eet ik snel een banaan want om 08.00 na de workout ga ik zelf sporten. Vandaag mijn benen en billen, heerlijk om buiten te trainen, na een setje kracht loop ik 1 minuut shuttles of spring ik 1 minuut touwtje. In totaal ben in 50 minuten bezig, practice what your preach!

Om 11.15 handje ongebrande / ongezouten noten en daarna om 13.00 2 volkoren boterhammen: 1 met rosbief en een met marmite, geitenkaas en komkommer. ’s Middags drink ik nog een sap van rode biet, wortel, kurkumma en citroen van The Cold pressed Juicery. En eet ik een zelfgemaakte cracker met pindakaas en komkommer (zie foto).

Ik sluit de week af met een borrel met een vriendinnetje, ik drink 2 Corona’s. Ben geen grote bier drinker maar Corona in de zon is toch wel echt genieten. Lekker rozig fiets ik om 20.00 langs Venkel en haal een salade. Later op de avond nog een bakje yoghurt met kaneel en honing.

sport en eetdagboek

Zaterdag:
Weekend, tijd voor homemade pannenkoeken, glas water en kop koffie. Daarna ga ik naar het Vondelpark en geef ik een Small group Workout. Om 11.45 échte cappuccino bij Black to Black. Yes, niets gaat boven de geur van vers gemalen koffiebonen. Als lunch een left over van de salade van gisteren en aangevuld met resterende groenten + hummus uit mijn ijskast.

’s  Middags eet ik een appel + groen sapje en onderweg naar Bakkum nog een koffie! Om 16.00 komen we aan in Bakkum, een nachtje kamperen bij vrienden. We wandelen naar het strand 30 minuten heen en weer 30 minuten terug. Toch nog een workout vandaag!

Om 18.30 start de barbecue; ik drink 2 Corona biertjes en eet 2 kipspiezen en mijn homemade kikkerweten salade met feta & munt, daarnaast rauwkost wortels met hummus en komkommer. Later op de avond bij de thee een stukje 85% pure chocolade.

sport en eetdagboek

Eet en sportdagboek Jill

Mijn eetpatroon ziet er de afgelopen weken iets anders uit omdat ik geblesseerd ben waardoor ik bijna niet sport. In de eerste week heb ik best wel gestruggeld met de hoeveelheden, want doordat ik minder beweeg moet ik automatisch ook minder eten. Inmiddels heb ik mijn weg gevonden, fiets ik veel en ook loop ik wat langer dan normaal met mijn hond. Zo beweeg ik toch voldoende en kan ik lekker blijven eten. Mijn vuistregel is twee handen groenten, een vuist koolhydraten en een duim vetten.

Zaterdag:
1/2 banaan voordat ik een rondje park met mijn hond ging wandelen, na een korte workout banana pancakes met spelt en oats, als topping blauwe bessen en een schep kwark met een beetje kaneel. Na mijn vaste bezoeken aan de Ten Katemarkt op zaterdag ben ik met een vriendin soja cappuccino gaan drinken bij mijn favo sport LotSixtyOne in Oud West. Als lunch een medium rauwkostsalade met een beetje rode linzen en een grote kop groene thee.

’s Middags met een vriendin in het park twee Radler 2.0 gedronken (qua alcoholpercentage prima, wel zoet ;-/ dus veel suikers…) Daarnaast ca 12 kleine worteltjes met zelfgemaakte pittige hummus gegeten en een klein handje ongemengde en ongezouten nootjes.

Spontaan nog even bij Voltt  gaan kijken op de NDSM werf en daar 2 blikjes bier gedronken. Bij thuiskomst om ca 21.30u een halve zoete aardappel met kip, ui en spinazie uit de oven gegeten en spa rood gedronken.

Tussendoor drink ik veel water en thee (meestal groene thee, soms een chai tea van Clipper).

sport en eetdagboek

Maandag:
Opgestaan met mijn vaste activatie & mobility routine van Michiel onze vaste fysio van Physicum. Daarna een glas heet water met citroen en gember. Rondje met de doggie, en bij terugkomst een bakje biogarde met lijnzaad, zonnebloempitten, kaneel en muesli met cranberry’s, hier een leuk soortgelijk recept. Kopje groene thee en door naar de StartHUB voor de Workout Amsterdam ochtend meeting met mijn partner in crime Noortje. 1 kop soja cappuccino om ca 11.00uur.

Na de meeting naar de ten Katemarkt voor het lekkerste brood en fruit voor op kantoor ;-). geluncht met 2 sneetjes walnoten desem brood met een stukje avocado, kipfilet, komkommer, paprika en alfalfa. Andere sneetje belegd met Vetamite (mijn nieuwe favoriet) geitenkaas, komkommer en rucola, 1 kontje met zelfgemaakte pindakaas en komkommer.

’s Middags weer een paar glazen water en een kop groene thee. Als snack een grote pruim en een paar gebrande ongezouten amandelen. In de avond een zelfgemaakte bloemkoolsoep met kokosmelk & zoete aardappel. 2x opgeschept omdat ie zoooooo lekker is!!

Na het eten heb ik een Power Workout op het Museumplein gegeven, stiekem daarna toch nog zin in iets lekkers dus een beetje pure chocolade in een klein bakje kwark geschaafd. Top afsluiting van de eerste dag van de week!

image_print

Leave a Comment