LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #8

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 25 mei 2015 2 Comments
eet en sportdagboek 8

Vorige week konden jullie mijn verslagje van de Nike Women’s Run lezen, deze week weer gewoon een eet- en sportdagboekje. Dit keer donderdag t/m zaterdag. Ik deed zaterdag namelijk mee aan de Strong Viking Run in Spaarnwoude dus dat leek me wel een leuke dag om met jullie te delen.

Donderdag

Om 6.15 gaat de wekker voor een training bij Bodytime. Ik eet een rijstwafel met pindakaas en om 7.00 sta ik paraat in de box. We zijn maar met zijn tweetjes dus krijgen een personal training. Als eerste starten we met de battle ropes, killing maar ik vind ze tof. Daarna wordt het nog een tandje moeilijker gemaakt door deze oefening op een bosu ball te doen. Met knikkende knietjes probeer ik zo goed en zo kwaad als het gaat de touwen te bewegen, maar ik kan je vertellen; dat is best lastig als je ook je balans moet houden. Daarna doen we nog een aantal balansoefeningen; squats op de bosu ball en lunges met een waterzak. De pull ups komen weer voorbij, maar ook kettlebell swings en burpees. Moe maar voldaan fiets ik om 8.00 naar huis. Ik drink een smoothie met banaan, havermout, kokos, hennepzaad en proteΓ―ne en maak me klaar voor de dag. Heb een goede mealprep gedaan, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Om 11.00 eet ik een bakje Griekse Yoghurt met boekweit granola (recept volgt nog!), als lunch een salade van zilvervliesrijst met tomaatjes, komkommer, paprika, feta en olijven. Daarbij een gekookt eitje en een half speltbroodje met roomboter. Er is een collega jarig en een collega gaat met zwangerschapsverlof en samen delen ze heel veel lekkers uit. Uiteindelijk zwicht ik voor een klein stukje rocky road. Einde middag drink ik nog een smoothie met spinazie, aardbei en sinaasappel. Ik heb ’s avonds een event van mijn werk en we laten eten bezorgen op kantoor. Voor mij een biologische rundburger en een paar frietjes die niet lekker zijn. Ondertussen moet ik nog wat werk af maken en moet ik me in nette kleding hijsen dus het is een beetje chaos. Om 22.00 drink ik een glas champagne, een glas witte wijn en ik eet 3 bitterballen. Om half 1 lig ik in bed, terwijl de wekker de volgende ochtend alweer om 7.00 gaat.

eet en sportdagboek 8 2

Vrijdag

7.00 de wekker dus omdat er om 7.30 iemand voor de deur staat voor mijn vriend. Wonder boven wonder voel ik me prima, dus ik besluit een rondje te gaan hardlopen. Ik kies voor een korte interval training van 1km inlopen, 6x 400m op hoog tempo met daartussen 200m rust. Als ik thuis kom ontbijt ik met een bakje Griekse yoghurt met boekweit granola en een peer. Om 9.00 zit ik in en auto richting Zwolle voor een zakelijke meeting. Deze is om 13.00 afgelopen waarna we gezamenlijk even lunchen. Ik kies in de bedrijfskantine voor een flammkuche die zeer karig belegd is, en een pistoletje met camembert, tomaat en komkommer. Rond een uurtje of 16.00 eet ik 200 gram rauwe wortels met pittige hummus. Doordat ik bijna op vakantie ga, is het ontzettend druk en uiteindelijk vertrek ik pas om 19.30 op kantoor, veel te laat voor een vrijdag. Gelukkig heeft mijn vriend al gekookt, we eten spaghetti met broccoli, champignons, kip en een mosterdsausje. ’s Avonds ploffen we op de bank met Game of Thrones.

eet en sportdagboek 8 3

Zaterdag

Ik zet geen wekker en word rond een uurtje of half 9 uit mezelf wakker, snel uit bed want wil nog een aantal dingen doen voordat ik naar Spaarnwoude vertrek voor de Strong Viking Run. Ik kijk uit het raam en het regent, blegh, mijn zin om door de modder te banjeren wordt gelijk een stuk minder. Ik start met een smoothie met banaan, granaatappel, sinaasappel, avocado, hennepzaad en proteΓ―ne. Om half 11 stap ik met drie collegaatjes in de auto om naar Spaarnwoude te gaan. We gaan in totaal met 7 collega’s de run doen, dus dat is erg leuk. Vlak voor de start om 12.00 eet ik nog een dubbele speltboterham met hummus, komkommer en avocado en een Zonnatura reep met noten. Het zonnetje begint te schijnen als we gaan starten, dus dat maakt het een erg leuke en aangename run. Veel rennen, door het water, door de modder, tijgeren onder prikkeldraad door, over schuttingen en over veel heuvels.Β Moe en bemodderd kwamen we over de finish. Om een urutje of 16.00 was ik weer thuis, ik eet een rijstwafel met pindakaas en heb ontzettend zin om te snacken. In plaats daarvan drink ik heel veel water en neem ik een half flesje Lemonaid+ Bloedsinaasappel. ’s Avonds eten we een ontzettend lekkere, maar iets minder gezonde mexicaanse bonenschotel met zure room, tortillachips en geraspte kaas. Na het eten nog een kokosbite die ik een paar weken geleden heb gemaakt en had ingevroren.

eet en sportdagboek 8 4

Deze week een aantal keer wat minder gezond gegeten, maar doordat ik overdag verder goede keuzes heb gemaakt voel ik me er niet schuldig over. Soms heb je dit soort weken! Nog maar een paar dagen en dan zit ik in het vliegtuig naar Cyprus! Ik had me voorgenomen om mijn sportkleding mee te nemen, maar omdat ik nog steeds een beetje een zeurend bovenbeen heb, twijfel ik daar over. Misschien dat ik deze dagen juist even aangrijp om goed rust te houden. Hoe was jullie week?

image_print

2 Comments

Irene 27 mei 2015 at 16:52

Naar mijn mening heb jij een goede balans tussen gezond en wat minder gezond genieten.
Ook sport je lekker veel.
Knap dat je de discipline hebt om vroeg te gaan sporten!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 28 mei 2015 at 10:02

Leuk om te horen, vind vroeg sporten heerlijk dan heb je dat gehad en hoef je er de rest van de dag niet meer mee bezig te zijn.

Reply

Leave a Comment