LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #7

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 11 mei 2015 3 Comments
Eet en sportdagboek

Deze week heb ik voor het eerst echt zware krachttraining gedaan en I liked it! Dat ik nu (zaterdagmiddag) nog steeds spierpijn in mijn armen heb vergeten we maar even, ik vond het fantastisch. Lees snel verder over deze training en nog wat andere activiteiten die ik deze week deed!

Dinsdag

Vandaag is het bevrijdingsdag en betekent het dat ik lekker vrij heb. Ik heb helemaal geen plannen om naar een festival te gaan, dus heb de hele dag voor mezelf. Ik start met een smoothie met banaan, avocado, granaatappel, havermout, proteïne en water. Daarna ga ik 5km hardlopen. Ik was iets langer van plan, maar mijn lichaam is moe en ik heb het warm. Ach, gebeurt ook wel eens. Als ik thuis kom, eet ik twee quinoawafels met pindakaas en drink ik een detox juice. Daarna maak ik me klaar om te gaan lunchen met een vriendinnetje. Het is in Amstelveen en gezien het lekkere weer, besluit ik op de fiets te gaan. 11,5km heen en 11,5km terug. Mijn tweede workout voor vandaag! We eten bij Le Pain Quotidien en ik neem een zuurdesemboterham met geroosterde biet, aubergine en courgette, geitenkaas, honing en walnoten. Erbij weer een veggie juice, nu met o.a. wortel, granaatappel en chilipeper. Als ik thuis kom, heb ik alweer trek en eet ik een half bakje cherrytomaatjes en een gekookt eitje. We eten vroeg want alsof het nog niet genoeg is, doe ik vanavond een bootcamp in het Vondelpark. Ik eet een kom zoete aardappelsoep met cashewnoten en een meergranen pistoletje met ongezouten roomboter. Na de training ben ik echt uitgeteld voor vandaag en ga ik op tijd naar bed.

Eet en sportdagboek

Woensdag

Bootcamptime! De dag na Bevrijdingsdag verwachtte ik niet een al te groot groepje en dat klopte, er waren maar twee bikkels. Twee goed getrainde meiden die ik een pittige training gaf. Super leuk om te doen, ik merk dat ik daar heel veel voldoening uit haal. Toen we om 8.00 bij Lavinia aankwamen, waren er al overheerlijke banana pancakes gemaakt voor ons. Deze nam ik mee naar huis, ik dronk wel even snel een Veggie juice met biet, wortel, sinaasappel, dille en gember. Ik probeer tegenwoordig geen tussendoortje meer ’s ochtends te nemen, dus om 12.30 ging ik met een rammelende maag eten. 2 bruine speltboterhammen met huttekase, avocado, zalm, tomaat en komkommer. Daarbij een gekookt eitje. Het was razend druk op werk, dus ik ging pas om kwart voor 7 naar huis. Ik kwam tegelijkertijd thuis met een vriendinnetje die bij ons kwam eten. Maar voordat we dat deden, testte ik mijn nieuwe Bodyhoop uit. Ik bestelde een Bodyhoop – een fitnesshoepel van 1,8kg – omdat er al zoveel over had gelezen. Daarbij leek het mij ook gewoon echt heel leuk. Inmiddels heb ik het hoepelen een beetje onder de knie, ik wijd er nog een aparte blog aan! We aten een nieuw receptje: meergranenwraps met pittige gehaktballetjes en een tomatensaus met kikkererwten. Daarbij een sausje van yoghurt en harissa en een salade met ijsbergslag, tomaat, komkommer en radijsjes. Het recept komt uit een kookboek van Jamie Oliver. ’s Avonds eten we nog een kokosbite, een caloriebommetje van dadels, noten, heel veel kokos, kokosolie en kokosmelk en gedroogde cranberries. Heel lekker!

Donderdag

Weer gaat mijn wekker om 6.15, veel te vroeg als je het mij vraagt, helemaal aangezien ik woensdag laat in bed lag. Ik overweeg even om te blijven liggen, maar geef mezelf snel een schop onder mijn kont want de eerste zwarte training bij Bodytime staat op het programma. En zwaar is het zeker, we doen een krachttraining met zware gewichten. Ik had dit zelf nog nooit gedaan dus vond het erg leuk. Uiteindelijk doe ik deadlifts met 40kg, squats met 60kg, pull ups – wel met hulpelastiek, mijn doel is om het binnen 8 weken zonder elastiek te kunnen, maar misschien is dat wat ambitieus – heel veel push ups en heel veel kettlebell swings. Het uurtje trainen is zo voorbij en de rest van de dag sta ik te stuiteren van de adrenaline. Ook merk ik dat mijn lichaam hard aan het werk is, want ik heb enorme trek de hele dag. Voordat ik ging trainen at ik een rijstwafel met pindakaas, na de training een smoothie met banaan, mango, sinaasappel, vitamine C, havermout en een scoopproteïne. Om 12.15 ren ik naar onze kantine voor een snelle lunch. Een speltboterham met oude kaas, tomaat en komkommer en een bakje yoghurt met cruesli en 2 el pure hagelslag. De rest van de middag ben ik bezig met een presentatie voorbereiden en presentatie geven en als ik thuis kom, heb ik het dan ook wel even gehad. Ik eet 1,5 gevulde paprika met als toetje twee stukjes pure chocolade.

Eet en sportdagboek

Vrijdag

Ik doe ’s ochtends iets rustiger dan de dagen hiervoor, ik heb het momenteel erg druk op werk wat de nodige stress met zich mee brengt. In combinatie met de zware training van donderdag is mijn hele rug en nek op slot geschoten en ben ik zo stijf als een hark. Ik ontbijt weer met een smoothie, dit keer met banaan, kokosrasp, kokosolie, havermout en proteïne. Later op de ochtend neem ik een bietenjuice met grapefruit en framboos, maar ik vind het niet zo’n succes. Ik vind de grapefruit te overheersen in de juice. Uiteindelijk lunch ik pas om 14.00 met een zelf mee gebrachte salade van kikkererwten, kipfilet en spinazie. Om 16.00 ga ik mijn laatste meeting in en beginnen we vast met de borrel. Ik houd het bij twee handjes studentenhaver want ik wil koste wat het kost naar Hot Pilates. Uiteindelijk lukt me dat en ben ik om 18.00 bij Absolute Yoga voor een lesje hot pilates. De warmte doet mijn spieren goed! Thuisgekomen eten we een bloemkoolpizza, waarvan ik de helft beleg met geitenkaas en spinazie en de andere helft met champignons, rauwe ham, tomaat en nog wat kaas. Aangezien het niet heel veel is, sluit ik af met een bakje yoghurt met een eetlepel honing.

Eet en sportdagboek

Een drukke week achter de rug! Volgende week zaterdag is alweer de Nike Women’s 10km en daarna ga ik aftellen voor een tripje naar Cyprus en Ibiza. Hoe was jullie week? 

image_print

3 Comments

Sebastiaan 10 juni 2015 at 15:50

Hi Jessica,

Lekker bezig! En aangezien je met krachttraining bent begonnen: wanneer kom je een keer mee CrossFitten bij CrossFit Amsterdam? :)

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 11 juni 2015 at 22:27

Zou ik wel moeten doen heh :) eerst nog even wat vaker krachttraining! Maar lijkt me leuk om een keer mee te doen!

Reply
Danielle 11 mei 2015 at 09:04

Wow, wat een drukke en sportieve week! Jaloers daar had ik deze week echt de energie niet voor.

Reply

Leave a Comment