DagboekLove

Eet en sportdagboek #65

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 13 maart 2017 3 Comments
eet en sportdagboek

De laatste weken ben ik een beetje aan het klunzen. Vorige week ben ik tijdens de Open van het pull up rek gestort. Lang verhaal kort, ik heb een week lang heel rustig aan gedaan in de hoop dat ik snel weer opgeknapt zou zijn. Tot vrijdag heb ik 1x gezwommen en ben ik 1x naar Hot Yoga geweest. Dit was echt helemaal prima, maar vrijdag begon het wel weer echt te kriebelen. Vrijdag was namelijk weer de Open en daar wilde ik erg graag aan mee doen…

Vrijdag

Als ik wakker word merk ik als eerste dat het vandaag echt beter gaat met mijn rug / nek. Nog steeds is het wel wat stijf, maar de pijn zoals ik die voorgaande dagen had is weg. Yes, dat betekent namelijk dat ik vanavond de Open mag proberen. Ik had met mezelf afgesproken dat als ik echt nog pijn had, dit niet mocht doen. Natuurlijk kijk ik dus als eerste wat de Open WOD voor vandaag is; snatches gecombineerd met pull-ups. Weer pull-ups. De rest van de dag heb ik niet echt tijd om eraan te denken want ik ben van hot naar her aan het rennen op werk en het is mega druk. Ik maak een mugcake voor mezelf als ontbijt met daarbij wat blauwe bessen. Op werk eet ik een plakje bananenbrood. En blijven de complimentjes over mijn nieuwe bril binnen stromen. Ik heb mijn nieuwe bril gisteren opgehaald en ben er mega blij mee!

eet en sportdagboek

’s Middags heb ik een werklunch, ik vergeet foto’s te maken, maar ik eet een super lekker broodje met rosbief en pesto en nog eentje met geitenkaas. Mijn buikje is de rest van de middag wel gevuld. Aan het einde van de middag eet ik nog een bakje kwark met wat honing en een krentenbol. Ready voor de Open! Ik neem mezelf voor lekker rustig aan te doen en mezelf niks op te leggen. Het gaat beter dan ik had verwacht (of eigenlijk had ik helemaal geen verwachtingen). Dus daarna ben ik blij. Bij de laatste paar reps gaat mijn nek wel opspelen, dus ik besluit snel dat het klaar is. Maar lekker getraind! Als ik thuis kom duik ik snel de keuken in voor noedels met kip en pindasaus. Yum! Na het eten doe ik nog wat boodschappen, maak ik een lekker kopje thee en kruip ik achter mijn laptop voor wat blogjes. Ik ga ook redelijk op tijd naar bed omdat ik morgen een drukke dag heb.

eet en sportdagboek

Zaterdag

Als ik wakker word, is het eerste wat ik merk dat ik geen pijn in mijn rug/nek heb. De stijfheid is exact hetzelfde als gisteren, dat betekent dus dat de training het niet erger heeft gemaakt. Yes! Ik kijk in onze CrossFit app wat de WOD is voor vandaag en als ik zie dat er veel rennen op het programma staat, besluit ik lekker te gaan. Maar eerst ontbijten! Ik maak pannenkoeken die ik opeet met jam en een trosje druiven. Daarna duik ik de keuken in om twee salades voor te bereiden voor het surprise feestje van mijn broertje van die avond. Om half 11 sta ik bij de CrossFit box. We gaan 3x 1,6 km rennen met daar tussenin deadlifts, power cleans en overhead squats. Alle oefeningen schaal ik behoorlijk qua gewicht zodat het niet teveel spanning op levert. Het is heerlijk weer om lekker buiten te rennen, dus ben blij dat ik ben gedaan! Na de training drink ik een nieuw drankje: DrinkMaple. Dit is water uit een esdoorn boom en bevat vitaminen, mineralen en elektrolyten. Het doet me qua smaak denken aan kokoswater maar het heeft de helft minder suiker. I like!

eet en sportdagboek

Als ik thuis kom maak ik een overheerlijk broodje klaar. Ik heb nog wat kipfilet over van gisteren die ik opbak en dit doe ik samen met rode pesto, sla en tomaat op een broodje. Ook eet ik nog een bakje magere kwark met peer. Na de lunch kruip ik nog even achter mijn werklaptop. Ik heb een aantal deadlines te halen, dus moet nog even wat rammelen. Om een uurtje of 15.00 rijden we richting Leiden. De vriendin van mijn broertje heeft een surprise feestje georganiseerd voor zijn verjaardag. Hij is super verrast en we hebben een leuke middag. Het plan is om te gaan barbecueΓ«n en dat laat het weer gelukkig toe. Heerlijk gegeten waar ik dus eigenlijk een beetje van ben vergeten om foto’s te maken. Ik eet een halve hamburger, een half varkenshaasstokje, een kipsate stokje en een half garnalenstokje. Daarbij eet ik wat brood met smeersels en wat salade. Na het eten nog een kop koffie met witte chocolade cheesecake; heaven! Om een uurtje of 23.00 zijn we thuis en duik ik eigenlijk gelijk mijn bed in, kapot!

eet en sportdagboek

Zondag

Ik zet geen wekker en wordt pas om half 9 wakker van het zonnetje dat lekker door onze gordijnen heen piept. Wat een fantastisch weertje en wat fijn dat het zo licht is! Ik snooze nog even tot 9.00 en ga dan uit bed. Ik was zo moe, dus had het echt nodig. Ik ontbijt in het zonnetje met kwark, granola, een banaantje en passievrucht. Daarna kruip ik weer achter mijn laptop om aan mijn blog te werken. Tijdens het bloggen eet ik nog een stukje zelfgemaakte brownie die ik gisteren heb meegenomen vanaf mijn broertje. Als lunch een restje pastasalade, ook van gisteren!

Na de lunch stappen we op de racefiets, het eerste rondje van het jaar. We fietsen 30km en moet heel eerlijk bekennen dat ik dat voor nu ook wel weer prima vind. De rest van de dag ben ik een beetje aan het schoonmaken en rommelen in huis. Heerlijke zondag zo die we afsluiten met risotto met tomaat, mascarpone en een glas witte wijn.

Β eet en sportdagboek

image_print

3 Comments

Lien Robberechts 15 maart 2017 at 16:35

Dit zijn echt mijn favoriete artikels van jouw blog! Binnenkort loop ik zelf mijn eerste marathon! Ik heb echt veel aan jou als motivatie/inspiratie :-D

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 15 maart 2017 at 23:27

Wat leuk om te horen Lien! Dank je wel :) Heel veel succes met je eerste marathon!

Reply
Britt 13 maart 2017 at 20:24

Ooh risotto, lekker! Goed bezig!

Reply

Leave a Comment