DagboekLove

Eet en sportdagboek #64

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 27 februari 2017 4 Comments
eet en sportdagboek

Deze week was het qua sporten vrij rustig. Nadat ik vorige week bij CrossFit ben gevallen, ging ik maandag toch maar eens naar de fysio. Er bleken twee ribben klem te zitten die zijn weer goed gezet. Het leek beter te gaan, maar woensdag werd ik opnieuw wakker dat alles vast zat. Weer naar de fysio, weer alles losgemaakt. Vrijdag was de eerste dag dat ik pijnvrij was en dat wil ik graag zo houden dus ik doe nog even rustig aan! Verder was ik deze week in Leuven voor mijn werk en was het sowieso weer aanpoten op kantoor…

Donderdag

Ik word wakker in het Pentahotel in Leuven, super mooi hotel dus niet verkeerd om een nachtje te slapen. Sinds gisteren ben ik in Leuven voor mijn werk. Vandaag hebben we een lange dag met meetings voor de boeg, dus om half 8 zitten we aan het ontbijt beneden. Super lekker ontbijt en ik kan natuurlijk weer niet kiezen wat ik wil. Uiteindelijk ga ik voor birchermuesli, verse ananas en een broodje met een zachtgekookt eitje. Daarbij een kopje rooibosthee. Ik ben samen met een collega in Leuven en ondanks het stormachtige weer besluiten we naar de vergaderlocatie te wandelen. Een half uurtje later komen we op locatie aan. De hele ochtend zitten we in meetings en daarna krijgen we een rondleiding door de Stella Artois Brouwerij.

eet en sportdagboek

Als de rondleiding klaar is, wordt de lunch geserveerd. Een super lekkere stoofpot – die er op de foto totaal niet smakelijk uit ziet – met bier en kruidkoek, daarbij eet ik frietjes. Ik ben helemaal niet gewend om warm te eten, dus het valt ook vrij zwaar op mijn maag. Aan het einde van de middag, rond een uurtje of 5 eet ik een paar petitfourtjes om de zoete trek te stillen. We wandelen weer een half uurtje terug naar het hotel. Omdat de kans heel groot is dat we nu de file inrijden, besluiten we in de buurt van het hotel nog even te eten. We belanden bij een superlekkere sushitent en eten ons buikje vol voor we om een uurtje of 8 in de auto stappen. Het idee is dat we 2,5 uur later in Amsterdam zijn, maar door vertraging doe ik pas om 00.00 de deur open. Ik drink nog snel een kop thee en duik dan in bed.

eet en sportdagboek

Vrijdag

Als de wekker om 7.00 gaat heb ik alles behalve zin om mijn ogen open te doen. Ik heb al een paar nachten super slecht geslapen, dus dat hakt er lekker in. Na wat opstartproblemen, de eerste Open WOD bekijken, een mugcakeΒ en een wandelingetje van 15 min (mijn fiets staat nog op kantoor) kom ik aan op kantoor. Het is behoorlijk druk en omdat ik twee dagen niet op kantoor ben geweest moet ik flink doorwerken. Ik eet tussendoor wat gedroogde mango en pak snel wat eten bij de lunch die ik achter mijn bureau op eet: twee boterhammen en een bakje yoghurt met muesli, gedroogde banaan en kokos. De rest van de middag zit ik in meeting.

eet en sportdagboek

Aan het einde van de middag eet ik 200 gram rauwe wortels en een krentenbol en daarna fiets ik naar CrossFit AKA, de eerste Open WOD! Ik was heel benieuwd of ik hem ΓΌberhaupt kon doen, maar ik voel me goed genoeg om mee te doen. Dit is typisch zo’n WOD die ik RX zou kunnen doen, maar omdat ik niet zeker weet hoe mijn nek gaat reageren besluit ik toch voor scaled te gaan. Gedurende de dag heb ik al wat tips gekregen van andere meiden die hem hebben gedaan dus de tactiek die ik van tevoren heb bedacht werkt perfect! Ik finish in 15.47, een super snelle tijd voor onze box waar ik heel blij mee ben. Na de wod blijf ik lekker een beetje kletsen en ben ik rond half 9 thuis. Mijn vriend is zo lief geweest om alvast te koken, dus er staat een bordje spaghetti met cherrytomaatjes klaar. Omdat ik behoorlijk wat trek heb eet ik na het eten nog een halve bak kwark. Ondertussen ben ik ook wat laatste dingetjes voor Eat.Run.Love. op de bank aan het doen. En kijken we nog twee afleveringen van The Killing. Voor ik het weet is het 01.00 en besluit ik dat het tijd is om naar bed te gaan.

eet en sportdagboek

Zaterdag

Dat was te verwachten, ik kan niet wakker worden en niet uit bed komen. Geeft niet want ik heb niet echt plannen vandaag. Ik ben moe en mijn rug doet pijn van de WOD. Stiekem toch een best belastende WOD! Om half 10 kruip ik uit bed en start ik rustig op met een kopje thee, een paar blogs en daarna verse wafels met blauwe bessen en kokos. Omdat ik niet van plan ben te sporten wil ik even lekker een rondje lopen, maar zodra ik buiten kom regent het best hard. De rondje heb ik dus spontaan geen zin meer in. Ik maak een klein rondje om een kadootje Β te halen voor het zoontje van een vriendin die vandaag 1 wordt en loop langs de AH om lunch te halen. Thuis gekomen zet ik een pompoensoepje op het vuur en maak ik een overheerlijk broodje klaar! Ook ga ik nog even aan de slag met een blog.

eet en sportdagboek

Rond 14.00 stap ik in de auto om naar de verjaardag te gaan. Kinderverjaardagen zijn altijd zo lekker midden op de dag! Ik eet daar een overheerlijk stukje chipolatataart van de bakker en snoep nog wat apenkoppen. Op de terugweg naar huis rijd ik langs Lidl voor de grote weekboodschappen. Als ik thuis kom staat er een enorm pakket van Adidas op me te wachten met super mooie items. Het is al een beetje donker om een goede foto te maken, maar die zullen snel volgen. Heb zin om de items te testen het rennen. Op het menu voor vanavond staat polenta met champignons naar een recept van Annemerel. Erbij maak ik een varkenshaasje. Daarna stort ik in op de bank en besluit ik om 22.00 dat ik verplaats van de bank naar bed.

eet en sportdagboek

image_print

4 Comments

Sarah 28 februari 2017 at 09:56

15.47! Goed zeg! Ik moest op de TC nog de laatste 15 burpee-boxjumps.

Reply
Amanda 27 februari 2017 at 12:14

Leuk weer, Jessica! Zou je eens een buddha bowl recept willen maken?

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 27 februari 2017 at 20:32

Ik vind een buddhabowl niet heel veel meer dan een simpele salade :) Maar ik zal er eens over nadenken, goed idee!

Reply
Britt 27 februari 2017 at 11:38

Leuk om te lezen! Hier krijg ik zelf toch altijd een hoop inspiratie van.

Reply

Leave a Comment