LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #63

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 23 januari 2017 4 Comments
eet en sportdagboek

Weer een eetdagboekje van mij lieve lezers! Zoals beloofd ga ik 1x in de twee weken een dagboekje van mijzelf delen en 1x per maand een dagboekje van iemand anders als het mij lukt iedere maand iemand te vinden die ik interessant vind en het leuk vindt om een eetdagboekje bij te houden! Deze week had ik weer een vrij dagje, had ik een hele leuke lunchafspraak, werkte ik twee dagen tot laat in de avond door en deed ik mee aan de Tiglon qualifiers (daarover in een andere blog meer).

Eet en sportdagboek Maandag

Vandaag heb ik weer een parttime dag voor de boeg, ik vind deze dagen zo heerlijk. Lekker mijn dag indelen zoals ik dat wil met activiteiten waar ik energie van krijg. Vandaag wordt een dagje van hot naar her racen. Om half 8 staat mijn wekker, maar ik blijf nog even een half uurtje snoozen voordat ik er om 8.00 uit ga. Ik heb een nieuw ontbijtje ontdekt: havermout met banaan, pindakaas, walnoot en dadel, zo onwijs lekker (komt deze week nog online). Het plan is om het te fotograferen en omdat het nog steeds erg lang donker is, moet ik mijn flitssetje opzetten. Daardoor kost het net allemaal wat meer tijd dan ik hoopte. Na het ontbijt moet ik dus eigenlijk vrijwel direct weg, nou ja moeten, willen. Ik ga namelijk CrossFitten! Op de dagen dat ik vrij ben, probeer ik altijd om 9.30 te gaan, mijn favo tijd. Vandaag staat er een benchmark WOD op het programm: Elizabeth en deze bestaat uit 21-15-9 cleans & ring dips. De ring dips schaal ik naar dips op de brug. Een fijne workout! Na de training fiets ik door naar de supermarkt om wat boodschapjes te halen.

eet en sportdagboek

Als ik thuis kom eet ik een bakje kwark met peer. Omdat ik daarna nog steeds super veel trek heb, eet ik nog een eierkoek met jam. Doet me aan vroeger denken toen ik elke dag eierkoeken at, zo lekker! Mijn BTW aangifte van Q4 ligt op me te wachten – mijn favo klusje – dus ik sleep mezelf achter mijn laptop om dit te doen. Gelukkig ben ik redelijk snel klaar en kan ik gaan lunchen: een broodje met paprikaspread, kipfilet en tomaat. Mijn favoriete broodjes zijn dit. Tussendoor fotografeer ik ook nog een pompoensoepje met kikkererwten die we gisteren aten, maar die ik bij daglicht wilde fotograferen. Ik heb dus bewust een restje over gehouden. Na de lunch stap ik weer op de fiets richting Hot Flow Yoga voor een afspraak. De tijd vliegt voorbij en ik moet snel naar huis racen om mijn katje op te halen waarmee ik naar de dierenarts moet. Beertje, onze grijze poes, is al een week enorm aan het krabben en heeft daardoor kale plekjes gekregen. Super zielig, dus willen even een check laten doen bij de dierenarts. Met een spuitje prednison gaan we weer naar huis en nu even afwachten hoe het afloopt!

eet en sportdagboek

Tussen de bedrijven door ga ik weer even met mijn blog aan de slag en om half 6 begin ik met het maken van de zoete aardappel quiche. Terwijl deze in de oven staat, fiets ik naar Amsterdam Zuid om een plantentafeltje op te halen die ik via Marktplaats heb gescoord. Ik ben de laatste tijd helemaal into de planten dus maak er momenteel een vrolijke bende van! Als ik thuis kom, heeft mijn vriend het eten afgemaakt en kunnen we direct aan tafel. Na het eten duik ik snel nog even de keuken in om een wortelcake te maken, dan weet ik zeker dat ik een gezond snackje heb gedurende de week. Als hij klaar is, neem ik uiteraard even een plakje om te proeven. Goedgekeurd! Ook duik ik weer even achter mijn laptop om het klusje waar ik vanmiddag mee was begonnen af te maken; mijn blog is de laatste tijd een beetje traag en ik ben er inmiddels achter waardoor dat komt. Hopelijk dus snel opgelost. Om 22.00 ben ik kapot en duik ik lekker in bed. Een drukke, maar energieke dag vandaag!

eet en sportdagboek

Eet en sportdagboek Dinsdag

Ik ontbijt vandaag met magere kwark, Volvezel Cruesli van Quaker, banaan, passievrucht en blauwe bessen. Van al het fruit een beetje hoor, maar vind  een mix zo lekker. De rest eet mijn vriend op. Tussendoor eet ik een plakje zelfgemaakt wortelbrood en een stukje pure chocolade van Tony’s die bij ons op kantoor is bezorgd. Houd op met me, want ik kan daar dus niet vanaf blijven.

eet en sportdagboek

Om 12.00 heb ik met Marit afgesproken bij The Breakfast Club. Hardlopers kennen Marit misschien wel als pacer bij Nike en zelf is ze ook fanatiek sporters, al is dat momenteel iets minder omdat ze een blessure heeft. Anyways, we lunchen omdat we een leuke samenwerking gaan bespreken. Marit gaat namelijk bloggen voor Eat.Run.Love.! Net als Manon zal zij één keer per maand een persoonlijke blog schrijven over wat haar bezighoudt. Super leuk vind ik dit en haar eerste blog zal heel snel online verschijnen. We bestellen allebei een pompoensoepje waar we een broodje bij krijgen. Na de lunch fiets ik snel weer terug naar kantoor om verder te werken.

eet en sportdagboek

Al snel krijg ik weer trek, want dat soepje vulde natuurlijk helemaal niet. Ik eet een rijstwafel met smeerkaas, een droge rijstwafel en nog een bakje cherrytomaatjes. Gelukkig kan ik de rest van de middag wel afblijven van de chocolade. Het is erg druk op werk, dus pas om 19.00 fiets ik naar huis. Mijn vriend is zo lief om alvast eten te hebben gemaakt maar daar ben ik dus gewoon vergeten een foto van te maken. Het is tortellini met bloemkool en een gorgonzolasausje. Heel erg lekker! Na het eten stort ik me op de bank terwijl ik nog naar zwemtraining moet om 22.00. Daar heb ik nu dus echt even geen zin in. Ik heb met mezelf afgesproken om zwemtraining te nemen omdat ik toch wel echt een borstcrawl wil leren, via Zwemanalyse kon ik dat in Amstelveen leren maar alleen van 22.00 tot 23.00. Uiteraard ga ik wel naar het zwembad, want ik heb me niet voor niks ingeschreven. En het is echt super leuk! Ik ben veel beter dan ik dacht, misschien ook doordat ik nu zoveel CrossFit en sterker ben. De eerste training besteden we vooral aan ademhalen en aan het einde van de les kan ik al een baantje crawlen. Happy kid. Om 23.30 ben ik thuis en eet ik nog een plakje wortelbrood, zwemmen maakt hongerig ;) Daarna snel naar bed!

eet en sportdagboek

Eet en sportdagboek Woensdag

Deze ochtend maak ik weer eens een mugcake, maar dit keer een tropische variant met kokos en mango. Zal het recept binnenkort eens delen. Bij kantoor ligt een laagje sneeuw, leuk ondergrondje voor mijn spierwitte nieuwe Reeboks. Een uitverkoopje waar ik heel erg blij mee ben, wilde deze schoenen namelijk al een tijdje hebben! Omdat ik laat heb gegeten en het een behoorlijk vullend ontbijt is, sla ik mijn ochtend snack over.

eet en sportdagboek

De lunch op kantoor is vandaag een beetje matig. Ik houd het bij een kopje bouillon en twee boterhammen met kipfilet, kaas, paprikaspread en wat rauwkost. Gelukkig heb ik mijn ochtendsnackje nog en die plak ik aan mijn lunch vast zodat het toch een goede maaltijd wordt: een bakje kwark met blauwe bessen en wat honing. Tussendoor eet ik weer een plakje wortelcake.

eet en sportdagboek

Normaal gesproken zou ik op woensdag OLY training doen, maar ik besluit toch een WOD te doen. Ik train wat minder doordat ik zondag Tiglon doe en er staat vanavond een team WOD op het programma die ik heel leuk vind! Samen met Michaela is de WOD: 4x 400 meter rennen, 6x 7 squatcleans + burpees en dan weer 4x 400 meter rennen. Super leuke WOD waarna ik moe en hongerig naar huis ga. Ik verwacht dat ik nog moet koken, maar mijn vriend heeft alweer het eten klaar, zo lief! Vanavond een heel gezond maaltijdje op tafel: kip en broccoli uit de oven met rijst. Het was een probeersel, maar super lekker dus deze week staat hij weer op het menu en maak ik er foto’s van. Na het eten moet ik helaas mijn werklaptop weer openklappen om een presentatie voor donderdag af te maken. Om een uurtje of 23.00 en de wekker staat weer voor 7.00.

eet en sportdagboek

Een leuke, maar drukke week dus! Hoe was jullie week? 

4 Comments

Amanda 23 januari 2017 at 16:44

Ik vind jouw dagboekjes altijd zo inspirerend!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 23 januari 2017 at 21:01

Leuk om te horen, dank je wel!

Reply
Britt 23 januari 2017 at 07:39

Leuk om zo te zien! En hele lekkere dingen staan ertussen! En wat leuk dat je zwemtraining volgt!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 23 januari 2017 at 21:01

Ja vind ik ook erg leuk! Hopelijk heb ik de borstcrawl snel onder de knie :D

Reply

Leave a Comment