LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #61

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 19 december 2016 0 comments
eet en sportdagboek

Nog maar een weekje en dan is het alweer kerst. Het is lekker cliché, maar het jaar is voorbij gevlogen. Op kantoor ben ik in de afrondende fase en ook met Eat.Run.Love. ga ik terugblikken op een mooi jaar. Deze week was eigenlijk lekker rustig; geen stress op kantoor, lekker veel kunnen trainen, leuke afspraken en voorbereiden op de feestdagen. Ik neem je mee in mijn eet en sportdagboek van de eerste helft van de week. Wil je weten wat ik gedurende de week nog meer uitspook? Volg mij dan zeker op Instagram!

Maandag

Oh, wat houd ik toch van maandagen dat ik vrij ben. Eén keer in de twee weken ben ik op maandag vrij en vandaag is het weer een parttime dag. Ik ben lekker uitgerust dus sta op tijd op zodat ik lekker veel voor Eat.Run.Love. kan doen. Mijn ontbijt bestaat uit een bakje kwark met granola en ananas en daarna kruip ik achter mijn laptop, mét uitzicht op de kerstboom. Ik houd zo van deze periode; een lekker geurende kerstboom en kaarsjes aan. Halverwege de ochtend eet ik een halve appel en een halve peer. Omdat we dit weekend weinig thuis waren hebben we geen echte boodschappen kunnen doen en bestaat de lunch uit producten die nog in de koelkast lagen. Een ouderwets gebakken ei met wat geitenkaas en daarna nog twee roggebroodjes met appelstroop. Na de lunch kruip ik op mijn matje om foto’s te maken voor de blog over push-ups en begin ik vast met het schrijven van de blog.

eet en sportdagboek

Om 15.00 heb ik een afspraak met Kirsten van Salvedo Health Clinic. Eén keer in de zoveel tijd ga ik bij haar langs om een meting te doen, mijn voeding door te spreken en gewoon bij te kletsen over onderwerpen die ons beiden interesseren. Eind februari ben ik voor het eerst geweest en ondanks dat ik het gevoel dat dat er niet echt vooruitgang was geboekt sinds de laatste keer, was dit wel het geval. Het gaat wel wat langzamer dan in het begin, laatste loodjes wegen het zwaarst! Om 18.00 heb ik weer in Amstelveen afgesproken met een vriendinnetje om te gaan CrossFitten, dus tussendoor rijd ik even langs mijn ouders die om de hoek rijden. Een kopje thee, chocoladekransje, kletsen en nog wat werken. Sanne traint sinds kort in Amstelveen en vanavond doe ik een drop-in bij haar box. Zodra ik binnenkom zie ik direct dat er rope climbs op het programma staan. Oh jee, die heb ik nog nooit gedaan. Maar eigenlijk gaan ze me verrassend goed af, ik merk toch dat ik sterker ben dan ik denk en de techniek snel onder de knie heb. Daarnaast doen we heel veel hang power cleans en heel veel ring dips. Een lange WOD van 25 minuten, maar super leuk! Na de training gaan we lekker sushi eten en echt bijkletsen, dat doe je niet tijdens een training. ’s Avonds kom ik heel relaxed thuis, wat een leuke dag!

eet en sportdagboek

Dinsdag

Wanneer ik wakker word, voel ik al dat het een zware training was gisteren. Mijn handen liggen open, ik heb een blauwe plek op mijn been en mijn schouders zijn stijf. Dat hoort er allemaal bij en na een beetje bewegen voel ik me alweer een stuk beter! Ik maak havermout met peer, cranberry en een extra schepje eiwitpoeder en ga daarna door naar kantoor. Op kantoor ben ik gewoon lekker aan het werk en voor ik het weet is de ochtend voorbij en kunnen we lunchen. Ik schep van alles op mijn bordje; sla, eiersalade, gegrilde courgette en aubergine, tomaat en komkommer. Daarbij eet ik twee broodjes met kipfilet en wat wortelspread.

eet en sportdagboek

Een collega heeft vandaag zijn laatste dag en heeft een hele berg chocolade meegenomen. Daar moet ik uiteraard – meer dan één stukje – van eten, chocolade is en blijft mijn guilty pleasure. Ook eet ik nog een bakje ananas. Aan het einde van de middag kijk ik op de CrossFit app en zie ik tot mijn schrik dat er een vergelijkbare WOD met gisteren op het programma staat. Weer een lange WOD – 30 minuten – met squat cleans, pull-ups en rennen. Omdat ik me niet meer kan uitschrijven, ga ik gewoon trainen en besluit ik voor heel licht gewicht te gaan en de pull-ups in te ruilen voor ring rows. Op snelheid werk ik de WOD af en ik hoop dat mijn spierpijn niet erger wordt. Als ik thuis kom heeft mijn vriend al Thom Kha Kai soep gemaakt. Omdat deze nog niet op de blog staat, pak ik snel de camera erbij, maak wat foto’s en eten daarna. Na het eten werk ik de blog voor de soep uit en eet ik nog een bakje kwark met honing.

eet en sportdagboek

Woensdag

De illusie dat ik mijn spierpijn eruit getraind zou hebben, kan ik snel overboord gooien. Ik wordt wakker met enorme spierpijn in mijn schouders, is ook niet zo gek natuurlijk! Vandaag maar even een goede rustdag inbouwen. Ik ontbijt met een mugcake van banaan, havermout, kaneel en krenten. Daarbij eet ik een halve appel. Op kantoor eet ik tussendoor nog een krentenbol en daarna ga ik lunchen met een relatie bij Morgan and Mees. Ik vind dit zo’n leuk restaurant; zowel voor lunch als diner. Ik ga voor een salade met freekeh, pompoen, geitenkaas, granaatappelpitjes en pijnboompitjes. Daarbij zit een lekkere snee zuurdesembrood. Als toetje delen we een stukje worteltaart en drink ik nog een kop koffie.

eet en sportdagboek

’s Middags is mijn motivatie ver te zoeken en omdat het redelijk rustig is, ga ik op tijd weg. Ik besluit uit werk te wandelen naar de Bijenkorf, 45 minuten heen en 45 minuten terug. Op Instagram heb ik nu al een paar keer een mooie waxinelichthouder van &Klevering voorbij zien komen en ik ga dus doelgericht op pad. Gelukkig slaag ik en ben ik een blij meisje. Bij thuiskomst koken mijn vriend en ik samen de Griekse gehaktballetjes. Na het eten werk ik nog wat aan mijn blog en ga ik lekker op tijd naar bed omdat ik van plan ben donderdagmorgen te gaan trainen.

Vertel, hoe was jullie week? Zijn jullie al bezig met goede voornemens? 

image_print

Leave a Comment