LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #6

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 4 mei 2015 1 Comment
eet en sportdagboek

Deze week een keer niet een dagboek van het begin van de week, maar van het einde van de week! Zien jullie ook eens hoe ik mijn weekend door kom.

Donderdag

Ik sta een beetje op tijd op omdat ik nog een salade wil maken voor lunch. Als eerste neem ik een glas water met een halve citroen. Ik ontbijt as usual met een smoothie van banaan, aardbei, sinaasappel, havermout, proteïne en water. Halverwege de ochtend eet ik een Zonnatura notenreep. Rond een uur of 13.00 lunch: spelt met kipfilet, tomaat, mozarella, spinazie en een dressing van pesto, balsamico en een beetje extra lijnzaadolie (op de foto nog zonder spinazie, zo neem ik het mee). Smullen! Rond 18.00 ben ik uit werk en ga ik met mijn vriend een nieuwe circuittraining in het park doen; we lopen elke keer een stukje hard (van 1 km tot 200 meter) en doen tussendoor oefeningen; touwtje springen, box jumps, mountain climbers, split squats en burpees. Heerlijke training. We eten daarna makkelijk; 2 volkoren boterhammen met een hamburger, gewokte champignons, ui en spinazie, tomaat en rode pesto. Ik eet twee burgers. ’s Avonds nog een flink stuk Tony’s (waarom ben jij in de bonus bij AH?!).

eet en sportdagboek

Vrijdag

Weer vroeg op staan om een lunch te maken; ik neem me voor om ook nog een lesje yoga te doen, maar als mijn wekker gaat zet ik hem blijkbaar weer uit en word ik pas 8.00 wakker. Oeps. Snel op staan! Ik ontbijt met kokosyoghurt van Abbot Kinney’s, had gisteren een afspraak met de mensen achter het merk, super leuk! Bij de yoghurt eet ik een banaantje, drie eetlepels granola en twee dadels in stukjes gesneden. ’s Ochtends heb ik nog een groene juice gemaakt; bleekselderij, spinazie, komkommer en appel. Om 12.00 drink ik deze. Ik lunch daarna laat; 13.30. De salade die ik vanmorgen heb klaargemaakt, smaakt goed; quinoa met zoete aardappel, tomaatjes, granaatappel en feta. Om 17.00 pak ik een heel klein stukje mee van de borrel op werk. Eigenlijk eet ik alleen twee handje gezouten, gemengde noten en daarna ga ik snel weg want heb een afspraak bij de kapper! Om 20.30 thuis, mijn vriend heeft al gekookt; tortellini met zalm, rucola en een sausje van Griekse Yoghurt, citroen en basilicum.

eet en sportdagboek

Zaterdag

Vandaag ga ik starten met een 8 weeks programma bij Bodytime Sport & Voeding. De komende weken word ik begeleid op het gebied van sport en voeding, ik heb er zin in! Ik hoop mijn vetpercentage nog iets verder te verlagen en nu eindelijk echt zichtbare abs te krijgen. Samen met een vriendinnetje doe ik hier aan mee, ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verloopt. De wekker gaat dus behoorlijk vroeg voor een zaterdag; 7.30. Ik eet 200 gram Griekse Yoghurt met een banaan, 2 el granaatappelpitjes en 3 el granola. Ik krijg het met moeite weg, maar het moet. Van 9-10 hebben we introductie en kennismaking daarna gaan we 2 uur lang bootcampen! We hardlopen bij elkaar zo’n 9km en doen tussendoor heel veel pittige oefeningen. Denk aan 42 burpees, trappen oplopen tot aan 16e verdieping van een flatgebouw, kruiwagens en een trap op met iemand op je rug. Als ik thuis kom om 13.00 ben ik leeg, de lunch doet me goed! Ik eet weer dezelfde lunch als gisteren, handig als je dubbele portie maakt! Daarna moet ik haasten, snel douchen en de auto in naar de verjaardag van oma. In de auto drink ik nog een proteïneshake met banaan, avocado, rauwe cacao, hennepzaad en vanillepoeder. Verjaardagen blijven lastig vind ik. Omdat ik de komende tijd wat strenger wil zijn, probeer ik wat meer te kiezen en niet alles te eten. Zo laat ik de zoutjes, frietjes, aardappels, sauzen en wijn staan. Het volgende eet ik wel; een stukje taart, 3 handjes cherrytomaatjes, half kopje groentesoep, 3 kaasstengels, 2 stukjes zalm, 2 opscheplepels sperziebonen, 2 flinke lepels salade. Als toetje nog twee lepels chocolademousse en paar stukjes chocolade. Ja, een echte cheatdag voor deze zoetekauw!

eet en sportdagboek

Zondag

Lekker uitslapen, om 10.00 sta ik op en maak ik bananapancakes. Heerlijk ontbijt voor de zondag! Daarbij een een berg aardbeien en een juice van sinaasappel, grapefruit en citroen. Om 12.00 sta ik bij Gym3 voor een uurtje kickboksen. Ik wil een jasje terugbrengen bij Zara, dus besluit dat gelijk daarna te doen en rijd langs Amstelveen Centrum. Als ik om 14.30 eindelijk weer wat kan eten, heb ik trek! Terwijl er een broodje in de oven zit, eet ik een handje amandelen en een handje gedroogde cranberries. Op het meergranen triangel broodje eet ik pesto, oude kaas, tomaat, avocado, rucola en een pluk alfalfa kiemen. Jum! Daarna ga ik lekker aan de slag met de blog, we hebben een nieuwe camera lens, dus zijn daarmee aan het oefenen. Tussendoor eet ik nog twee quinoawafels met pindakaas. Rond een uur of half 8 gaan we eten; deze gevulde aubergines met quinoa en kokosyoghurt. Ik vind het een succes, mijn vriend niet. Dat heb je soms.

eet en sportdagboek

Hoe was jullie week? Hebben jullie lekker kunnen trainen? 

image_print

1 Comment

Nathalie 4 mei 2015 at 23:15

Wauw. Wat een bootcamp! Het lijkt me heel interessant en leerzaam om begeleiding te krijgen!

Reply

Leave a Comment