LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #52

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 11 juli 2016 1 Comment
eet en sportdagboek

Mijn week was weer als vanouds druk. Als ik terug kijk op deze week begrijp ik ook wel waarom ik moe ben. Ik heb een drukke baan en soms is dat lastig combineren met mijn blog en evenementen waardoor ik zeer regelmatig eigenlijk te laat naar bed gaat. Het enige ‘voordeel’ deze week is dat ik weinig heb gesport vanwege mijn rug en daardoor weer wat tijd over hield. Aan de andere kant ben ik daardoor ook een beetje kribbig, want ik kan niet zonder sporten. Elke dag weer hoopte ik dat ik naar CrossFit kon gaan en moest ik toch maar weer concluderen dat het geen goed idee zou zijn. Maar, mij hoor je verder niet klagen want ik heb een super leuke week achter de rug! Maandag tot en met woensdag waren mega druk, donderdag en vrijdag was het iets rustiger. Toen ging ik nogmaals naar Nike Running Clubhouse voor een bra fitting (hierover later meer) en vrijdag sprak ik gezellig af met een vriendinnetje.

Maandag

Deze nieuwe week start ik met wel een hele leuke ochtend bij AmstelFysio / SportsLab. Ik ga namelijk mijn VO2max laten meten door middel van een inspanningstest. Om 8.00 moet ik paraat staat, daarvoor eet ik een bakje kwark met nectarine, banaan en granola. Ik heb de afspraak met eigenaar Frans en we doen eerst een uitgebreide intake met een health check. Daarna mag ik op de loopband gaan staan en krijg ik een zuurstofmasker op. Ik begin met rustig joggen waarbij de snelheid elke 30 seconden wordt opgevoerd. Het idee is dat ik binnen 12 minuten helemaal kapot ga en dat de test laat zien wat mijn conditie is (het vermogen om zuurstof op te nemen). Volgens de test heb ik een uitstekende VO2max! Dat stelt me dan toch weer gerust. Na de test praat ik verder met Frans over mijn trainingsschema, deze gaat hij voor mij optimaliseren. Wil je meer weten over VO2max en de inspanningstest? Lees dan even de blog van Manon, daar geven we namelijk ook een test in samenwerking met AmstelFysio’s SportsLab weg. Heel erg tof!

Omdat ik nog steeds mega last heb van mijn rug, biedt Franc (manueel therapeut) aan om even naar mijn rug te kijken. Daar zeg ik geen nee tegen. Iets wat ik stiekem al wel weet, maar nu toch weer wordt bevestigd is dat mijn houding niet goed is en de boel volledig op slot zit. De komende tijd ga ik daar dus aan werken en voor aanstaande woensdag hebben we gelijk de eerste afspraak gepland. Rond een uurtje of half 11 ben ik dan eindelijk op kantoor en daar staat me een drukke werkdag te wachten. Terwijl mijn computer op start eet ik een schaaltje kersen.

Net voor lunchtijd heb ik bezoek van een knappe Optimel boer. Optimel heeft twee nieuwe smaken Griekse Stijl Drinkyoghurt (Walnoot/Honing & Vijg) en komt deze even langs brengen. De drinkyoghurt heeft zoals we gewend zijn geen toegevoegd suikers (wel zoetstof) en 0% vet. De drinkyoghurt is iets dikker dan normaal doordat hij gebaseerd is op Griekse yoghurt. Griekse Stijl Drinkyoghurt Vijg vind ik erg lekker, Walnoot/Honing is niet mijn ding. Ik vind dat je de noot teveel proeft en het matcht niet met wat ik verwacht van een drinkyoghurt.

eet en sportdagboek

Mijn lunch bestaat uit drie boterhammen, lekker saai. Ik eet er eentje met geitenkaas en komkommer en twee met hummus en kipfilet. Na de lunch ga ik weer verder met werk en eet ik halverwege de middag nog een zelfgemaakte fruitreep. Ik was van plan deze op de blog te zetten, maar helaas vind ik hem na een dag al niet zo heel lekker meer. Hij is niet meer knapperig en de fruitsmaak is volledig weggevallen. Niet blogwaardig dus, komt ook wel eens voor! Uit werk ben ik van plan om even naar Freezlab te gaan, maar op de fiets kom ik erachter dat ze al gesloten zijn. Stom. En jammer, want had er juist heel erg veel zin in! Dan maar terug naar huis waar ik ga koken. Een uitprobeerseltje, die gelukkig wel goed uitvalt! Het is een parelgort salade met artisjok, groene asperges en kip. Ik ga hem nog een keer maken deze week en dan fotografeer ik hem gelijk voor de blog! Na het eten neem ik een kopje thee met wat stukjes pure chocolade en wandel ik nog een uurtje met mijn vriend. Een drukke, maar productieve maandag zo!

eet en sportdagboek

Dinsdag

Deze week heb ik voor mijn werk erg veel afspraken buiten de deur, zo ook vandaag. Ik moet om 9.00 in Soesterberg zijn en omdat het die kan ’s ochtends altijd erg druk is vertrek ik al om 7.45. Ik eet weer een bakje kwark, dit keer met granola, banaan en passievrucht. Als ik om 11.00 terug rijd naar Amsterdam eet ik in de auto weer kersen, ze waren deze week in de bonus bij de Albert Heijn, met als gevolg dat ik 4 dagen kersen eet. Vind ik helemaal niet erg!

In Amsterdam heb ik een lunchafspraak met een oud-collegaatje, we gaan eten bij Pont 13. Een leuk tentje in de Houthavens in Amsterdam. Ik neem een broodje makreel met venkel en komkommer, super lekkere combinatie. Het is alleen niet een hele grote lunch, dus als ik langs kantoor kom om mijn auto weer op te pikken gris ik nog een krentenbol mee. Op naar Breda! Jessica is on tour vandaag. In de auto naar Breda eet ik de krentenbol op en de rest van de middag ben ik in vergaderingen te vinden. Om half 5 rijd ik terug naar Amsterdam en ik heb mazzel want ik rijd een beetje voor de file uit en ben dus redelijk op tijd thuis. In de auto eet ik zo’n zelfde fruitreep als gisteren. Ondanks dat ze niet helemaal perfect zijn, ga ik ze ook niet weggooien. Dat vind ik zonde!

eet en sportdagboek

Thuis maak ik een maaltijd die ik altijd maak als ik geen inspiratie of weinig tijd heb; spaghetti met cherrytomaatjes. Mocht je die nog nooit gegeten hebben, dan moet je dat zeker doen want is zo lekker smaakvol! Omdat ik de hele dag in meetings ben geweest, klap ik na het eten nog mijn laptop open om te werken. Blegh. Met een theetje, een paar stukjes chocolade en een leuk vooruitzicht gaat er gelukkig snel een uur voorbij. Ik ga ’s avonds namelijk nog iets leuks doen; de opening van Nike Running Clubhouse! Om 21.00 moet ik in het Westerpark zijn en ik woon om de hoek, dus ben binnen vijf minuten op locatie, ideaal! Nike Running Clubhouse is deze week in Amsterdam te vinden vanwege het EK atletiek. Een mooi moment om veel leuke trainingen te doen, nieuwe collectie te bekijken en inspiratie en energie op te doen.

Eenmaal aangekomen krijg ik een sleutel en als ik de grote ruimte in stap, staat er een hele rij aan kluisjes met daarop mijn eigen naam. Hoe cool! Als ik het kluisje open doe ligt daar een hele toffe runningset met Nike Lunarepic Flyknit Low. Ik ben ingedeeld in de ‘runnersgroep’, maar er zijn ook een aantal mensen ingedeeld bij de ‘trainingsgroep’. We hebben nog geen idee wat ons te wachten staat, maar ik vermaak me wel met het grote aantal bekenden dat ook aanwezig is! Lindsey en ik doen samen de runnerstraining en we worden naar een hele rij met loopbanden geleid. Tegenover ons staat de trainingsgroep. We hebben oordopjes in waaruit het harde muziek schalt en iemand vertelt wat we moeten doen. We gaan voor een intervaltraining op de loopband, terwijl de andere groep tegenover ons een NTC training doet. Echt heel erg tof gedaan en krijg megaveel energie van deze goede vibe. Na de training – die ik overigens heel rustig aan doe vanwege mijn rug – klets ik nog wat na en ben ik rond 23.30 thuis. Veel te laat voor een doordeweekse dag vind ik! Gelukkig heb ik geen optater gekregen van deze training op mijn rug, dat vermoeden had ik ook al want toen ik maandag op de loopband bij AmstelFysio stond, had ik ook nergens last van.

eet en sportdagboek

Woensdag

Je raadt het nooit, maar ik ontbijt weer met kwark en granola, nu met alleen nectarine. Kan er niks aan doen, maar ik vind het lekker en makkelijk! Om 8.30 moet ik bij AmstelFysio zijn voor de eerste behandeling van mijn rug. We doen een officiële intake, ik doe wat bewegingen voor, Franc maakt mijn rug los en ik krijg oefeningen mee om thuis te doen. Na het losmaken van mijn rug voelt het al een stuk beter, het gaat gelukkig weer de goede kant op. Ik krijg vrijbrief om te sporten, maar omdat het nog steeds pijnlijk is, besluit ik ook vandaag nog niet te gaan CrossFitten (met pijn in mijn hart).

Ik race naar kantoor om 2 uurtjes te werken en dan stap ik wéér in de auto naar Breda voor zakelijke meetings. Onderweg eet ik samen met een collega bij Scheiwijk (langs de A27), hij wist dat zij een goede corner voor broodjes hadden en daar heeft hij niks over gelogen. Ik neem een bruin broodje met gegrilde kip en een saladebeker voor wat mineralen en vitaminen. Voor tankstation begrippen erg goed, dus deze locatie ga ik zeker onthouden! Ook dit keer zit ik tot half 5 in meeting, maar helaas heb ik nu op de terugweg wat minder geluk. Inmiddels heb ik weer behoorlijk trek, maar gelukkig heb ik genoeg te snacken anders had ik de afslag naar een tankstation voor snoep genomen. Van mijn collega kreeg ik een plak notenbrood van BioBite, ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van had verwacht, maar hij is wel prima op zich. Ook eet ik nog 200 gram rauwe wortelen en 2 dadels.

eet en sportdagboek

Eenmaal thuis gaan we natuurlijk gelijk kokkerellen. Ik wil nog een keer spinazie falafel maken aangezien deze een paar weken geleden mislukt waren. Dit keer gebruik ik paneermeel en daarmee worden ze perfect! Tijdens het koken besluit ik dan ook dat ze direct op de foto moeten zodat ik het recept de volgende dat online kan zetten. Inmiddels vind je het recept voor spinazie falafel dus ook op de blog. Laat je weten als je het hebt gemaakt? Na het eten ga ik eerst een uurtje op de bank hangen, beetje social media bekijken en relaxen. Dan eet ik een Magnum Double Caramel (oeps!), ga ik aan mijn blog werken en als de nodige artikelen ingepland staan klap ik mijn werklaptop nog even open. Om 23.45 stopt de batterij ermee en ik heb geen oplader bij me. Een teken om naar bed te gaan dus!

eet en sportdagboek

image_print

1 Comment

Een goede sport bh is voor elke atleet belangrijk - Eat.Run.Love. 12 juli 2016 at 06:30

[…] het EK atletiek werd in de Nike Running Clubhouse (hebben jullie mijn dagboekje gezien?) de nieuwe bra collectie gelanceerd. Ik was uitgenodigd door Nike voor een personal fitting. […]

Reply

Leave a Comment