DagboekLove

Eet en sportdagboek #5

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 28 april 2015 4 Comments
Eet en sportdagboek

Hebben jullie allemaal genoten van Koningsdag? Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik vrij weinig heb uitgespookt, Koningsdag is zeg maar niet zo mijn ding. Maar omdat ik weet dat heel Nederland er wel van houdt, besloot ik mijn dagboekje een dagje later online te zetten. Lees snel mee hoe de eerste drie dagen van mijn week verliepen!

Maandag

Ik start de dag direct goed met een training uit de BBG van Kayla Itsines; de buik en armen worden aangepakt. In mijn sportoutfitje maak ik mijn lunch klaar en daarna een smoothie. Daarna spring ik onder de douche en sjees ik naar werk. De smoothie met banaan, rode vruchten, havermout, hennepzaad, vitamine C en een scoop proteïne drink ik op werk op. Een collegaatje is jarig en heeft zelf brownies gebakken, om 11.30 zwicht ik voor een stukje. Ruim een uur later verorber ik mijn lunch; quinoa met zwarte en kidneybonen, komkommer, paprika, tomaat en koriander. Ik mis de feta, maar die hadden we niet meer in huis. De rest van de middag ben ik tegen de klok aan aan het werken. Om 17.00 moet ik eigenlijk de deur uit, maar dat wordt toch 17.30. Mijn vriend is zo lief om een soepje klaar te maken, dus als ik thuis kom eet ik een kom zoete aardappelsoep en een half stokbroodje met ongezouten roomboter. Ik kleed me snel om en fiets richting Patagonia waar we een Girls Love 2 Run meeting hebben. Eerst krijgen we een introductie van Crispijn Hartzema die het boek “het Hormoon Geheim” heeft geschreven. Daarna doen we een korte power workout in duo’s buiten (hardlopen en kracht oefeningen) en we sluiten af met een half uurtje yoga. Na afloop ligt er een heerlijke energybar van Havergoud op ons te wachten. Een perfecte avond als je het mij vraagt, alleen jammer dat ik nog moet werken als ik thuis kom… Om half 12 kan ik mijn laptop dichtklappen en is het tijd om naar bed te gaan.

Eet en sportdagboek

Dinsdag

Als ik wakker word voel ik gelijk al dat dit niet mijn dag is, ik voel me lamlendig en ben moe. De laatste tijd ben ik erg druk waardoor het me niet lukt om vooruit te schrijven voor de blog. Ik had me maandagavond voorgenomen om dinsdagochtend een blog af te maken, maar dat lukt niet. De hele dag loop ik achter de feiten aan, ik moet een deadline halen op werk en besluit daarna gewoon op de bank te ploffen met een dekentje terwijl ik eigenlijk een training had gepland, gewoonweg omdat ik voel dat mijn lichaam moe is. Ja, ook ik ben geen machine en moet af en toe luisteren naar mijn lichaam. Morgen weer een dag! Wat ik deze dag zoal eet? Ik start met een smoothie met banaan, granaatappel, avocado, havermout en een scoop proteïne. Rond een uurtje of 12 eet ik een bakje gemengde cherrytomaatjes en tijdens de lunch een uurtje later eet ik een speltboterham met zelfgemaakte hummus, avocado, tomaat en komkommer, een kopje champignonsoep en een bakje magere yoghurt met havermout en een lepel blauwe bessen jam. ’s Middags een gekookt eitje als snack en als ik thuis kom een handje geroosterde amandelen. Pas om 20.00 gaan we koken: boekweit tabouléh en 3 spiesjes met gekruide biefstuk, champignons en cherrytomaatjes. Na het eten een espresso en klein stukje pure chocolade. Ik neem me voor om vroeg naar bed te gaan, maar uiteindelijk is het alsnog 00.00 voor ik in bed stap, al heb ik daarvoor wel al op de bank een powernap gedaan.

Eet en sportdagboek

Woensdag

Omdat ik gisteren niet heb gesport en ik vanavond een event van mijn werk heb, heb ik dinsdagavond iets bedacht. Als ik wakker word denk ik heel even, laat maar zitten, maar ik doe het uiteindelijk toch. Hardlopend naar Lavinia Goodfood, door naar Vondelpark om een bootcamptraining te geven, terug hardlopend naar Lavinia, ontbijtje oppikken en hardlopend naar huis. In totaal loop ik zo’n 10km en dat beviel eigenlijk best goed. Voor ik de deur uit stap eet ik een rijstwafel met pindakaas. Na de bootcamp drink ik een veggie juice met o.a. biet en appel en neem ik de warme havermout mee naar huis. Ik twijfel of dit goed zal gaan in mijn hardlooprugtasje, maar behalve een overhoop geschud bakje, is het niet open gegaan of gaan lekken. In geen tijden heb ik zulke lekkere havermout gegeten; er zit o.a. kurkuma, kaneel, banaan en rode vruchten in. Een gouden combinatie! Om 11 uur eet ik nog een appel en twee abrikozenballetjes. Als lunch een heerlijke zonnige salade met mango, kip en spinazie. Om 16.00 ga ik weg van mijn werk richting een event in de foodhallen. We hebben een walking dinner; ik eet 2 handjes noten, een mini hamburger en een halve tosti die ontzettend vet is; acute buikpijn! Thuis gekomen kruip ik op de bank met een dekentje, mijn laptop, een kop kamillethee en een half glas Lemonaid Bloedsinaasappel die ik bestelde bij Dorstlust.

Eet en sportdagboek

Hoe was jullie week? 

image_print

4 Comments

merle 29 april 2015 at 07:14

Leuk om te lezen! Knap hoe je je drukke baan met zoveel sporten en gezond eten weet te combineren!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 30 april 2015 at 22:10

Ik vraag me soms ook af hoe ik het allemaal combineer als ik het terug lees, maar plezier hebben in werken, bloggen en sporten helpt een hoop! Ook ik heb wel een zin om niet zo gezond te koken, maar ik weet gewoon dat ik een stuk lekkerder in mijn vel zit als ik het wel doe.

Reply
Bianca 28 april 2015 at 13:11

Mijn week was 2x hardlopen. Ben bezig uit mijn comfortzone te komen. Tijden moeten beter, dus dat is soms even pittig. Oja ook nog spinning en 2 x krachttraining gedaan. Mooi weekje vond ik zelf;)

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 30 april 2015 at 22:09

Dat is zeker een mooie week! Kun je heel blij mee zijn :)

Reply

Leave a Comment