DagboekLove

Eet en sportdagboek #49

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 23 mei 2016 2 Comments
eet en sportdagboek

Yes, deze week ben ik begonnen met aftellen, over twee weken zit ik namelijk in Kroatië! Ik heb er zo ontzettend veel zin in, maar eerst nog even knallen in Nederland. Deze week was ook weer een kort weekje door Tweede Pinksterdag; ik fietste toen voor het eerst 40 km achter elkaar. Ook deed ik deze week een EMS training, ging ik naar CrossFit en deed ik een trail training van 22 km op de Utrechtse Heuvelrug. Ik ben klaar voor de trailrun in Italië!

Donderdag

Om 7.00 sta ik naast mijn bed, dit keer niet om te sporten maar omdat ik vroeg bij een zakelijke afspraak in Soesterberg moet zijn. Ik ontbijt met magere kwark, granola, blauwe bessen en aardbeien en stap dan de auto in. Op de terugweg naar kantoor eet ik een haverreep met dadels en op kantoor loop ik linea recta naar de kantine om vast lunch te halen, anders blijf ik bezig. Nadeel is wel dat ik deze daardoor achter mijn bureau op eet. De lunch op kantoor is de laatste tijd een beetje wisselvallig, maar vandaag smullen: couscous salade met walnoten en geitenkaas. Zelf voeg ik nog wat rauwkost en tomaat toe. En als toetje eet ik een rijstwafel met Nutella!

’s Middags eet ik twee volkorencrackers met sandwichspread van Your Organic Nature – aanrader – en 250 gram cherrytomaatjes. Als ik thuis kom maak ik een frittata van zoete aardappel, courgette en feta. Daarbij eet ik een salade met (weer) cherrytomaatjes. Na het eten rijd ik snel weer naar het Frans Ottenstadion waar ik een EMS training ga doen die ik heb geboekt via Be Sporty. Be Sporty is een online platform waar je eenmalig trainingen en activiteiten kunt boeken. Proeflessen, maar ook activiteiten als suppen, zeilen, klimmen etc. EMS training – oftwel Elektro Muscelaire Stimulatie stond altijd al een keer op mijn wensenlijstje om te doen, dus dit was een mooie kans. Een EMS training duurt 20 minuten, maar zou gelijk staan aan 3 uur krachttraining. Ik was dus heel benieuwd! Bij aankomst krijg ik een speciaal setje onderkleding aan en daarna wordt ik ingepakt met elektroden. De trainer van Fit & Fast voert langzaam de weerstand op en op die manier doen we oefeningen. Oefeningen duren 4 seconden (met weerstand) en daarna heb je 4 seconden rust. Wanneer het gemakkelijk gaat, voert de trainer de weerstand nog iets verder op. Ik merk dat ik er een beetje giechelig van word, en niet zo heel goed tegen de trilling kan. Wel ben je na 20 minuten lekker moe! Heel eerlijk? Deze training is niet voor mij weg gelegd, ik vond de elektroden niet zo prettig aan voelen en sport vooral omdat ik het heel erg leuk vind en het een echte uitlaatklep is. Maar, indien je geïnteresseerd bent, zou ik het zeker zelf proberen aangezien heel veel mensen wel lyrisch zijn! Als ik thuis kom eet ik nog een bakje kwark met aardbeien en dan is het alweer tijd om naar bed te gaan!

eet en sportdagboek

Vrijdag

Normaliter had ik nu heel graag willen CrossFitten, maar de trainer van Fit & Fast adviseerde om minimaal 2 dagen rust te nemen omdat ik nu nog niet weet hoe mijn lichaam op de training reageert. Als ik wakker word heb ik nergens last van, maar ik vind het ook wel lekker om niet te trainen aangezien ik het super druk op werk heb. Ik maak eiwit pannenkoekjes voor het ontbijt en race daarna naar kantoor. Op kantoor eet ik een handje druiven.

We hadden gisteren nog een stuk frittata over, dus die heb ik meegenomen als lunch. Super lekker vind ik dat als ik een restje van de dag ervoor over heb, komt helaas niet zo heel vaak voor! Daarbij eet ik nog wat rauwkost en twee mini broodjes met rosbief. ’s Middags gaat het mis en begin ik te snaaien. Al de hele week heb ik een mega drang om te snoepen dus ik geef me er maar gewoon aan over: Tony’s Zeezout Karamel en dropjes. Vraag me niet hoeveel, te veel! Daarna komt het niet meer goed en eten we ’s avonds een hamburger. Ach, ik lig er niet wakker van. Heerlijk om zo de week te eindigen. ’s Avonds moet ik helaas nog wat werken aan een opdracht en kijken we een serietje.

eet en sportdagboek

Zaterdag

Zal ik jullie eens meenemen in een typische zaterdag? Een zaterdag zoals de meeste zaterdagen eruit zien. Om 9.00 uit bed, ontbijten met kwark, granola, banaan en passievrucht. Na het ontbijt fiets ik snel naar de markt om alvast wat boodschappen te doen. Om half 11 sta ik bij de CrossFit box voor een training. Er staan heel veel snatches, box jumps, burpees en toes to bar op het programma. Killing! Na de training eet ik een krentenbol en fiets ik door naar de supermarkt en slager voor de rest van de boodschappen. Eenmaal thuis gekomen eet ik twee roggebroodjes met rosbief, een volkorenboterham met grillworst en een eitje. Prima lunch met allemaal verse ingrediënten (lees: net gehaald bij de slager!).

Na de lunch duik ik snel de keuken in om een mueslibrood te bakken. Ik wil wat nieuws proberen en later blijkt dat hij perfect gelukt is. Daar word ik zo ontzettend blij van! Het recept komt volgende week online, kan niet wachten om het met jullie te delen. Na mijn baksessie trek ik mijn fietskleding aan en stappen mijn vriend en ik op de racefiets. We fietsen naar de Decathlon waar ik een camelbag voor het trailrunnen haal en daarna fietsen we weer terug, 25 km in de benen. Als ik thuis kom, ben ik alweer hongerig en eet ik een bakje vanille kwark met aardbeien en een plakje mueslibrood.

’s Avonds staat er weer een nieuw gerechtje op het menu; spinazie falafel met een couscoussalade met zoete aardappel, wortel, spinazie, granaatappel en hummus. De smaken zijn perfect, de falafel nog niet. Hij valt namelijk uit elkaar. Ik ga heel binnenkort een nieuwe poging doen, want het recept is zeker blogwaardig! Na het eten duik ik weer achter mijn laptop en ben ik de rest van de avond aan het werk. Voor mijn vakantie heb ik nog veel werk te verzetten, dus helaas zit daar ook avond- en weekendwerk bij.

eet en sportdagboek

Aanstaande week heb ik een hele normale week, ook wel eens fijn! Hoe was jullie week?

image_print

2 Comments

Favorieten van de maand | Mei - Eat.Run.Love. 4 juni 2016 at 06:30

[…] welke je alleen of samen wilt uitproberen. Zo heb ik via Be Sporty een EMS training geboekt – lees in deze blog hoe ik het vond -, dit ging zeer makkelijk en eenvoudig. De EMS training zelf deed ik uiteindelijk bij Fit & […]

Reply
Margreet 23 mei 2016 at 08:45

Ik ben heel benieuwd naar je mueslibrood recept!

Reply

Leave a Comment