LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #48

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 16 mei 2016 2 Comments
eet en sportdagboek

Zoals jullie inmiddels van mij wel gewend zijn, weer een drukke week! Met véél werken en een pittige verkoudheid, maar ook lekker eten en veel sporten.

Dinsdag

Dinsdag begin ik zoals heel vaak met een uurtje CrossFit om 7.00 ’s morgens. Voor ik naar de box fiets, eet ik een krentenbol. Daarna moet ik heel erg haasten aangezien ik om 8.45 alweer in de auto richting Arnhem moet zitten. Als ik thuis kom maak ik dus snel een smoothie to go met banaan, amandelmelk, proteïnepoeder en speltgranen. Terwijl ik onder de douche spring, doe ik de smoothie even in de vriezer zodat deze wat kouder wordt. Om 8.45 zit ik inderdaad in de auto, en in de auto drink ik de smoothie, eet ik een appel en nog 2 dadels. Ruim een uur later kom ik aan in Papendal waar Epke Zonderland samen met chefkok Erik te Velthuis de nieuwe Campina kwark presenteert.

Campina is een samenwerking aangegaan met NOC*NSF en voorziet het Nederlandse team van kwark in Rio. Epke en Erik hebben beiden meegewerkt aan de ontwikkeling van de drie nieuwe kwarken: naturel, vanille en kokos. De focus lag daarbij op voldoende eiwitten, weinig vet en weinig suiker. Met een heerlijke kwark als resultaat als je het mij vraagt! Ik spreek kort met chef de mission Maurits Hendriks, atleet Epke Zonderland en chefkok Erik te Velthuis over sport en voeding. Een interessante conversatie waar weer wordt benadrukt hoe belangrijk het eerste herstelmoment binnen 30 minuten na de inspanning is. De basis van herstel is voeding en rust. Direct na de training start alweer de voorbereiding op de volgende prestatie. Topsporters zijn dus altijd met voeding bezig. Volgens Epke moet iedere dag in de week kwalitatief zijn om niet in te boeten op resultaat. De baan van Erik bestaat uit het herformuleren van bestaande recepten naar de behoeften van topsporters. Zuivel en koolhydraten zijn daarbij noodzakelijk voor topsporters, maar alles moet wel lekker staan. Zo staat er op dinsdag een pizza op het menu van een huisgemaakte pizzabodem met 200 gram groenten, 100 gram kip en een klein beetje kaas voor slechts 480 calorieën.

Bij de presentatie eet ik een glaasje kwark met aardbeien en als ik terug in de auto zit eet ik een bakje cherrytomaatjes. Ik moet ’s middags gewoon werken, en als ik op kantoor aan kom kan ik nog net lunch meepakken. Ik neem een Griekse salade, een boterham met kipfilet en pesto, een gekookt eitje en nog een boterham met hagelslag als toetje. Dit alles eet ik achter mijn bureau op, dit probeer ik zeker niet te vaak te doen, maar soms komt het helaas niet anders uit.

’s Middags eet ik nog drie rijstwafels met appelstroop. De CEO van het bedrijf geeft een presentatie en tijdens deze presentatie snoep ik wat kaaskoekjes en nog meer cherrytomaatjes. Na de presentatie ga ik met een collegavriendinnetje eten bij SLA. Ik neem de spinazie falafel met hummus en quinoa. Een erg lekkere salade! Om een uurtje of 22.00 ben ik thuis en duik ik redelijk snel mijn bed in omdat ik een verkoudheid voel op komen.

eet en sportdagboek

Woensdag

Enorm verkouden word ik wakker, ik haat dat. Het is zo’n typische zomerverkoudheid; de overgang van koud naar warm weer slaat bij mij altijd op mijn gezondheid. Volle holtes, een dichte neus en hoofdpijn zijn de kenmerken voor vandaag. Helaas kan ik niet thuis blijven en heb ik gewoon een drukke dag voor de boeg. Met moeite krijg ik een bakje kwark met granola en blauwe bessen naar binnen. Wel kijk ik met veel plezier terug op afgelopen weekend, het weekend waarin ik mijn eerste trailrun deed. Hebben jullie het verslag met tips & tricks al gelezen? Op kantoor snack ik twee rijstwafels met appelstroop.

Ik heb een zakelijke lunchafspraak bij Pikoteo (Amsterdam Houthavens). We zitten heerlijk op het terras en wonder boven wonder voel ik me na deze lunch iets beter. Ik eet een speltsalade met cherrytomaatjes, mozzarella en pesto, al vind ik de laatste drie ingrediënten wel ver te zoeken. Daarbij bestellen we samen een bordje rauwe tonijn en hamkroketjes om te delen. Al met al een hele lekkere lunch.

’s Middags eet ik nog een schaaltje vanille kwark en een krentenbol, want uiteindelijk besluit ik toch om te gaan sporten. Ik sta op het punt om af te zeggen, maar dat kan ik niet echt maken. Ik heb namelijk met Lindsey afgesproken en we gaan samen een training doen bij Rocycle Studio’s. Heel eerlijk; het is niet veel meer dan een gehypte spinningles, maar wel een leuke training! Daarna zouden we eigenlijk samen eten, maar omdat ik niet topfit ben, en Lindsey nog moet werken, nemen we na de training afscheid van elkaar. Thuis warm ik een portie Thaise Wortelsoep van SLA op. Daarbij eet ik een half afbakbroodje met roomboter, en een half broodje met hummus.

Uiteindelijk moet ik toch nog mijn laptop opstarten om wat werk te verzetten en lig ik veel te laat in bed voor hoe ik me voel.

eet en sportdagboek

Donderdag

Als ik wakker word voel ik me dus nog steeds niet heel veel beter dan woensdag, dus de geplande CrossFit les sla ik over. Daarbij heb ik ook spierpijn, dus is het sowieso maar goed om even een lesje over te slaan. Ik maak een puree van dadels, havervlokken, hennepzaad en walnoten, met daarbij blauwe bessen als ontbijt. Op kantoor eet ik om een uurtje of 11.00 een halve bak kwark en daarna vertrek ik naar een zakelijke meeting voor de rest van de dag.

Op locatie is voor lunch gezorgd: ik eet twee wraps met falafel en een pittig sausje. Daarbij snack ik wat cherrytomaatjes. Later op de middag eet ik drie mini Lions (kan ze niet weerstaan) en aan het einde van de meeting sla ik ook de bitterballen bij de borrel niet over. Ook hier eet ik er drie van. Tegen 19.00 ben ik thuis en gaan mijn vriend en ik snel koken; spaghetti met cherrytomaatjes. Lekker makkelijk en ideaal voor als je niet zo’n zin hebt om te koken. Na het eten gaan we naar buiten voor het maken van wat foto’s voor de blog; en daarna rennen we samen nog 5 km hard. Voor het slapen gaan, neem ik de andere helft van de bak kwark die ik eerder vandaag openmaakte.

eet en sportdagboek

image_print

2 Comments

Amanda 18 mei 2016 at 13:48

Hoi Jessica, leuke diary weer! Ik heb vanmorgen het haver-dadel-kokos ‘prutje’ gemaakt en het was heerlijk :-) Groetjes, Amanda

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 19 mei 2016 at 16:24

Wat leuk om te horen!

Reply

Leave a Comment