DagboekLove

Eet en sportdagboek #47

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 9 mei 2016 0 comments
eet en sportdagboek

Wat een heerlijke week heb ik achter de rug, ik werkte maar twee dagen en was verder lekker op pad voor mijn blog, aan het sporten en dit weekend ging ik samen met een vriendinnetje naar Antwerpen en daarna door naar Tangissart, een plaatsje onder Brussel waar we een trailrun gingen doen (daarover een apart verslag!).

Dinsdag

Ik begin mijn dag met een krentenbol om half 7 en ga daarna naar CrossFit. We doen een 1 RM (1 repetion max) deadline en daarna 100 walking lunges en 1 km rennen. Een workout waar ik niet dolgelukkig van word, maar deze heb je er ook tussen zitten! Als ik weer thuis ben om 8.15 maak ik eiwitpannenkoekjes met halvajam en blauwe bessen. Later op de ochtend eet ik nog een sinaasappel en de lunch bestaat uit een bietensalade met feta en een broodje met hummus en broccolikiemen.

Halverwege de middag ga ik naar Hortus Botanicus (op mijn nieuwe fiets!) voor de lancering van Arla Naturals. Een nieuwe (drink)yoghurt die 100% natuurlijk is en geen rommel bevat. Deze ligt vanaf vandaag in de winkels. Na afloop krijgen we een prachtige bos bloemen mee en op de borrel eet ik nog een handje nootjes en een stukje brood met bietenspread. Eenmaal thuis maak ik zoete aardappel, wortel en venkel met zalm uit de oven. Later op de avond eet ik nog twee dadels.

eet en sportdagboek

Woensdag

Eigenlijk wilde ik vandaag gaan hardlopen, maar ik heb spierpijn en wil mijn krachten sparen voor de volgende dag en het weekend. Geen rondje hardlopen dus, wel vroeg uit bed omdat ik het druk heb op kantoor. Ik ontbijt met magere kwark met banaan, passievrucht en zelfgemaakte granola. Als ik op werk kom, heeft een collegaatje bananenbrood gemaakt, dus daar neem ik een plakje van, samen met een handje blauwe bessen.

Van de lunch heb ik geen foto gemaakt omdat ik samen met twee collega’s een zakelijke meeting moet voorbereiden. Ook was hij niet zo heel spannend: twee boterhammen met hummus en rauwkost en eentje met pure hagelslag. Overigens wel heel lekker! De rest van de middag zit ik in meeting en aan het einde van de middag eet ik nog twee volkorencrackers met paprikaspread.

’s Avonds hebben we met het team een kookworkshop bij de Amsterdamse Kookschool. We beginnen met de grote mayonaise test. In teams van twee moeten we de beste mayonaise maken en die van ons is erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Daarna gaan we in vier groepjes het voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht maken. Ik ben samen met drie andere verantwoordelijk voor het nagerecht: chocolademousse, madeleines en aardbeien. Omdat ik behoorlijk wat trek heb, verdwijnen er een paar stukjes chocolade in mijn mond. Het voorgerecht is een venkel-sinaasappelsalade met pittige gamba’s, het tussengerecht een saffraanrisotto en het hoofdgerecht lamsvlees met geroosterde groenten. Smullen, dus ik ga met een buikje vol naar huis!

eet en sportdagboek

Donderdag

Vrij! En dat betekent uitslapen, ik was rond een uurtje of 01.00 thuis, dus ik blijf lekker in bed liggen tot half 10. Daarna ga ik pannenkoeken bakken die ik op eet met aardbeien en blauwe bessen. Vandaag gaan mijn vriend en ik fietsen, voor het eerst een langere afstand waar ik super veel zin in heb! Ik eet nog een homemade dadelreep en daarna stappen we op de racefiets richting Marken. In Marken aangekomen, strijken we neer op een terrasje en eet ik een bruin broodje met haring. Na een paar uur vertrekken we weer richting huis en hebben we 50km in de benen. Thuisgekomen maak ik een proteΓ―ne shake met banaan en amandelmelk,ook eet ik nog een krentenbol.

’s Avonds staat de bietenquiche van Elle & Pip op het menu, een aanrader! Na het eten nog een stukje caramel shortbread, zelf gemaakt en komt ook deze week op de blog!

eet en sportdagboek

Hoe was jullie week? Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer?Β 

image_print

Leave a Comment