LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #46

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 27 april 2016 0 comments
eet en sportdagboek

Ok, dit is een beetje een vreemde dag om een eet- en sportdagboekje online te zetten, maar ik zal het even kort uitleggen. Normaal gesproken komt hij altijd op maandag online, echter had ik best een druk weekend en geen tijd om dit artikel klaar te zetten. Maandagochtend vroeg de wekker dan maar, maar toen versliep ik me. Maandagavond dan, maar toen werd mijn fiets gejat en stond mijn hoofd er niet naar. Dinsdag zat ik in Londen voor mijn werk en nu is het alweer woensdag en Koningsdag. Ik heb het idee dat veel mensen thuis blijven vandaag, dus ik heb maar gewoon besloten het dagboekje alsnog online te gooien. Vorige week maandag kwam er namelijk ook al geen online door mijn persoonlijke artikel. Hebben jullie deze gelezen trouwens? Heb er onwijs veel leuke en lieve reacties op gekregen, heel tof om te zien! Ok, een korte terugblik op afgelopen week!

Woensdag

Ik start de dag zoals ik heel vaak doe met magere kwark, zelfgemaakte granola en aardbeien en blauwe bessen. Vind het echt heerlijk dat het seizoen van de aardbeien weer is gestart. Het zijn nog niet de allerlekkerste, maar ze beginnen te komen! In de ochtend zit ik in Soesterberg voor een afspraak en op de terug weg in de auto eet ik twee plakjes bananenbrood met jam.

De lunch vindt vandaag plaats bij Dophert, een super leuk vegan tentje op de Spaarndammerstraat. Samen met een kennis eet ik daar de Dophert burger van kikkererwten en tuinbonen met een tomatencompote en zure groenten en wat zoete aardappel frietjes. Gefrituurd, en ik kom erachter dat ik deze toch wel echt het aller lekkerste vind! ’s Middags heb ik nog een dagje kantoor en ik ga op tijd weg omdat ik wil trainen! Mijn vriendje is zo lief geweest om alvast te koken, hij heeft quiche met broccoli en kip gemaakt. Super goed gelukt, dus ik zit te smullen!

Na het eten race ik snel door naar CrossFit voor een pittige workout. De hele middag was ik al aan het twijfelen of ik wel zou gaan, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik ben gegaan! Op het programma staat 2 km roeien, 100 double unders, 10 dips, 20 handstand push-ups, 30 pull-ups en 40 pistol squats. Ik kom maar tot 5 pull-ups en dan is de tijd om, maar het was een zeer nuttige workout. Roeien is niet mijn favoriet, maar kreeg super goede tips van coach Mark waardoor ik nu een stuk efficiënter roei, mijn double unders gingen wonder boven wonder ook wel aardig en het lukte me eindelijk om een pistol squat zonder hulpstuk te doen (heb ik na de WOD nog even geoefend). Tevreden dus! Als ik thuis kom neem ik een proteïne shake van PowerBar met banaan en amandelmelk en als toetje een verse dadel.

eet en sportdagboek

Donderdag

De wekker staat weer om half 7 want ik wil nog even gaan hardlopen. De laatste tijd schiet het er een beetje bij in, maar mijn doel is toch wel om minimaal 2x per week hard te lopen. Helemaal met de trailrun in het vooruitzicht, is hardlopen wel belangrijk! Ik eet even snel een plakje bananenbrood met wat jam en ga dan naar buiten. Al snel merk ik dat ik hele zware benen heb, niet zo gek na de WOD van gisteren dus ik loop op een rustig tempo 8km. Heerlijk weertje en rustig wakker worden met fluitende vogels. Als ik thuis kom, maak ik havermout met appel, kaneel, rozijnen en nog een schepje eiwit poeder. Ik merk dat ik lekker in mijn vel zit; momenteel gaan mijn sportieve goals als een speer! Ook ben ik vandaag in het nieuw gestoken, vorige week een dagje gewinkeld met mijn moeder en veel leuke dingen gekocht waaronder Nike Air Force 1. Benieuwd hoelang ze wit blijven! Als ik op werk ook nog eens goed nieuws krijg, kan mijn dag niet meer stuk en besluiten mijn vriend en ik om ’s avonds lekker uit eten te gaan.

Maar eerst nog even de dag afmaken. Op werk liggen nieuwe repen van Verkade, en ik kan het niet laten om daar het een en ander van te snoepen. Gedurende de dag blijkt al snel dat dit een cheat day gaat worden! Als lunch eet ik van alles en nog wat: een halve wrap met zalm, een boterham met hummus, wat rauwkost en een eitje. ’s Middags geef ik nog een bootcamp training en dan wandelen we een half uurtje naar Morgan & Mees voor ons etentje.

Ik ben nog nooit bij Morgan & Mees geweest en vandaag blijkt net de nieuwe kaart ingegaan te zijn. De bediening vraagt ons dus ook kritisch te zijn, maar gelukkig is dat helemaal niet nodig. Het eten is fantastisch! We starten met een glas wijn en een lekker zuurdesembroodje. Vooraf eet ik rauwe tonijn en als hoofdgerecht lamsvlees met parelcouscous en groenten. Beide gerechten zijn echt onwijs lekker. Het toetje kan ik natuurlijk niet overslaan en ik ga voor de karamelfudge. Deze is lekker, maar heel heftig dus ik laat de helft staan. Het interieur van Morgan & Mees vind ik ook fantastisch, ik ga dus zeker nog een keer terug komen! Wanneer we terug wandelen naar huis voel ik dat ik super vol zit. Achteraf gezien heb ik een beetje spijt dat ik een dessert heb genomen omdat ik deze het minste vond van alles en nu nog propvol zit ook. Maar dat is achteraf, dus daar hebben we niks aan. Als ik in bed lig, kan ik niet slapen. Ik geef de schuld aan de volle maan en lig tot 03.00 wakker. Eigenlijk zou ik vrijdag om 7.00 gaan trainen, maar voor deze training heb ik me om 02.00 uitgeschreven. Een korte nacht dus, waar ik vrijdag last van heb.

eet en sportdagboek

Vrijdag

Na een korte nacht word ik super moe wakker. Het ontbijt waar ik normaal gesproken van geniet, krijg ik met moeite weg. Het is weer kwark met granola en nu banaan en blauwe bessen. Op kantoor eet ik een sinaasappel en twee verse dadels als tussendoortje. In de ochtend heb ik een meeting en de rest van de dag zit ik eigenlijk gewoon lekker achter mijn bureau.

De lunch is verrassend goed met een hele lekkere couscous salade met geitenkaas, rozijntjes en wat extra rauwkost. Ook eet ik er een eitje bij, en als toetje een maisbroodje met pure hagelslag. Ik heb mijn telefoon bij mijn computer laten liggen dus heb geen foto van de lunch helaas! ’s Middags besluit ik toch nog even naar CrossFit te gaan, er is een benchmark en die vind ik altijd leuk om te doen. Dit keer is het Grace en dat bestaat uit niet meer dan 30 Clean & Jerks. Voor de WOD eet ik een energy reep en ik heb goede energie! Uiteindelijk doe ik de WOD op advies van de coach met 35kg (zelf zou ik lichter gepakt hebben), maar het gaat goed! Ik vind hem zwaar, maar haal hem in een prima tijd. Fijn! Op Instagram vind je ook een kort filmpje! Na de training fiets ik langs de supermarkt en maken we een typische vrijdagavond maaltijd klaar: biefstuk met gestoomde broccoli en zoete aardappelfrietjes.

Van PowerBar heb ik een hele voorraad energie- en eiwitrepen ontvangen. Ik was altijd een beetje sceptisch over dit soort repen, maar die van PowerBar zijn goedgekeurd! Helemaal niet chemisch, vullend en vol goede ingrediënten voor sporters. Voor dat ik naar bed ga, eet ik de Orange Jaffa Protein Plus 30%. Deze vind ik het allerlekkerste en ga ik zeker zelf aanschaffen wanneer mijn voorraadje op is! Ook snoep ik nog wat Tony’s puur.

eet en sportdagboek

Hoe is het met jullie? Zitten jullie ook lekker in jullie vel? Zin in de zomer? 

image_print

Leave a Comment