LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #3

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 13 april 2015 0 comments
fit diary 1

Heerlijk zo’n lang weekend! Ik heb echt genoten van vorige week en er komen nog zoveel van dit soort dagen aan. Tweede Paasdag (maandag) had ik afgesproken om met een vriendinnetje om 11.00 te gaan kickboksen. Om 9.00 sta ik lekker rustig op. Ik maak spelt pannenkoeken en eet er drie met aardbeitjes. Na de zware les kickboksen drink ik een smoothie met banaan, avocado, rauwe cacao en een scoop proteΓ―ne. Het huis moet nodig schoongemaakt worden dus dat doe ik eerst voordat ik ga douchen en eindelijk neer kan ploffen. Na de grote schoonmaak eet ik twee boterhammen, eentje met hummus, avocado en tomaat en eentje met geitenkaas met tomaat. Als toetje een halve spelteierkoek met een heel dun laagje extra pure chocoladepasta. De rest van de middag ben ik bezig met het bewerken van de workout video en foto’s met de medicin ball. ’s Avonds maken we een super lekkere lasagne met spinazie, ricotta en geitenkaas. Daarna weer verder aan de blog werken en we kijken de film Interstellar. Tijdens de film eet ik een handje gezouten pistachenootjes.

Dinsdagochtend heb ik moeite om op te staan, had nog wel een dagje vrij gewild, went snel! Toch weet ik mezelf uit bed te slepen en maak ik een hartig brood voor ’s avonds. Daarna eet ik 3 pannenkoeken die nog over waren van gisteren samen met 1 peer. Op werk vliegt de ochtend voorbij en om 12.00 pak ik een snelle lunch voor ik naar een zakelijke afspraak ga: 2 speltboterhammen, 1 met geitenkaas, tomaat en sla en 1 met smeerkaas, rookvlees en komkommer. Daarbij een gekookt eitje en 2 mandarijnen. Ik ben niet zo gelukkig met deze lunch, maar ik moet het er maar mee doen. De hele middag ben ik in Breda en het is even spannend of ik weer op tijd in Amsterdam ben voor weer een kickbokstraining. Onderweg eet ik 4 wortels met hummus. De training haal ik, maar of het zo’n goed idee was is een tweede vraag. Ik merk dat ik de laatste dagen weinig rust heb, dus de les valt me extreem zwaar. Thuisgekomen eet ik makkelijk; een kom tomatensoep met 2 stukjes van het hartige brood. ’s Avonds neem ik nog een bakje Griekse yoghurt met honing en een rijstwafel met pure chocoladepasta.

fit diary 3

Ik ga op tijd naar bed want 6.15 staat de wekker. Bootcamp time! Natuurlijk doe ik een aantal oefeningen voor, maar ik doe niet echt actief mee. Het is een rustdag voor mij. Na afloop geniet ik natuurlijk wel met de early birds van het ontbijtje dat Lavinia Goodfood heeft klaargemaakt; banana pancakes. Hoe lekker ze zijn kom ik eigenlijk pas achter op werk, samen met een collegaatje die ook mee doet zitten we de smullen. Bij de banana pancakes zitten nog wat plakjes banaan, aardbei en een schepje granola. De hele ochtend zit ik vol en daarna kan ik alweer genieten van mijn zelfgemaakte lunch; geroosterde kikkererwten met kip en spinazie. In de middag eet ik als snack nog een handje gemengde, ongezouten noten en 3 gedroogde pruimen. Na werk ga ik nog even langs een wolwinkel voor een nieuw creatief project (alsof ik nog niet druk genoeg ben) en ik plof thuis op de bank. Geen zin om te koken, maar om half 8 sta ik toch in de keuken om zelfgemaakte curry met gamba’s, broccoli en zilvervliesrijst te maken. Na het eten blijf ik nog een uurtje in de keuken staan om mijn lunch van morgen voor te bereiden en brownie te maken.

fit diary 2

image_print

Leave a Comment