LovePersoonlijk

Eet en sportdagboek #2

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 6 april 2015 2 Comments
Bootcamp 2

Wat een weer was het deze week heh, gelukkig zijn de voorspellingen voor komende week een stuk beter! Als ik dit type op zondagmiddag heb ik al een korte run achter de rug, het zonnetje doet me goed! Benieuwd wat ik afgelopen week zoal at en deed?

Bootcamp 3Dinsdag. Wat een weer, ik wil sporten, maar door de storm die ik buiten hoor, is mijn bed verleidelijker en blijf ik toch liggen. Gebeurt me de laatste tijd iets te vaak, moet mezelf echt even een schop onder mijn kont geven. Ik sta een uurtje later op en drink een smoothie met biet, sinaasappel en rode vruchten. Op werk aangekomen eet ik 2 volkorencrackers met geitenkaas. Vandaag is er een event op mijn werk, waardoor er geen lunch wordt verzorgd. Bummer. We bestellen met een aantal collega’s bagels bij Bagels & Beans, ik neem een speltbagel met parmaham, mozzarella, zongedroogde tomaatjes en pesto. Maar voordat de bagel wordt bezorgd heb ik al een aantal paaseitjes in mijn mond gestopt. De tel ben ik even kwijt geraakt… ’s Middags drink ik nog een smoothie met banaan, havermout, kokosrasp- en olie en een scoop proteïne naar een tip van een bezoekster. Erg lekker! Daarna ga ik een uurtje kickboksen en kom ik moe maar voldaan thuis. We eten zalm met een korstje van havermout en mosterd, bosui en cherrytomaatjes uit de oven met daarbij gele rijst en broccoli.

Woensdag staat mijn wekker om 6.15. Reden? De allereerste bootcamp in samenwerking met Lavinia Goodfood. Ik slaap heel onrustig, bang om me te verslapen en ben daardoor enigszins gaar als ik op de fiets zit. Maar ik heb er super veel zin in en gelukkig is het droog. Uiteindelijk zijn er 10 bikkels waarmee we van 7.00-8.00 trainen! Een goede eerste opkomst gezien het weer. Wie doet er deze woensdag mee? De weersvoorspellingen zijn een stuk beter! We hardlopen naar het Vondelpark (zo’n 1,5km) en gaan daar door met jumping jacks, bulgarian split squats, mountain climbers, dips, push ups, burpees en squats. De nodige plank oefeningen ontbreken ook niet. We eindigen met een aantal series voor de buikspieren en sprintjes waarna we rustig uitlopen richting Lavinia. We krijgen één gigantische plensbui over ons heen, maar dat mag de pret niet drukken. Lavinia heeft voor heerlijke ontbijtjes gezorgd: kokosyoghurt met granola, rabarber compote, fruit, moerbeien en chiazaad. Ik fiets snel langs huis om te douchen en zit iets na 9.00 achter mijn bureau waar ik het ontbijtje verorber.

Bootcamp

Als lunch neem ik een biefstuk salade met champignons (heeft onze catering goed gedaan!), twee volkoren crackers met hummus, avocado en tomaat en één volkoren cracker met filet americain en komkommer. In de middag nog een smoothie van banaan, avocado, granaatappelpitjes, sinaasappel, lijnzaad en een scoop proteïne. We eten paprika’s gevuld met gehakt, tomaat, gele rijst en kruiden uit de oven. Daarbij een kloddertje zure room. Na het eten neem ik een klein reepje Tony’s Chocolonely met hazelnoot en een espresso. Ik ben eigenlijk van plan om een kettlebell workout te doen, maar mijn buik staat op knappen. Ik ga dus eerst wat dingen voor mijn blog doen waarnaar ik uiteindelijk om half 11 pas mijn kettlebell workout doe. Ben blij dat het me toch nog gelukt is!

Bootcamp 4Donderdagochtend word ik wakker en ik voel dat mijn lichaam wat rust nodig heeft, ik blijf dus lekker nog een uurtje liggen. Ontbijten doe ik met een smoothie met banaan, mango, sinaasappel, havermout, vitamine C en een scoop proteïne. Net voordat we gaan lunchen werk ik 250 gram cherrytomaatjes naar binnen en tijdens de lunch eet ik 1,5 broodje met gerookte zalm en een salade met cherrytomaatjes (ja, weer), mozzarella en sla. Ook eet ik nog een gekookt eitje. Einde middag hebben we een paasborrel op werk, ik eet een handje M&M’s met noten, een handje paprikachips en drink 2 glazen wijn. Als ik thuis kom eet ik pasta met tonijn en daarna ga ik direct door naar het volgende feestje waar ik nog één wijntje drink en het verder bij water houd.

Maandag heb ik samen met een vriendinnetje een yoga vakantie naar Ibiza geboekt, over twee maandjes is het voor ons dus een week lang yoga, relaxen, lekker eten en genieten van de zon. Ik ga de komende weken weer wat strikter zijn voor mezelf, vooral qua snoepen moet ik echt strenger zijn voor mezelf. Deze week is het er stiekem ingeslopen dat ik elke dag chocolade at, niet goed. Zo komen mijn baby abs natuurlijk nooit tevoorschijn! Hoe was jullie week?

2 Comments

Danielle 6 april 2015 at 12:11

Ohh een yoga vakantie! Dat klinkt lekker. Ik moet er nu na de pasen ook weer even aan trekken, best lekker al die paaseitjes en chocolade maar dat mag nu wel weer even afgelopen zijn!

Reply
Nathalie 6 april 2015 at 07:56

Oeps ik moet bekennen dat ik dinsdagochtend precies hetzelfde had.. Gelukkig geven ze voor de komende week veel beter weer op, dat maakt het toch allemaal net iets makkelijker! Want ook ik moet na de paasdagen weer iets strenger gaan zijn!

Reply

Leave a Comment