DagboekLove

Eet en sportdagboek #1

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 30 maart 2015 5 Comments
fit en food diary 1

De fit diaries worden altijd erg goed gelezen, maar ik merkte aan mezelf dat ik deze blogposts steeds minder leuk vond om te schrijven omdat ik toch vaak dezelfde trainingsweken heb. Daarom heb ik goed zitten nadenken hoe ik dit kan oplossen en ben ik tot een goed alternatief gekomen al zeg ik het zelf. Ik weet namelijk dat jullie het ook ontzettend leuk vinden om eetdagboekjes te lezen, dus ik dacht; waarom niet combineren. Om het overzichtelijk te houden, ben ik van plan om elke week 3 à 4 dagen bij te houden wat ik eet en wat ik aan sport doe. Deze week heb ik maandag t/m donderdag voor jullie bijgehouden en dan wil ik elke week een dag opschuiven (dus deze week dinsdag starten). Hopelijk vinden jullie dit net zo leuk als ik, maar dat zie ik snel genoeg aan de bezoekcijfers!

Er is alleen een kleine kink in de kabel gekomen… Gisteren liep ik namelijk de Zandvoort Circuit Run (verslagje komt nog online) en daar heeft mijn telefoon het niet overleefd door de regen. Er zat al een barst in mijn scherm, maar daar is dus water onder gelopen waardoor hij het niet meer doet. Nu denk je vast; ja, nou en? Nou, op mijn telefoon stond mijn eetdagboekje en alle foto’s. Doordat ik alles heb opgeschreven, weet ik gelukkig nog redelijk goed wat ik heb gegeten. Ik heb hele gave foto’s van het Puma event waar ik donderdag was, maar verder moeten we het alleen doen met foto’s van recepten die al op mijn blog staan.

maandagMaandag verloopt de dag zijn geheel anders dan ik had verwacht. Ik ben van plan om ’s ochtends even hard te lopen doordat ik er het weekend niet aan toe ben gekomen, maar slaap heel slecht waardoor ik er geen zin meer in heb. Wel fotografeer ik mijn lunch voor de blog. Ik ontbijt met een smoothie met rode vruchten, banaan, sinaasappel, havermout, proteïne en hennepzaad. Op werk aangekomen blijkt mijn baas jarig te zijn en hij heeft super lekkere taarten meegenomen. Ik eet rond 11.00 een klein stukje zelfgebakken appeltaart en een klein stukje aardbeientaart (ja, ik ben echt een enorme zoetekauw, is mijn zwakke punt!). Mijn lunch van vandaag fotografeerde ik ’s ochtends en kwam woensdag op de blog; geroosterde kikkererwten met spinazie, kip en tomaatjes. Heel erg lekker! Omdat ik heel vroeg moet eten in verband met een afspraak, eet ik ’s middags niks meer. Jammer genoeg wordt de afspraak ontzettend last minute afgezegd en heb ik ineens een vrije avond. Omdat ik eerder ben begonnen, stop ik ook eerder met werken en zo loop ik om half 6 buiten om alsnog hard te lopen, 10km. Thuis gekomen eten we pompoensoep met geroosterde paprika en een paar stokbroodjes met zelfgemaakte kruidenboter.

dinsdagDinsdagochtend start ik met een groene smoothie met spinazie, banaan, sinaasappel, peer, hennep- en lijnzaad. Tussendoor eet ik twee volkoren rijstwafels met hazelnoothoning (gekocht bij Ekoplaza en zoooo lekker!). Als lunch een salade met bulgur, kidney en zwarte bonen (over van gerecht van zondag), paprika, tomaatjes, avocado en koriander. Ik ga om 18.00 kickboksen, voor ik daarheen ga drink ik nog een shake met kokoswater, framboos en een scoop proteïne. Als ik thuis kom maken we onze favo burgers; spinazie-feta burgers.  Ik eet er twee en duik daarna eigenlijk direct mijn bed in. Ben ineens super verkouden en de training heeft me niet veel goeds gedaan. Volgens mij lig ik er 21.00 in.

woensdagIk maak dus een lange nacht en voel me woensdag wel iets beter, maar nog steeds niet topfit… Irritant want niet zo lang geleden heb ik er ook al bijna 3 weken afgelegen. Anyhow, ik start weer met een smoothie (ben momenteel in een smoothieperiode) met banaan, aardbei, sinaasappel, havermout, scoop proteïne en water. Als tussendoortje eet ik weer twee volkoren rijstwafels met hazelnoothoning. Als lunch neem ik een salade van werk; spinazie met zalm, kappertjes en artisjok. Daarbij eet ik een maisbroodje met pesto, hüttekase, avocado en tomaatje. Als toetje nog een klein maisbroodje met pure hagelslag. ’s Middags weer twee mandarijnen en ’s avonds. Ik zit heel diep te graven wat we ’s avonds hadden gegeten, maar ik weet het weer; zoete aardappel uit de oven met broccoli, lamsworstjes en geitenkaas! Na het eten duik ik eigenlijk weer vrijwel direct mijn bed in want voel me nog steeds niet lekker.

Ok, voor de donderdag schaam ik me een beetje, haha. Maar goed, dit soort dagen heb je ook… Ik start gezond met een smoothie met spinazie, peer en een scoop proteïne (een beetje smaakloos, geen aanrader). Tijdens de lunch gaat het al mis. Ik heb geen salade gemaakt en op werk is het ook geen feest. Ik weet twee bruine boterhammen met pesto, tomaat, hüttekase en een 1/2 avocado. Ook eet ik een gekookt eitje en 2 plakjes suikerbrood. ’s Middags wordt er een bak haribo door collega’s opengetrokken en neem ik toch echt een handje, of twee… Ik ga op tijd weg van werk want ga naar Rotterdam voor het Puma Ignite event. Daisy app’te mij een paar weken geleden of ik zin had om een avondje door Rotterdam te rennen met Puma. Maar natuurlijk! Was ik eerst nog van plan om een salade in de trein te eten, uiteindelijk eet ik niks en denk ik in de Perry Sport; waarom heb je niet gewoon een salade gegeten. Ik eet een Eat Natural reep, drink een cranberry appelsap en ben klaar voor de avond!  We krijgen een korte introductie van de Puma Ignite schoen (daarover later meer, ben ze nu aan het testen) en een korte uitleg wat we gaan doen. Als dat duidelijk is, krijgen we allemaal een kek outfitje; de tight is fantastisch en de eerste indruk van de schoenen is ook goed. Als iedereen is omgekleed gaan we in drie groepen op pad, iedereen krijgt een ‘clue’ en moet ontcijferen wat de locatie is. Wij als Amsterdammers bakten er helemaal niks van hadden de hulplijn nodig om bij de eerste locatie te komen. Daar krijgen we een nieuwe tip en zo lopen we in totaal langs vijf hotspots als de Euromast, Erasmusbrug en Willemsbrug. Ondertussen legt een camera crew alles vast en geniet ik van Rotterdam. Mooie stad om te lopen! Heb het niet bijgehouden, maar geloof dat we zo’n 8km hebben gelopen. Na afloop zijn er hapjes en drankjes en eet ik een toastje met zalm en twee met tomaat en geitenkaas. Daar kan ik natuurlijk niet op leven en op de terugweg in de trein haal ik met Daisy een ham-kaascroissant en delen we een kleine Tony’s Salted Caramel. Nu is het niet erg dat ik een dag als deze heb, maar eigenlijk heb ik ook gewoon veel te weinig gegeten. Gevolg? Buikpijn in bed.

donderdag

Zo dat waren vier dagen food & sport, hopelijk vinden jullie deze opzet leuk!

image_print

5 Comments

Irene 1 april 2015 at 14:39

ja dit dagboek is nog leuker dan de vorige!

I love eetdagboekjes! Zo kan ik lekker inspiratie opdoen haha

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 1 april 2015 at 14:58

Leuk om te horen! Ik ga het zeker de komende tijd op deze manier doen.

Reply
Deirdre 30 maart 2015 at 17:28

Wat een leuke dagboek! Ga zo door :) Ik pik de pompoensoep recept even mee.

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 30 maart 2015 at 21:14

Groot gelijk heb je, die is namelijk heel lekker :)

Reply
Danielle 30 maart 2015 at 09:21

Leuk inderdaad om het op deze manier te doen! Balen dat je dan donderdag met buikpijn eindigt.. het event lijkt in iedergeval wel leuk te zijn geweest!

Reply

Leave a Comment