EatHardlopen / TrailrunningRunSport & Voeding

Dam tot Damloop voedingsprogramma

posted by Kirsten - Salvedo Health Clinic 11 juni 2017 0 comments
dam tot damloop voeding

♦ Blog geschreven door Kirsten 

Hardlopen is een onwijs populaire sport. Ik kan niet ontkennen dat ik de dans ontsprongen ben en ook Jessica is al tijden bezig met hardlopen. Maar wanneer komt dan het punt dat je gaat letten op herstelvoeding en wanneer neem je drinken mee? Een aantal belangrijke ins en outs voor het hardlopen lees je hieronder. En doe je mee aan de Dam tot Damloop? Mis dan vooral niet het laatste stukje van dit blog, we hebben een leuke actie voor je!

Voeding is altijd belangrijk!

Of je nu een beginnende of een gevorderde loper bent, zodra je gaat trainen om een grotere afstand te lopen is voeding belangrijk. Juist op het moment dat je jezelf zo’n uitdaging geeft, vraag je ook veel van je lijf. Op die trainingsmomenten is het goed om te letten op voldoende vocht voor/na het trainen en een goede herstelsnack (of maaltijd) met voldoende eiwitten en koolhydraten. Daarbij maakt de hoeveelheid kilometers niet uit.

Moet ik dan altijd een bidon meenemen?

Nee, zeker niet. Loop je minder dan 30 minuten en is het geen 25 graden of warmer, dan hoef je geen water of sportdrank mee te nemen. De meeste hardlopers kunnen goed presteren door vooraf wat extra water te drinken, vervolgens maximaal 60-70 minuten hard te lopen en daarna gelijk weer water of sportdrank te drinken na afloop. Als het warmer weer wordt, zeg 20-25 graden, en je veel in de zon loopt dan is het ook voor kortere trainingstijden dan een uur aan te raden om iets te drinken mee te nemen.

dam tot damloop voeding

Warme maaltijd voordat ik een uur ga hardlopen?

Ja hoor! Alles kan. Voor de meeste mensen is het wel minder verstandig. Je maag en darmen kunnen er behoorlijk door ontregeld raken. Leer jezelf hierin goed kennen, word je niet misselijk als je 30  minuten voor de training begint aan een stevig bord pasta? Dan heb je een stevige maag (of een minder zware training) en kun je prima lopen zonder klachten. Je hoeft dan ook niet veel aan je timing te veranderen. Veel mensen kunnen beter 2-3 uur voor het hardlopen warm eten óf minder eten voor het hardlopen en deel 2 opeten na het hardlopen.

Voedingsschema voor de Dam tot Damloop

Zoveel vragen, zoveel adviezen. Daarom hebben Eat.Run.Love en Salvedo Health Clinic nu een super actie! Lezers van Eat.Run.Love kunnen zich aanmelden voor een persoonlijk en praktisch hardloopadvies bij Salvedo Health Clinic. Dit sportvoedingsadvies is speciaal gericht op de Dam tot Damloop. Of je nu een gevorderde loper bent of dat dit je eerste hardloopwedstrijd wordt, het sportvoedingsadvies wordt op jouw persoonlijke leef- en hardloopritme opgesteld. We behandelen alle vragen waar jij tegenaan loopt.

En dat is nog niet alles! Naast het persoonlijke sportvoedingsadvies krijg je veel extra tips naar de aanloop van de Dam tot Damloop toe. Voor zowel de 5 Engelse Mijl (8 km) als voor de 10 Engelse Mijl (16,1 km) is er een programma opgesteld. Oftewel je krijgt vanaf het voedingsadvies tot en met de donderdag voor de wedstrijddag advies en begeleiding van een sportdiëtist.

Actie!

  • Je kunt je online aanmelden via Salvedo Health Clinic of bel 020-7009343. Benoem hierbij dat je via Eat.Run.Love komt, anders is de actie niet geldig.
  • Zodra de aanmelding is ontvangen neem ik contact met je op. Je gaat daarna eerst aan de slag met een eetdagboekje (via Mijn Eetmeter) en vragenlijst. Op die manier leer ik je alvast een beetje kennen.
  • Vervolgens kom je eenmalig langs bij Salvedo Health Clinic en krijg je uitleg over jouw advies. Na het gesprek krijg je direct je sportvoedingsadvies mee, zodat je lekker aan de slag kunt gaan.
  • In de weken die volgen houden we per mail / telefoon / whatsapp contact en krijg je elke 2-3 weken extra tips toegestuurd. Natuurlijk sluiten die tips aan bij jouw advies.

Het hele pakket samen kost slechts €125,00. Wacht niet te lang, aanmelden kan tot 30 juni 2017.

image_print

Leave a Comment