LovePersoonlijk

Dagboek van een fulltime account director, blogger en sporter

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 26 september 2016 3 Comments
samsung gear fit2

Regelmatig krijg ik de vraag of ik fulltime aan mijn blog werk. Als ik dan vertel dat dat niet het geval is en dat ik nog een fulltime kantoor baan heb, valt de mond van mensen vaak open. “En dan sport je ook nog zo vaak?”, is steevast een vraag die daarna volgt. Ja, dat klopt. “Hoe zit het dan met de rest van je vrije tijd?”

Wat doe ik nu eigenlijk in het dagelijks leven? 

Ik heb het niet vaak over mijn werk op de Eat.Run.Love., terwijl ik weet dat veel mensen ontzettend nieuwsgierig zijn naar wat ik doe. Dit doe ik bewust omdat ik werk, blog en privé graag gescheiden houd. Dat kan in principe ook, maar wanneer je een beetje goed zoekt kom je er ook achter dat ik account director ben bij een groot mediabureau. Inmiddels werk ik zo’n negen jaar in de mediasector en het bevalt me erg goed. Ik heb een mooie groei kunnen doormaken waardoor ik nu een hele toffe functie bekleed. Dit houdt wel in dat veel verantwoordelijkheden heb, veel onderweg ben en zeker geen 9 tot 5 baan heb. “Helaas” werk ik bijna altijd tegen deadlines aan en is mijn werk lastig te voorspellen. Daar staat tegenover dat ik veel vrijheid en flexibiliteit heb en dat biedt mij ook de kans om Eat.Run.Love. te onderhouden. Inmiddels ben ik bijna drie jaar aan het bloggen en had ik nooit verwacht dat het zo’n succes zou worden. Vrijwel ieder vrij uurtje dat ik heb kruip ik achter mijn laptop om content te creëren, leuke samenwerkingen op te zetten en nieuwe ideeën te bedenken.

Iedereen die Eat.Run.Love. volgt weet ook dat ik verslaafd ben aan sport en zo’n vijf à zes keer per week CrossFit, hardloop, wielren, af en toe kickboks en af en toe naar yoga ga. Dit vind ik allemaal te gek en daar maak ik dus ook graag tijd voor. En ja, daarnaast heb ik ook nog vrije tijd. In het weekend doe ik vaak leuke dingen met mijn vriend, beste vriendinnetjes en lieve familie. Ze staan altijd voor me klaar, supporten me met het onderhouden van mijn blog en brainstormen mee. Zonder hen had ik niet gestaan waar ik nu sta.

Wanneer slaap je dan vraag je je af? Meestal ga ik rond een uurtje of 23.30 naar bed en sta ik rond 7.00/7.30 op. Ik heb het geluk dat ik om de hoek bij mijn werk woon en niet al te veel slaap nodig heb. Reistijd die anderen hebben, besteed ik aan sporten of bloggen. Ideaal! Ook heb ik vaak een tomeloze energie, kan ik moeilijk stil zitten en wil altijd actie ondernemen. Ik kan dus rustig om 6.30 opstaan, een duurloop van 70 minuten doen, ontbijten, douchen, van 9.00 tot 18.30 op kantoor zitten, eten, bloggen tot een uurtje of 22.00, nog even een serietje kijken en dan naar bed. Of 7.30 opstaan, foto’s nemen voor Eat.Run.Love., werken van 8.00 tot 17.00, CrossFitten, eten met een vriendinnetje, nog een uurtje bloggen en dan naar bed. Natuurlijk heb ik ook wel eens geen zin, heb ik een rotdag gehad of ben ik moe. Dan geef ik me daar gewoon lekker aan over; ga ik op de bank hangen met een kop thee en een reep chocolade. En duik ik lekker om 21.00 mijn bed in. Door goed te plannen, kan ik me dit negen van de tien keer veroorloven.

Zonder hulp van mijn vriend, beste vriendinnetjes en lieve familie had ik niet gestaan waar ik nu sta

overtraining

Kan ik nog actiever zijn? 

En toen kwam de challenge die ik vorige maand deelde op Eat.Run.Love.; samen met Samsung Gear Fit2 een maand lang 10.000 stappen per dag zetten. Ik had van te voren een mooi streven; op dagen dat ik niet sport of CrossFit minimaal een uur wandelen, op dagen dat ik hardloop of wielren geef ik mezelf vrij van wandelen. Later nuanceerde ik dit al naar 60 actieve minuten per dag, want ik moet toegeven 10.000 stappen leek mij toch ook wel wat ambitieus.

Inmiddels zijn we een maand verder en kan ik vertellen dat ik gefaald heb in het behalen van de challenge. Of eigenlijk heb ik helemaal niet gefaald, maar me gerealiseerd dat ik niet alles in mijn al drukke leven kan proppen. Ook een mooi inzicht toch? 10.000 stappen staat gelijk aan 1,5 uur wandelen, ik heb eigenlijk geen idee waar ik deze tijd vandaan zou moeten halen.

samsung gearfit 2

Gefaald, maar niet echt gefaald

Stiekem voelt het natuurlijk wel een beetje als falen om te moeten zeggen dat ik mijn eigen challenge niet heb gehaald, aan de andere kant: ik heb ook weer mooie inzichten gekregen door Gear Fit2. Eigenlijk is 7500 stappen op een dag ook meer dan prima, want dat staat gelijk aan 60 actieve minuten. En zo zorg ik er in ieder geval voor dat ik zogenaamde zitschade door te lang zitten voorkom! Ik realiseer me weer dat ik eigenlijk iets meer zou willen slapen per nacht. Mijn hartslag is ’s ochtends mooi laag, een teken dat ik fit ben. En ik ben wel degelijk meer gaan bewegen. Toch nog even een extra blokje om wat meer stappen te halen, wat vaker lopend naar de supermarkt in plaats van fietsend. En daar voel ik me goed bij want wandelen maakt mijn hoofd leeg, brengt me op nieuwe ideeën en ik ben lekker in de buitenlucht, goed voor de Vitamine D!

samsung gear fit2

#nerd

Ik riep het al in mijn vorige blog, maar ik houd echt van statistieken. Voldoende geslapen? Goed gegeten? Lage hartslag? Voldoende calorieën verbrand? Deze statistieken vind ik allemaal terug op de Gear Fit2 en bijbehorende app. Op het horloge zelf kan ik makkelijk door het menu scrollen, door het grote kleurenscherm is dit overzichtelijk en duidelijk. Wil ik meer details dan open ik de app, hier zie ik tot op uurniveau uit gesplitst wat mijn hartslag was bijvoorbeeld. Wat heel fijn is, is dat de data snel en automatisch synchroniseert. Ik heb wel eens een activity tracker getest waarbij ik uren (ok, 5 minuten) moest wachten tot hij was gesynchroniseerd, maar dan haak ik af. Ik kijk nu in de app, dus dan wil ik ook nu de data zien.

samsung gear fit2

Oh, en wat ik ook heel handig vind is de trainingsfunctie. Op de Gear Fit2 kun je selecteren wat voor soort training je wilt doen: bijvoorbeeld wandelen, hardlopen, fietsen, zwemmen of roeien. Totaal zijn er 15 mogelijke opties. Kies je voor hardlopen, dan kun je ook nog het soort training kiezen, bijvoorbeeld op basis van afstand, tijd of interval. Dit stel je heel eenvoudig in en als je op start drukt hebt je nog 3 seconden om te starten. Pauzeren doe je door op het het bovenste knopje te drukken. Na afloop druk je twee keer op het bovenste knopje en wordt de run opgeslagen. Je krijgt hier zelfs een mooi kaartje van te zien!

Het scherm heb ik op hoge resolutie en in kleur staan. Het nadeel hiervan is dat de batterij erg snel leeg gaat, ik doe er zo’n twee dagen mee. Als ik dan net mijn oplader ben vergeten, ergens ben waar ik hem niet kan opladen of aan het wandelen ben valt hij uit. Super jammer, want dan wordt de data ook niet opgeslagen. Gelukkig is dit probleem eenvoudig te verhelpen door het scherm op een andere manier in te stellen waardoor je langer met de batterij doet. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat je altijd de oplader bij je hebt. Opladen gaat overigens wel snel, met een uurtje is hij bij mij alweer vol!

samsung gear fit2

Hoe nu verder?

Waarschijnlijk is het een mentaal dingetje, maar de Gear Fit2 zorgt ervoor dat ik toch net iets bewuster ben van mijn bewegingspatroon, slaapgedrag en hartslag. Wanneer ik hem om heb, ben ik me er continue van bewust dat ik toch wel iets meer zou moeten bewegen. Als ik dan een keer lui op de bank lig, krabbel ik mezelf wel even achter mijn oren of ik misschien niet toch even een rondje moet gaan wandelen. Het is geen goedkoop horloge, maar wel een alles in één kunner. Als je dit horloge hebt, zou je niet meer apart een hardloophorloge hoeven aan te schaffen. Bovendien biedt de Gear Fit2 veel meer inzichten dan alleen beweging. En dat maakt het aankoopbedrag toch net iets aantrekkelijker!

Samsung Gear Fit2 is o.a. verkrijgbaar op de website van Samsung en Bol.com voor een adviesverkoopprijs van €199.

Benieuwd naar het dagboek van een account director, blogger en sporter? Zie hieronder in een notendop wat ik de afgelopen maand dagelijks deed!

Samsung Gear Fit2

♦ Dit artikel is in samenwerking met Samsung tot stand gekomen, lees mijn disclaimer ♦

image_print

3 Comments

Tessa Hermanussen 27 september 2016 at 15:22

Super leuk om dit te lezen, erg inspirerend!

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 29 september 2016 at 21:16

Dank je wel, leuk om te horen!

Reply
Bianca 27 september 2016 at 02:16

Erg leuk om te lezen.

Reply

Leave a Comment