LovePersoonlijk

Dagboek – Een nieuw jaar

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 15 januari 2018 2 Comments
dagboek van een blogger

Vorige week gaf ik jullie een checklist om het nieuwe jaar fris te beginnen. Uiteraard probeerde ik me hier zelf ook zoveel mogelijk aan te houden. Ik neem jullie daarom mee in een paar dagen van afgelopen week om te laten zien wat ik zoal deed en eet. Is het mij gelukt om me aan mijn eigen checklist te houden?

Woensdag

Maandag en dinsdag heb ik niet gesport dus ik zit enorm op de wipstoel. Ik vind het heerlijk om hard te lopen als het koud is, dus woensdagochtend trek ik om 7.00 mijn hardloop kleding aan voor een 6km hardloop rondje. Als ik een selfie maak vergeet ik mijn horloge stop te zetten dus geen idee hoe hard ik heb gelopen. Maar het was niet heel hard. Als ik thuis kom maak ik een smoothie met havermout, banaan, proteïnepoeder en espresso. Heerlijk! Ik pak wat snackjes in voor de dag: magere kwark, blauwe bessen en gedroogde mango. ’s Ochtends eet ik de gedroogde mango.

Als lunch probeer ik veel groenten op te scheppen! Er is couscoussalade met pompoen en linzen. Daarnaast schep ik nog extra sla, broccoli en tomaat op. Erbij eet ik één boterham met kipfilet en eiersalade en één boterham met kipfilet en avocado. Een goede lunch als je het mij vraagt! ’s Middags eet ik de meegebrachte bak kwark met blauwe bessen. Ook zwicht ik voor de droppot op werk waar ik een handje uit pak. Om half 7 ga ik CrossFitten. Nu hoor ik je denken, twee keer sporten op één dag? In deze combinatie gaat dat prima want ik ga Olympic Lifting doen. Een techniek/krachttraining. Ik zet overigens een PR op mijn Clean & Jerk, super blij mee! Na de training fiets ik langs SLA om een salade te halen. Ik ga voor de ricotto-pompoenburgertjes met zoals je gewend bent van SLA veel groenten. Na het eten kijken we nog twee afleveringen Bloodline en ik ga eigenlijk te laat naar bed.

dagboek van een blogger

Al het eten van de hele dag heb ik netjes in mijn app gezet, behalve de SLA maaltijd. Dat vind ik dan toch een beetje ingewikkeld. Zonder de maaltijd van SLA zit ik op 70 gram eiwit. Ik vermoed dat ik mijn goal vandaag net aan gehaald heb. Minpunten dus voor het niet loggen van alle maaltijden, het handje drop (geraffineerde suikers) en te weinig slaap.

Donderdag

Vandaag heb ik weer een kantoordagje. Ik begin de dag met warme havermout met Ekopura Cacao, banaan, kokos en extra cacaonibs. Lekker weer eens wat anders! Op werk eet ik twee mandarijntjes als tussendoortje. Ik heb ’s ochtends meeting, liever had ik wat extra gegeten maar dat lukte even niet. Eens per week is er een hond bij ons op kantoor en samen met twee collega’s laat ik deze uit. Hebben we gelijk een wandeltje gedaan. De lunch is weer top (wisselt nogal eens op kantoor dus ik ben blij)! Er is een salade met gerookte zalm en kappertjes, erbij schep ik nog couscous, extra sla, wat krieltjes, broccoli en avocado. Ook neem ik een knolserderijsoepje met wat brood crumbs en nog een stukje Turks brood met gerookte zalm.

Tegen het einde van de middag neem ik 100 gram hüttenkase, 65 gram blauwe bessen en 30 gram krenten. Gemengd is dit een heel erg lekker tussendoortje. Ik ga weer naar CrossFit en het is een lekker lesje van roeien en snatchen. Als ik thuis kom duik ik snel ik de keuken. Een gezonde maaltijd van geroosterde groenten en kip uit de oven met couscous en wat geitenkaas! Terwijl het in de oven staat neem ik een handje cashenwnoten. Na het eten neem ik een espresso met een kop thee en een stukje 72% pure chocolade (20 gram). Ook dit zorgt voor een punt aftrek, maar ik genieten met mate is goed!

dagboek van een blogger

Ook vandaag doe ik na het eten 15 min ROMWOD en ik ga op tijd naar bed. Score! Vandaag alleen een punt aftrek voor het stukje chocolade, maar hee, dat vind ik te overzien. Het moet wel leuk blijven!

Vrijdag

Eén keer in de twee weken op vrijdag ben ik vrij. Dit vind ik echt top! Meestal gebruik ik deze dag om voor Eat.Run.Love. te werken, maar vandaag gaan we de slaapkamer verbouwen. Maar eerst weer naar CrossFit. Ik ontbijt met magere kwark, blauwe bessen, halve banaan en granola. Om half 9 sta ik in een box voor squats en burpee pull-ups. Een leuke WOD die ik al twee keer eerder heb gedaan. Super om mijn progressie hierin te zien. Na de WOD eet ik een eiwitreep van Barebells reep die ik ook keurig log in Mijn Eetmeter.

Ik zet een pan pompoensoep op het vuur en begin met het opruimen van de slaapkamer. Bed uit elkaar halen, zooi er onder vandaan, zooi uitzoeken en weggooien, schoonmaken en verven. Als ik klaar ben is het half 2 en is het tijd voor lunch! Een kom pompoensoep met twee boterhammen met kaas. We moeten boodschappen doen dus kaas is het enige wat ik nog in huis heb. Na de lunch neem ik espresso met een stukje pure chocolade en rijden we naar de Ikea om een nieuw bed te halen. Als ik thuis kom is het alweer einde middag. Ik eet een krentenbol en stap ik opnieuw in de auto om boodschappen te doen. Volgeladen kom ik thuis en kunnen we eigenlijk direct weer aan het eten beginnen. Vanavond op het menu: krieltjes uit de oven met broccoli, salade en een biefstukje. Met de groenten en eiwitten zit het wel goed vandaag! Na het eten zetten we bed in elkaar en tegen het einde van de avond lig ik uitgeteld op de bank.

dagboek van een blogger

Ook vandaag gelukkig een uurtje extra slaap. Weer een punt aftrek voor de geraffineerde suiker en geen tijd genomen om mobiliteit te doen.

Zoals jullie zien snoep ik elke dag wel iets. Dit houdt het voor mij leuk en haalbaar om met mijn voeding bezig te zijn. Als ik mezelf alles ontzeg word ik alleen maar heel erg gedemotiveerd, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat! 

2 Comments

Katj 15 januari 2018 at 12:31

Hoii, welke app gebruik jij om je voeding in op te slaan?

Reply
Jessica - Eat.Run.Love.
Jessica - Eat.Run.Love. 15 januari 2018 at 21:43

Ik heb de app “mijn eetmeter” op advies van een sportdiëtiste. Deze app is ontwikkeld door het voedingscentrum en is gebaseerd op de Nevo (Nederlands Voedingsstoffen bestand). Heel fijn werkt hij!

Reply

Leave a Comment