CrossFitLoveReizenRun

Crossfit in het buitenland

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 19 mei 2018 0 comments
crossfit in het buitenland

Weet je wat ik ook zo leuk vind aan CrossFit? Dat het overal kan! De CrossFit community is er zo op ingesteld dat je altijd en overal een zogenaamde drop-in kunt doen. Dat betekent dus dat je in een andere CrossFit box gewoon een workout kunt meedoen. Zo vind ik het ontzettend leuk om in een andere Nederlandse box een les mee te doen, maar doe ik dat ook graag in het buitenland. Natuurlijk vier ik ook gewoon vakantie en is het soms juist lekker om wat minder te trainen dan normaal. Maar die drang om te sporten is er altijd, dus de kans om een CrossFit training in het buitenland te doen laat ik eigenlijk nooit aan me voorbij gaan. Dat heb ik ook min of meer afgesproken met mezelf; dat ik in elke stad waar ik kom een CrossFit training wil doen. Vorige week was ik in Lissabon en heb ik één workout meegedaan bij The Bakery CrossFit. Toen ik er was waren er maar liefst 10 drop-ins. Laat dus ook meteen zien hoe populair het is om een drop-in te doen. In deze blog geef ik je een aantal tips voor wanneer jij CrossFit in het buitenland wilt doen.

Zoek van tevoren een box uit

Heb je het idee om in de stad die je gaat bezoeken een CrossFit WOD te doen? Zoek dan al in Nederland een box uit die goed aangeschreven staat. Maak gebruik van Google of vraag rond in je eigen box. Meer mensen zullen in het buitenland een workout gedaan hebben dus grote kans dat ze een box kunnen aanraden.

Neem contact op met de box

Niet op elke website staat heel duidelijk aangeven of je zomaar aan kan komen waaien. Neem dus van tevoren even contact op of het mogelijk is om een drop-in te doen, wat de kosten zijn en of je moet reserveren voor een les. Meestal moet je een les reserveren en het geld contant meenemen.

crossfit in het buitenland

Kom op tijd

Een open deur, maar zorg dat je op tijd komt. Niet is zo vervelend als te laat komen. Je bent nieuw in de box en je wilt niet andere mensen tot last zijn. Daarnaast wil je ook niets van het beginpraatje missen. Hier leer je namelijk de coach kennen en worden de workout en de regels uitgelegd.

Train op je eigen niveau

Doe de workout zoals je hem ook in je eigen box zou doen. Doe je zeker niet beter voor dan je bent, daar heb jij niets aan, maar de coach ook niet. Doe je in je eigen box dus ring rows in plaats van pull-ups, doe dat nu dan ook. Je bent op vakantie en wilt geen enorme spierpijn of zelfs een blessure. Probeer dus geen nieuwe dingen en ga niet over je eigen grens.

Vergeet niet je eigen spulletjes

Deze fout heb ik dus gemaakt en dat heb ik geweten. Ik heb een tasje met daarin tape, wraps, springtouw, ripfix, dat soort dingen. Deze had ik niet bij me en ik dacht de 100 pull-ups wel met blote handjes aan te kunnen. Kon ik ook, maar met open handen tot gevolg. Geen pretje kan ik je vertellen. Helemaal niet toen ik een paar dagen later de zee in moest duiken. Daarnaast is het ook gewoon fijn om je eigen spulletjes bij je te hebben. Maak dus een klein toilettasje en stop daarin de hoognodige dingen.

Heb jij ervaringen met CrossFit in het buitenland? Een toffe box die je wilt delen? Laat het weten in de comments!

Leave a Comment