InspiratieLove

10 vragen aan… Jill

posted by Jessica - Eat.Run.Love. 25 oktober 2014 10 Comments
Jill blog

Personal trainer, bootcamp trainer & de marathon van New York alsof het niks is, ik moest bezig bijtje Jill natuurlijk aan de tand voelen!

Jill:
Mijn naam is Jill Meij, ik ben 29 jaar en woon in Amsterdam. Als klein meisje was ik vergroeid met mijn tutu, hiermee startte mijn passie voor dans. Ook atletiek, tennis, later fitness, skiën en aerobics waren sporten die ik met veel plezier beoefende. De stap naar het CIOS was dan ook een logische keuze! Sporten is voor mij niet weg te denken uit mijn dagelijks leven. Vanaf mijn 16de geef ik diverse trainingen aan verschillende doelgroepen. Mijn doel is om mensen te motiveren enthousiasmeren en hen laten zien dat sporten niet alleen een effort is, maar ook heel leuk kan zijn waardoor het een lifestyle wordt in plaats van een verplicht nummer.

Personal trainer, bootcamp trainer en zelf trainen voor een marathon; hoe lukt het voor jou om dat allemaal te combineren?
Tijd tekort… Story of my life ;-) Door ieder jaar een sportief doel te stellen ben ik super gemotiveerd daarvoor te gaan. De laatste trainingsmaanden voor een marathon kosten veel tijd, eten, slapen, hardlopen, training geven en core training zijn zo’n beetje mijn dagelijkse bezigheden. Soms ga ik rond 06.30 uur de deur uit (heerlijk om de stad te zien ontwaken!) of aan het einde van de dag na mijn laatste training nog even een stukje intervallen op weg naar huis.

Wanneer ben je van sport je werk gaan maken?
Vanaf mijn 16de geef ik training, Bodyjam, Bodypump, Aerobics, Steps, the whole shabang! Ook fitness begeleiding voor kids en gehandicapten heb ik twee jaar lang met heel veel plezier gegeven. Ik heb even een uitstapje gemaakt naar het ‘serieuze kantoorleven’ maar mijn hart ligt echt bij sport. Sinds 2 jaar werk ik voor mezelf als personal trainer, verzorg ik Small Group Training en organiseer ik sport events en sport reizen. Bezig zijn met mensen en hen motiveren waardoor ze hun grenzen verleggen op fysiek en mentaal niveau geeft mij ontzettend veel voldoening!!

Wanneer ben je zelf begonnen met hardlopen?
Sinds 2009 loop ik hard. In het begin korte runs, gewoon om lekker buiten te zijn. Na mijn eerste 10km wedstrijd is het iedere jaar een beetje gekker geworden. Het voelt als een verslaving voor het leven, al wil ik mijn loopschoenen na een marathon echt even niet meer zien en hoor ik mezelf na het finishen telkens zeggen, NOOIT meer, dit was echt de allerlaatste…. Realiteit is dat ik na twee weken alweer sta ingeschreven voor de volgende challenge.

Strong viking run 2013_blogOp Meylifestylecoaching.nl zie ik dat je een bucket list op het gebied van sport hebt gemaakt, hoe ziet deze bucket list eruit?
Die wordt steeds langer!! Here it comes:
– Obstacle marathon
– Antartic Ice marathon
– Iron man
– Ultra Trail Mont Blanc
– West Coast Challenge
– Great Wall marathon

2 november loop je de marathon van New York; hoe ziet de voorbereiding naar jouw marathon eruit?
3 maanden van tevoren begin ik met mijn marathonschema. Mijn coach Marko Koers (Olympisch kampioen 1000 mtr) helpt me bij het afstemmen van mijn schema. Dit doen we door middel van een maximale inspanningstest. Op die manier weet ik precies hoe hoog mijn hartslag moet zijn tijdens trainingen. 3x per week train ik interval, een lange duurloop en een middellange duurloop. Daarnaast train ik 2x per week kort met hoge inspanning en korte rust (HIIT) waarbij focus ligt op core en beenspieren.

Wat wordt jouw (hardloop)doel na de marathon van New York?
De eerstvolgende run na de NYC marathon is de halve marathon in Egmond aan Zee. Mijn favoriete run in Nederland, soms loodzwaar doordat je over het strand en door de duinen loopt en het ijskoud kan zijn in januari, maar magisch door de mooie natuur! Een slinger van felgekleurde hardloopshirts door de mooie natuur, genieten!!

Jil ams marathon 2013 - blog
Wat is voor jou onmisbaar tijdens het hardlopen?
Definitely mijn gelletjes!! En tijdens mijn allereerste marathon heeft mijn vriend zijn lucky dollar tussen mijn bagage verstopt. Sinds dat moment loop ik iedere wedstrijd met deze lucky dollar!

Wanneer loop je het liefste hard?
Dat is een beetje afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ik kan onwijs genieten van een run over het strand in de ochtend, samen met mijn trouwste trainingsbuddy; mijn hond! Ook hardlopen in het donker na een lange dag vind ik ook heerlijk. Eerst een stukje door de stad om de etalages te bekijken en vervolgens van park naar park rennen, TOP!

Je geeft veel trainingen aan anderen, wat voor trainingen doe je zelf nog naast het hardlopen?
Core training & kettlebell training in combinatie met yoga oefeningen zorgen ervoor dat ik blessure vrij kan lopen. Helemaal stuk gaan met een kettlebell sessie en mijn cross core (soort TRX met instabiele ophanging) vind ik echt heerlijk. Hele andere inspanning dan de duurtrainingen, juist die afwisseling maakt dat je je lichaam blijft prikkelen en daarmee verbeter je je kracht en uithoudingsvermogen.

Hoe blijf je jezelf motiveren om het maximale uit jezelf te halen?
Door doelen te stellen blijf ik gemotiveerd, vooral de fun factor tijdens het sporten maakt dat ik nog steeds sport met plezier. Een keer iets totaal anders doen zoals strandzeilen, een obstacle run of kennismaken met de nieuwste danshype houd je scherp! Je hoeft heus niet altijd te presteren, zie sporten als onderhoud van je fitheid & als balans in je levensstijl. Plezier en ontspanning beleven door inspanning zijn het allerbelangrijkste!

Warming up colorrun 2014 Utrecht-blog

image_print

10 Comments

Train samen met een personal trainer en mij naar de Nike Women’s 10km - Eat.Run.Love. 7 maart 2015 at 07:07

[…] is al een keer voorbij gekomen op Eat.Run.Love. in een “10 vragen aan…” artikel. Jill is looptrainer, personal trainer, foodcoach en zelf natuurlijk ook een fanatieke […]

Reply
joyce 25 oktober 2014 at 20:25

Heel trots op jou! Let’s rock en hopefully volgend jaar eindelijk samen een marathon!?

Reply
Eva 25 oktober 2014 at 15:26

Ja, jij kan als geen ander inspireren en motiveren!

Reply
Noortje 25 oktober 2014 at 14:48

Een en al enthousiasme en motivatie!!!!!! GAAF.

Reply
Nina 25 oktober 2014 at 12:16

word*

Reply
Nina 25 oktober 2014 at 12:15

Jillie, super trots :) wordt helemaal gemotiveerd van jou, wil meteen weer naar buiten :)

Reply
Eline 25 oktober 2014 at 11:14

Sporty spice!

Reply
Tritia 25 oktober 2014 at 10:58

Very Nice Jill! En nu knallen met die ballen in NY!

Reply
Jolanda 25 oktober 2014 at 10:41

Wow Jill ! Nóg meer respect!

Reply
Manon 25 oktober 2014 at 08:04

Motiverend om te lezen zeg :)

Reply

Leave a Comment